Kawasaki Racing Bikes Finland

Uusimmat viestit

Kawatori

Vanteet Kawasaki ZXR

Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 15/09/2018
Kommentit (0)
nahkainen ajotakki

Hinta: 200.00 EUR
Päiväys: 24/02/2018
Kommentit (0)
Ostetaan shad sportrack Z1000

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 17/07/2017
Kommentit (0)
Kawasaki zx-12r

Päiväys: 13/06/2016
Kommentit (0)
ZX10R/ZX6R Tankkisuojat

Päiväys: 10/06/2016
Kommentit (0)

Kirjoittaja Aihe: Ilokaasua zzr:ään?  (Luettu 26661 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.N

• **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Viestieni tykkäämiset: 8
  • Paikalla:11.05.16 - klo:17:01
  • ZZR-1400 -09
  • Kuvat
Ilokaasua zzr:ään?
« : 29.05.12 - klo:23:43 »
Elikkäs tuli innostuttua noista lentokenttä ajoista ja se 300km/h on nyt ajettu pariin otteeseen ja seuraavaksi saattaisi kiinnostaa se 200MPH:n rajan rikkominen.

Pari iltaa olen nyt lueskellu foorumeilta kokemuksia ilokaasusarjoista ja tullut siihen tulokseen että mulle riittäisi joku semmonen 30-40 hp:n kuivasarja. Esim muzzyltä tuommonen 600$ sarja http://www.muzzys.com/ZX14/ZX14_Dry_Nitrous/index.html
Ja sitten ois parit herännyttä kysymystä:
-Tarviikos tuommosen sarjan kylkeen sitten hankkia vielä mitään muuta palikkaa?
-Miten seoksen rikastaminen on järkevintä tehdä kaasuja käytettäessä? PowerCommanderiin toinen kartta ja kartanvaihtovipu? Zimpalla oli muistaakseni toteutettu jotenkin hubin kautta?
-Riippuu tietysti pullon ja suuttimien koosta, mutta kuinka monta vetoa pullossa riittää tavara lentokentällä?
-Paljonko se ilokaasu maksaa? Saako sitä pikkupulloa jossain täytettyä vai pitääkö vuokrata oma isompi täyttöpullo? Kovin montaa pullollista tuskin kesässä tulisi käytettyä...
-Mitäs tapahtuu jos/kun sattuu ajamaan rajoitinta vasten? Onko olemassa jotain hyvää tapaa suojata konetta vai käykö sille edes mitään? Ei nimittäin kiinnostais sulattaa konetta..
-Miten kaasut toimii yhteen shifterin kanssa?
-Missä kannattaa ja kuka osaa asentaa/säätää? Mahdollisimman lähellä Kuopiota mielellään..
-ja kuinka kivalta se tuntuu kun siitä napista painaa???

(pyörä mihin tuommoisen asentamista aloin visioimaan olisi zzr1400 -09 yoshimuran kokoputkella + PCV:llä...)

Poissa SamiN

• Moderaattori
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:30.11.20 - klo:21:10
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: Ilokaasua zzr:ään?
« Vastaus #1 : 30.05.12 - klo:00:20 »
Pitkän talven tuota tutkin itsekkin ja en mitään yhtä totuutta löytänyt.
Se mitä tarvii tehdä, tuntuu riippuvan keneltä kysytään.

40hp setille mun mielestä ei tarvi tehdä paljon muuta kuin pultata kiinni jos suuttimen/suuttimet laittaa ram-air putkiin. Kaasut päällä imuilma jäähtyy sen verran että ecu lykkää lisää tavaraa, ja muutenkin 14 on rikkaalla täyskaasulla, joten ei pitäisi olla seosten kanssa ongelmaa. About kaikki valmiit putkivirikartat on täyskaasulla -10...-20% joten nollakartalla voisi olla ihan ok seos ilman penkissä säätämistä.
Jos kaasuille haluaa tehdä oman kartan, se pitää aktivoida pyörä sammuksissa (ainakaan mulla ei PCV vaihda lennossa karttaa??)
Hubilla (esim) voi ohjelmoida solenoidin avautumaan tietyn kierrosalueen ja kaasun asennon sisällä. Itse laittaisin hubin katkaisemaan kaasut esim. 2-300rpm ennen rajoittajaa siltä varalta jos sattuu vaihdemissi.
Shifteri ei noilla 40hp kaasuilla vaikuta, mutta isommilla kaasuilla voi olla tarpeen katkaista kaasut vaihdon ajaksi. Ilman shifteriä kaasut pitää aina katkaista jos kaasun rullaa vaihtamisen ajaksi kiinni.

