Pitkän talven tuota tutkin itsekkin ja en mitään yhtä totuutta löytänyt.
Se mitä tarvii tehdä, tuntuu riippuvan keneltä kysytään.
40hp setille mun mielestä ei tarvi tehdä paljon muuta kuin pultata kiinni jos suuttimen/suuttimet laittaa ram-air putkiin. Kaasut päällä imuilma jäähtyy sen verran että ecu lykkää lisää tavaraa, ja muutenkin 14 on rikkaalla täyskaasulla, joten ei pitäisi olla seosten kanssa ongelmaa. About kaikki valmiit putkivirikartat on täyskaasulla -10...-20% joten nollakartalla voisi olla ihan ok seos ilman penkissä säätämistä.
Jos kaasuille haluaa tehdä oman kartan, se pitää aktivoida pyörä sammuksissa (ainakaan mulla ei PCV vaihda lennossa karttaa??)
Hubilla (esim) voi ohjelmoida solenoidin avautumaan tietyn kierrosalueen ja kaasun asennon sisällä. Itse laittaisin hubin katkaisemaan kaasut esim. 2-300rpm ennen rajoittajaa siltä varalta jos sattuu vaihdemissi.
Shifteri ei noilla 40hp kaasuilla vaikuta, mutta isommilla kaasuilla voi olla tarpeen katkaista kaasut vaihdon ajaksi. Ilman shifteriä kaasut pitää aina katkaista jos kaasun rullaa vaihtamisen ajaksi kiinni.
Katsoitko paljonko toi Muzzyn setti maksaa rahdattuna?

Ite ostasin vaikka Dragrace.fi setin...
Zimpalla on varmasti näihin, ja muihinkin kysymyksiin parempia vastauksia, lähtökohtaisesti en itse alkaisi kuitenkaan tehdä asiasta liian vaikeaa noilla suutinkoilla.