Kawasaki Racing Bikes Finland

Uusimmat viestit

Kawatori

Vanteet Kawasaki ZXR


Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 15/09/2018
Kommentit (0)
nahkainen ajotakki


Hinta: 200.00 EUR
Päiväys: 24/02/2018
Kommentit (0)
Ostetaan shad sportrack Z1000

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 17/07/2017
Kommentit (0)
Kawasaki zx-12r

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 13/06/2016
Kommentit (0)
ZX10R/ZX6R Tankkisuojat


Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 10/06/2016
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.  (Luettu 29676 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zimppa70

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 831
  • Viestieni tykkäämiset: 269
  • Paikkakunta: Riihimäki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.03.19 - klo:08:59
  • zx1427
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #45 : 18.01.14 - klo:20:59 »
Näpärän näköinen johtohässäkkä.... :)
Ikä on jotain sellaista, millä ei ole väliä, ellei ole juusto...

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:21:40
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #46 : 18.01.14 - klo:21:23 »
Näpärän näköinen johtohässäkkä.... :)

Itse asiassa kaikki piuhat paria lukuunottamatta on vedetty ja sukitettu jo about lopullisille paikoilleen. Suurin osa noista näkyvistä on ylimääräisiä häntiä kun kytkennät on vielä kaikki tekemättä antureille yms.  062802jumpie

Poissa zeta1

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Tammi 2011
  • Viestejä: 395
  • Viestieni tykkäämiset: 332
  • Paikkakunta: Yläne
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.07.20 - klo:06:59
  • ZX12R
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #47 : 05.02.14 - klo:21:16 »
Pientä päivitystä: Ollaan nyt 3krt. käyty kynäämässä pyörää ja ekat savut ollaan saatu ulos koneesta.
 
Toinen kerta kun oltiin niin päivän aikana tapahtui seuraavaa:
kytkettiin ecuun pääsääntöisesti kaikki tarvittavat anturit,puolat,suuttimet,stepperit ym. jota tarvitaan että voidaan kokeilla pyörää käymään joten ei muuta kuin tankki paikalle ja starttaamaan.
Ensin tietty kokeiltiin että kaikki pelaa ja toimii kun nykyinen ecu sen mahdollistaa siis suoraa läppäriltä. Sieltä se Sami vähän aikaa jotain roplas ja lefti lähti pyörimään sitten testattiin steppereitä ja tieto kulki sinnekin tosin niiden liikkeistä ei oikein oltu selvillä mutta naputusta tuli joka tapauksessa  :) .
Sitten kokeilemaan, pyörä starttaa niin kuin pitääkin mutta jotain puuttuu, ähh bensapumppu ei pyöri ja todettiin että pumppu tarttee eculta ohjauksen ja se päivä loppui siihen.

Tiistaina oltiin se kolmas kerta jolloin tapahtui seuraavaa:
Ensin vedettiin bensapumpulle se puuttuva ohjaus. kytkettiin imuilman anturin piuhat kun ei viimeksi ollut mukana ja myöhemmin todetiin ettei ecu tunnistanut kyseistä anturia joten vaihtoon meni.
Stepperin johdotukset purettiin ja käännettin ne toisin päin jolloin saatiin ne liikkumaan mutta on edelleen siellä selvitettävissä asioissa  8) .
Sitten avattiin motin kyljestä kansi jonka alta löydettiin triggeri ja olimme hetken kuin puulla päähän lyöty  c045  kun triggeri olikin ihan eri kuin manuskassa mutta ajattelimme että Powerking on varmaan vaihtanut sinne jonkun toisen ja paremman kun ongelmien kanssa painis silloin aikoinaan. Siis manuskassa oli 8-hampainen ja pyörässä oli 24-1 hampainen. Seuraavana päivänä selvisi että triggeri on pyörän oma alkaen -04 mallista.
Sitten piti alkaa ajoituslampulla tutkimaan jotain? :-\  mutta emme saaneet lamppuun valoa kun tulppiinkaan ei tullut kipinää vaikka kaiken piti olla viimeisen päälle.
Pyörittelimme konetta, tutkimme johtoja, mittailimme kytkentöjä ja tutkimme kuvia varmaan 2h kunnes Sami muutti ohjelmasta yhtä täplän paikkaa ja homma oli kunnossa ja kipinä tuli, siinä kohtaa Samikin sanoi jo että ei pitäis luottaa kuin itseensä  reps .
Sitten tankki paikoilleen.  Virrat päälle ja pumppuun oli tullut eloa ja paineet nousivat, vähän muuteltiin pumpun käyntiaikaa virtojen kytkennän jälkeen ja alettiin satrttailemaan.
Aika pian alkoi jo ensimmäisiä elonmerkkejä kuulumaan ja yksi oikein kunnollinenkin vielä muutama muutos karttoihin ja näin ekat savut oli saatu ylos koneesta. Pyörä lähti muutamia kertoja käyntiin mutta ei jäänyt käymään siinä linkki ekoihin startteihin. Projekti jatkuu taas tuonnempana...

