Kawasaki Racing Bikes Finland

*

Uusimmat viestit

Kawatori

K&N UUSI XZ10R Ilmansuodatin


Hinta: 65.00 EUR
Päiväys: 12/04/2019
Kommentit (0)
Vanteet Kawasaki ZXR


Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 15/09/2018
Kommentit (0)
nahkainen ajotakki


Hinta: 200.00 EUR
Päiväys: 24/02/2018
Kommentit (0)
Ostetaan shad sportrack Z1000

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 17/07/2017
Kommentit (0)
Kawasaki zx-12r

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 13/06/2016
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)  (Luettu 179935 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MsG

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 33
  • Viestieni tykkäämiset: 3
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.04.14 - klo:01:33
  • ZX-10R -08
  • Kuvat
ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« : 23.02.12 - klo:19:05 »
Terve arvon kanssa Kawanistit.

Ostin tuossa uuden pyörän, joka on foorumilla liikkuvan Nyssen vanha. Hän on painiskellut aiemmin saman ongelman kanssa, joka siirtyi nyt siis minulle.

Ongelmana on se, että pyörässä on Yoshimuran koko putkisto (PC 3) ja vilkuttaa sitä surullisen kuuluisaa FI valoa. Mikäli pyörään laittaa lambda eliminaattorit, niin pyörä nykii ja röpöttää tasakaasulla ajettaessa. Servo on paikallaan, mutta vaijerit vapaana.

Eli käytännössä FI valon vilkkuessa pyörä toimii, mutta jos lambda eliminaattorit laittaa kiinni, niin pyörä nykii, mutta valo ei vilku. Antakaapas fiksummat ohjeita tyhmälle, että miten tilanne on selvitetty teidän toimestanne.

Servo irti ja servoeliminaattori tilalle? Voisiko tuosta olla apua? Tarviiko silloin lambda eliminaattoreita?
Leuka rintaan ja kohti uusia epäonnistumisia !

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:11.12.15 - klo:00:11
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« Vastaus #1 : 23.02.12 - klo:20:58 »
Millainen lambdaeliminator sulla on? Pelkkä vastus? Tuossa ECU voi tarkkailla Lambdan toimintaa, eli arvon pitää olla muuttuva, muutoin ECU heittää default kartat päälle (mutu, en tunne 10R:n toimintaa).


Suosittelen lämpimästi kysymään ratkaisua Dynojetin teknisestä tuesta tällä lomakkeella: http://www.powercommander.com/powercommander/Contact/powercommander_technical_support.aspx . Mulle ainakin vastailivat tyhmiin kysymyksiin lähes reaaliajassa.  hali_peukku

Edit: jos se (PC) on säädetty lambda irti, niin silloinhan lambdan takaisin kytkeminen varmasti sekoittaa seokset kun ECU koittaa korjata PC:n muuttamaa karttaa Lamda-arvon perusteella.

Poissa MsG

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 33
  • Viestieni tykkäämiset: 3
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.04.14 - klo:01:33
  • ZX-10R -08
  • Kuvat
Vs: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« Vastaus #2 : 23.02.12 - klo:21:30 »
Millainen lambdaeliminator sulla on? Pelkkä vastus? Tuossa ECU voi tarkkailla Lambdan toimintaa, eli arvon pitää olla muuttuva, muutoin ECU heittää default kartat päälle (mutu, en tunne 10R:n toimintaa).


Suosittelen lämpimästi kysymään ratkaisua Dynojetin teknisestä tuesta tällä lomakkeella: http://www.powercommander.com/powercommander/Contact/powercommander_technical_support.aspx . Mulle ainakin vastailivat tyhmiin kysymyksiin lähes reaaliajassa.  hali_peukku

Edit: jos se (PC) on säädetty lambda irti, niin silloinhan lambdan takaisin kytkeminen varmasti sekoittaa seokset kun ECU koittaa korjata PC:n muuttamaa karttaa Lamda-arvon perusteella.