Katsoitko paljonko toi Muzzyn setti maksaa rahdattuna? :) Ite ostasin vaikka Dragrace.fi setin...

Zimpalla on varmasti näihin, ja muihinkin kysymyksiin parempia vastauksia, lähtökohtaisesti en itse alkaisi kuitenkaan tehdä asiasta liian vaikeaa noilla suutinkoilla.

Poissa Tsäki

• Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 1
  • Viestieni tykkäämiset: 154
  • Paikalla:05.02.18 - klo:09:56
  • ZZR-1400 -12
  • Kuvat
« Vastaus #2 : 30.05.12 - klo:17:34 »
Mulla oli edellisessä pelissä, Yammun r1 -08 juurikin Muzzysin ilokaasusetti, +27hv penkissä. Tais olla kymppiärrän sarja, mutta hyvin se jakotukki jammun airboksiinkin istui.
Siinä hoidin rikastuksen pcIII toisella kartalla ja kyllä se ainakin vaihtoi kartan lennosta, multihubilla ja releellä. Asetin vielä kaasukahvan asennon min. 95% ja kierrokset yli 8500rpm, jos sattui painamaan tööttiä liian aikaisin. No Siukolan Eki vähän jeesas, mutta kuitenkin  hesse_biggrin

Pikkupulloja mulla oli pari ja täyttelin niitä espoossa Dyno Mightilla, ei ollu kallista. Pari kolme kymppiä muistaakseni. Riippuu toki pullon koosta, painon mukaan menee hinta.

Tommonen 30hv oli ihan kiva lisä, ei se nyt tokikaan mikään aasin potku ole, mutta kyllä se keula kevenee kummasti pikku vaihteilla  hesse_whistling

Rajoittimelle ei kannata päästellä, siitä ei kattila pidä. Tosin ei jammu ainakaan niin kiivaasti kiihtynyt että vähingossa olisi rajoittimeen karannut :)

Sifteri oli käytössä, no problem.

Poissa zimppa70

• *
  • Kiitokset
  • -Saadut: 2
  • Viestieni tykkäämiset: 269
  • Paikalla:18.01.21 - klo:13:23
  • zx1427
  • Kuvat
« Vastaus #3 : 30.05.12 - klo:22:06 »
Mulla ihan samalla tyylinen ratkaisu Tusinassa ku Tsäkillä Jammussa oli...mun sarja on vaan nx express kuiva setti dragracelta. Pikkupulloa itekkin käytän vaikkakin 2lb pullo olisi tehollisesti/kestollisesti parempi varsinkin lentokentälle. Tolla 1lb putelilla vedät maksimissaan pari vetoa (tosiasiassa varmaan yksi kunnon veto just ja just) kentällä riippuen tietysti tehosta minkä ottaa...mulla toi antaa reipas 30hv lisää tehoa vapariin ja viime perjantaina Samilla testatessa sillä tuli 245.8hv/183nm koneelta. Rajoittajaan ei tosiaan kannata hakkauttaa konetta vaan ennemminkin laskee välitykset niin että kutosellakin voi rauhassa keskittyä ajamiseen eikä siihen koska kone lyö rajoittajalle...pienimmillä vaihteillahan ei tarvi ihan tappii astiin konetta kierrättääkkään kentällä. Itsellä on myös bensapumppu vaihdettu koska vakiopumpun tuotto ei riitä...toisethan antaa olla vakiopumpulla mutta itselle Samikin sanoi heti että kannattaa vaihtaa se bensapumppu ja samaa totesi myös Powerking kun häneltä asiaa kysäisin eräällä toisella foorumilla. Kaikkihan tietää mitä tapahtuu jos seos on liian laihalla turhan pitkään... oops2
Ikä on jotain sellaista, millä ei ole väliä, ellei ole juusto...