Tänään Saapui vielä yksi osa tiedonkeruuta eli näyttö joka tulee syrjäyttämään pyörän oman mittariston eli tulee tilalle. Siihen tulee kaikki mahdollinen tieto eculta ja lisäksi siinä on vielä gps joka kertoo tarkat nopeus ym. tiedot suoraan näytölle. Niin sanottua hifistely pornoa.
   

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:21:40
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #48 : 05.02.14 - klo:21:38 »
Yllättävän kivuttomasti tuo projekti tosiaan on edennyt.
Periaatteessa pyörä on nyt täysin käyntikunnossa uudella moottorinohjauksella!

Ensisijaisesti tarkoitus oli rakentaa tuo siihen malliin että kaikki toimii, lopulliset säädöt saa sitten tehdä joku muu.

Todo -listalla on enää:
- Näytön liittäminen ECU:n väylään
- Tiedonkeruu liittyen em.
- Vesiruutan uudelleen johdotus
- IAT:n vaihto
- EGT:n kytkentä
- Launch control

Ja myöhemmin kun saadaan softapäivitykset niin:
- Shifteri
- Traction control




Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:21:40
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #49 : 05.02.14 - klo:21:44 »
Niin ja tietty ahtopaineen ohjaus joka sekin on vain solenoidin asennusta vaille.

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:21:40
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #50 : 06.02.14 - klo:00:44 »
näyttö hommakin alkaa edistymään :)

Poissa zeta1

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Tammi 2011
  • Viestejä: 395
  • Viestieni tykkäämiset: 332
  • Paikkakunta: Yläne
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.07.20 - klo:06:59
  • ZX12R
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #51 : 08.02.14 - klo:23:03 »
Ja homma etenee taas vähäsen.kuuleeko maa?

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:21:40
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #52 : 08.02.14 - klo:23:21 »
Hienostihan se pärähti tulille. Tuosta on hyvä säätäjän jatkaa.

Nokan triggeiä ei tarvitse tossa B3 mallissa käyttää vaan ohjaus hoituu suoraan kampiakselin "24-1" pyörän kautta. Vanhemmissa on 8-hampainen "multitooth" jolloin ajoitus nokalta on pakollinen.

Näyttö saatiin myös lukemaan ECUa RS-232 väylän kautta.  kawasign

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:21:40
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #53 : 09.02.14 - klo:02:37 »
näyttäsi muuten nokan vr-anturi olevan kytketty väärin päin...  hesse_blum

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:21:40
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #54 : 10.02.14 - klo:22:08 »
Alkaa tuo EMUn luistonestokin olla jo vaiheessa versio "experimental" eli ensimmäinen versio saatiin kokeiltavaksi.
Tosin, tuo ei ole prioriteetillä tässä (Teron) projektissa ja sen säätäminen oikeesti toimivaksi onkin sitten täysin oma juttunsa.

Enemmän odotellaan noita parannettuja shifteri toimintoja.


Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:21:40
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #55 : 15.02.14 - klo:21:57 »
Tänään oli vuorossa mittariston rakentelua ja johdotusten siistimistä.


 kawasign


Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:21:40
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #56 : 15.02.14 - klo:23:45 »
Tässäpä näitä Teron nappuloita... TC:n säätökiekko pitää vielä tuohon asennella sekä pikanäppäin tiedonkeruulle.

Poissa zeta1

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Tammi 2011
  • Viestejä: 395
  • Viestieni tykkäämiset: 332
  • Paikkakunta: Yläne
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.07.20 - klo:06:59
  • ZX12R
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #57 : 24.02.14 - klo:21:06 »
siinä vähän persiin alustaa vartille ja mailin ajoon.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla


Poissa zimppa70

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 831
  • Viestieni tykkäämiset: 269
  • Paikkakunta: Riihimäki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.03.19 - klo:08:59
  • zx1427
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #58 : 24.02.14 - klo:22:02 »
Näinköhän mäkin pääsen kokeileen tuota omaani kun köyhä olen eikä omaan ole varaa nyt eikä koskaan....:)

Poissa zeta1

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Tammi 2011
  • Viestejä: 395
  • Viestieni tykkäämiset: 332
  • Paikkakunta: Yläne
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.07.20 - klo:06:59
  • ZX12R
  • Kuvat
Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
« Vastaus #59 : 24.02.14 - klo:22:14 »
Näinköhän mäkin pääsen kokeileen tuota omaani kun köyhä olen eikä omaan ole varaa nyt eikä koskaan....:)
Sen mitä tuo maksoi niin sulta varisee taskusta aina kun otat käden sieltä ulos.


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Öljyn viskositeetti

Aloittaja lucifer

1 Vastauksia
2027 Lukukerrat
Uusin viesti 25.02.12 - klo:23:28
SamiN
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020