Tänään koko illan nettiäselanneena niin tuosta ongelmasta käytetään termiä "closed loop". Powercommander ei kykene säätämään tuota kierrosaluetta jostakin syystä. En kyllä maailman foorumeiltakaan ole löytänyt suoraa vastausta asiaan.

Itseasiassa en tiedä, että millaiset nuo eliminaattorit ovat, koska pyörä on jyväskylässä tällä hetkellä.

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:11.12.15 - klo:00:11
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« Vastaus #3 : 23.02.12 - klo:22:45 »
Kysy ihmeessä sitten tuolta supportista, veikkaan että ongelma selviää aika pian.

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:11.12.15 - klo:00:11
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« Vastaus #4 : 23.02.12 - klo:23:25 »
Käsittääkseni "Closed loop" tarkoittaa sitä että kun ECU muuttaa suuttimien aukioloaikaa Lambda-arvon perusteella, se myös tarkkailee muutosta per tietty sykli?

What is meant by 'Closed Loop Lambda Control'?
Closed loop is the description of the constant control system employed by the engine management system. When the management system receives its signal from the Lambda sensor, it will then adjust the air/fuel ratio, (if required), and then compare the new Lambda reading to pre set levels. The management system will continue this process, and so it is said to be in a loop, looking at the mixture, adjusting the mixture, looking at the mixture, adjusting the mixture, and so on


PCV ainakin ZX-14 saa tuota eliminaattoria (itseasiassa täysin eri laite, eli Optimizer) joka huijaa myös ECUa, kuten myös 2008 10R:n http://www.powercommander.com/powercommander/powercommanders.aspx?mk=27&mdl=281&yr=2008&pc=17-004&mk-n=Kawasaki&mdl-n=ZX-10R&pc-ver=PCV&add-mdlyrid=17-004&add-mdlyrid2=17-004&fullstr=17-004

Sitä en tiedä käykö tuo PCIII

Poissa MsG

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 33
  • Viestieni tykkäämiset: 3
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.04.14 - klo:01:33
  • ZX-10R -08
  • Kuvat
Vs: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« Vastaus #5 : 23.02.12 - klo:23:58 »
Käsittääkseni "Closed loop" tarkoittaa sitä että kun ECU muuttaa suuttimien aukioloaikaa Lambda-arvon perusteella, se myös tarkkailee muutosta per tietty sykli?

What is meant by 'Closed Loop Lambda Control'?
Closed loop is the description of the constant control system employed by the engine management system. When the management system receives its signal from the Lambda sensor, it will then adjust the air/fuel ratio, (if required), and then compare the new Lambda reading to pre set levels. The management system will continue this process, and so it is said to be in a loop, looking at the mixture, adjusting the mixture, looking at the mixture, adjusting the mixture, and so on


PCV ainakin ZX-14 saa tuota eliminaattoria (itseasiassa täysin eri laite, eli Optimizer) joka huijaa myös ECUa, kuten myös 2008 10R:n http://www.powercommander.com/powercommander/powercommanders.aspx?mk=27&mdl=281&yr=2008&pc=17-004&mk-n=Kawasaki&mdl-n=ZX-10R&pc-ver=PCV&add-mdlyrid=17-004&add-mdlyrid2=17-004&fullstr=17-004

Sitä en tiedä käykö tuo PCIII

Itseasiassa huomasin tuon saman ja tässä juuri tsättäilen powercommander.comin työntekijän kanssa asiasta. Hänen mukaansa tuon voi asentaa ilman, että käyttää edes Power Commanderia ja täten sopii myös PC3:seen.

Laitoin vielä spostia, että sopiihan tuo aivan varmasti ja ettenhän tarvitse alkuperäisiä lambdoja mihinkään enään. Googlasin tuota kuvaa ja siinä on 4 liitintä, joten ihmettelen, että mihin nuo kaksi niistä menee.