Poissa SamiN

• Moderaattori
  • Kiitokset
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
« Vastaus #4 : 14.12.12 - klo:22:37 »
Tilailin Schniziltä talven askareiksi Adamsin spray barin + distribution blockin sekä Muzzyn telineen takahäkkiin. Tulee ilmeisesti ilman letkuja kun sen verran oli tilatessa sähläystä, että kitin hinnasta voisin näin päätellä. (paketti vielä hakematta postista, joten en ole päässy vielä hypistelemään, mutta tullattuna itellan kuljetuksessa kuitenkin jo)

Setuppi on tavallaan vielä avoin, mutta päivittelen talven aikana miten projekti etenee.

Poissa zeta1

• Moderaattori
  • Kiitokset
  • -Saadut: 3
  • Viestieni tykkäämiset: 332
  • Paikalla:21.12.20 - klo:19:13
  • ZX12R
  • Kuvat
« Vastaus #5 : 15.12.12 - klo:11:55 »
Tuossa ei vissiin tule suuttimiakaan mukana? minkähän kokoiset tuohon on ok. kun antaa sentään 4 tavaraa ulos. On kyllä asiallisen näköinen tuo bar. Sitä regulatoria kyllä suosittelen kanssa hommaamaan zimppallahan se on. Eikö se anna kaasua aina tasaisella paineella ja takaa tasaisen voiman tuoton, eikä ole pahan hintainen. Vaikka olen kyllä käsittänyt myös että ei noista suuttimista tule ulos enempää kuin niistä mahtuu vaikka painetta olisi enemmän, mutta ei ainakaan letkut poksahda syliin niin helpolla kun paine tasainen hesse_biggrin

Poissa SamiN

• Moderaattori
  • Kiitokset
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
« Vastaus #6 : 15.12.12 - klo:17:02 »
mjoo katotaan nyt miten tuota alkaa tekeen.
.016-.018 suuttimia ajattelin... 16 pitäs antaa 9hp ja 18 12hp

ja kyllä noiden suuttimien virtaama nimenomaan riippuu paineesta. "nimellistehot" muistaakseni on noin 900psi paineella.

Poissa SamiN

• Moderaattori
  • Kiitokset
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
« Vastaus #7 : 15.12.12 - klo:23:49 »
säädettävä rekkula kyllä olisi ihan paikallaan, mutta mistä? MPS:n postitusmaksut suomeen on jotain aivan järkyttävää ($125+ pienelle paketille) hesse_biggrin

periaatteessahan tuohon käy mikä tahansa paineenalennin, mutta painealueen ja kierrekokojen takia kannattaa varmaan katsella noita ns. "oikeita alentimia" joissa on moponkuva kyljessä  drinking62

Poissa zeta1

• Moderaattori
  • Kiitokset
  • ZX12R
  • Kuvat
« Vastaus #8 : 17.12.12 - klo:22:00 »
kyllä mä lähtisin tota rekkulaa kyselemään tuolta dragrace.fi kaupasta,vois hyvinkin löytyä tai sais ainakin tulemaan jossain muun lähetyksen yhteydessä ilman suurempia postikuluja. Mitäs meinaatkos ajella ensi kesän ilman vaimentajia kun niitä kaupustelet hesse_biggrin vai joko kokoputkea pukkaa alle? Akralta saa ainakin ostaa pelkän käyrästön ja väliputken jolloin voisit hyödyntää tuon jo olevan vaimentajan jos ei kaupaksi mene.

Poissa SamiN

• Moderaattori
  • Kiitokset
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
« Vastaus #9 : 17.12.12 - klo:22:48 »
kyllähän sitä saisi vaikka kerralla kaikki osat kiinni ruuvattuna avaimet käteen -periaattella kun veisi mopon pakulla jonnekkin pajalle ja löisi tukun rahaa tiskiin  hesse_biggrin
tulisi varmaan halvemmaksikin kuin tilailla vääriä osia pitkin nettiä ja rikkoa vehkeitä, mutta olen aina ollut sen verran pääkkö että kantapään kautta pitää kaikki itse opetella - vaikka sitten oppirahoja välillä joutuu makselemaankin. hesse_blushing

yllämainittu ei kuitenkaan tarkoita sitä, että en kaipaa/halua ottaa vastaan neuvoja. päinvastoin, ne ovat erittäin toivottavia ja tervetulleita.  shakehands

mut joo täytyy kysellä myös (muitakin osia) dragracesta, ehdottomasti!
kokoputken laitan tilaukseen jos sliparit menee kaupaksi. jos ei mene, niin sitten ajellaan slipareilla.

Poissa zeta1

• Moderaattori
  • Kiitokset
  • ZX12R
  • Kuvat
« Vastaus #10 : 18.12.12 - klo:17:20 »
Ymmärrän kyllä tuon lievän sarkasmin tuossa ylemmässä viestissä mutta itse arvostan enemmän juuri tuollaista rakentelia tyyppiä kuin sinä ja kun vielä kaikki tehty viimeisen päälle. Mutta kun kaikki ei vaan osaa niin sitten on turvauduttava viisaampien apuun.Sain mä sentään kytkimen purettua omin voimin. five

Poissa SamiN

• Moderaattori
  • Kiitokset
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
« Vastaus #11 : 18.12.12 - klo:19:17 »
Tuohon distribution blockkiin kuuluu näköjään letkut mukaan! Hyvä juttu niin ei tarvitse niitä askarrella erikseen.
Pullotelinekkin oli hieno.

062802jumpie

Nyt ei puutu enää kuin pullo, regu, solenoidi, suuttimet ja hubi  hesse_blum
Filtterin voisi hankkia myös jos sillä estää roskien joutumisen solenoidiin tai suuttimiin.

e:typo korj.

Poissa zx12r

• Kiitokset
  • -Saadut: 0
  • Viestieni tykkäämiset: 50
  • Paikalla:06.11.15 - klo:20:30
  • Kuvat
« Vastaus #12 : 18.12.12 - klo:20:58 »
Tuohon distributin blockkiin kuuluu näköjään letkut mukaan! Hyvä juttu niin ei tarvitse niitä askarrella erikseen.
Pullotelinekkin oli hieno.

062802jumpie

Nyt ei puutu enää kuin pullo, regu, solenoidi, suuttimet ja hubi  hesse_blum
Filtterin voisi hankkia myös jos sillä estää roskien joutumisen solenoidiin tai suuttimiin.
filtteri ehdottomasti ,tais johtua just sen puuttumisesta toi solenoidin juuttuminen joensuussa,maksaa jenkeissä varmaan 10$ .mutta eipä tota silloin älynnyt  hesse_kalja

Poissa zeta1

• Moderaattori
  • Kiitokset
  • ZX12R
  • Kuvat
« Vastaus #13 : 18.12.12 - klo:21:29 »
Noi mun pullot on 80mm halkaisijaltaan ja pysty pulloon menee kaasua tasan 1lb Ja tuohon down pulloon 1lb 3oz.tuo letku pullosta solenoidille on 600mm pitkä.

Poissa SamiN

• Moderaattori
  • Kiitokset
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
« Vastaus #14 : 18.12.12 - klo:21:50 »
Noi mun pullot on 80mm halkaisijaltaan ja pysty pulloon menee kaasua tasan 1lb Ja tuohon down pulloon 1lb 3oz.tuo letku pullosta solenoidille on 600mm pitkä.

jep, tuo teline on just niille 1lb pulloille ;)
sille 600mm letkullekkin kyllä käyttöä löytyy!

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020