P.S. tulihan sieltä se vastaus. Eli tosiaan täytyisi porata ja hitsata nuo alkuperäiset lambat paikalleen, jotta tuosta olisi hyötyä. Tosin sehän saattaisi toimia muutenkin ihan normaalisti, mikäli lambat ovat paikallaan.

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:11.12.15 - klo:00:11
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« Vastaus #6 : 24.02.12 - klo:00:00 »
tldr; eliminaattori on pieni pulikka(kytketään anturinjohdon päähän) missä on pelkkä vastus, jolloin ecu saa jatkuvasti lambda 1 arvoa ja optimizer taas on controlleri joka tulee ecun ja pc:n väliin.

e: jees ne  2 muuta piuhaa ovat heaterille (lämpövastuksille), eli anturi täytyy pitää tietyssä toimintalämpötilassa, muutoin se hajoaa kohtuu pian. hyvä juttu että alkaa selviämään :)

Poissa MsG

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 33
  • Viestieni tykkäämiset: 3
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.04.14 - klo:01:33
  • ZX-10R -08
  • Kuvat
Vs: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« Vastaus #7 : 24.02.12 - klo:00:08 »
tldr; eliminaattori on pieni pulikka(kytketään anturinjohdon päähän) missä on pelkkä vastus, jolloin ecu saa jatkuvasti lambda 1 arvoa ja optimizer taas on controlleri joka tulee ecun ja pc:n väliin.

e: jees ne  2 muuta piuhaa ovat heaterille (lämpövastuksille), eli anturi täytyy pitää tietyssä toimintalämpötilassa, muutoin se hajoaa kohtuu pian. hyvä juttu että alkaa selviämään :)

Saatana ku en tajua, että miten tähän -08 malliin ei muka saa tollasta parin kympin  eliminaattoria, koska kaikkiin muihin malleihin saa. Täytyy huomen soitella noille dynomiehille, että onko tullut vastaan samanmoista.

E: Eli siis mihin ne heatterit kytkettäis :D Hitto et mä oon avuton näis hommis. Ehkä pitäs vaan viiä pyörä sit pajalle ja sanoo, et laittakaa toimii :D

Paljonkohan tuommoinen orkkis lambda anturi maksaa, koska toinen noista alkuperäisistä mitä löytyy on rikki. Netistä en löytänyt hintoja.

Poissa MsG

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 33
  • Viestieni tykkäämiset: 3
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.04.14 - klo:01:33
  • ZX-10R -08
  • Kuvat
Vs: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« Vastaus #8 : 24.02.12 - klo:00:16 »
Toisaalta en myöskään tajua, että miten sitten kokonaan ilman eliminaattoreita, niin pyörä toimisi kuin unelma? Luulisi, että se olisi silloin sekaisin kuin seinäkello. Täytyy selvittää, että voisiko asia olla sittenkin niin, että säädöt on tehty ilman noita eliminaattoreita ja ongelmat johtuisi siitä.

Tosiaan, en siis ole vielä ajanut pyörällä metriäkään :) Mutta tuollaiset parin kympin uudet eliminaattorit voisivat olla kokeilun arvoisia.

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:11.12.15 - klo:00:11
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« Vastaus #9 : 24.02.12 - klo:00:18 »
Mulla ei ole aavistustakaan 10r:stä, mutta noin yleisesti, eliminatorin kanssa (anturi kytketään irti ja se "pulikka" laitetaan johdon päähän anturin tilalle) anturit pitää poistaa koska ne tosiaan muuten hajoavat lämmittämättöminä vapaassa pakokaasuvirtauksessa (mittaus perustuu kemialliseen prosessiin). Optimizer taasen kytketään anturijohdon väliin (plug and play) jolloin anturit luonnollisesti pitää olla paikallaan. Optimizerin kanssa lämmitykset ym toimivat normaalisti.

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:11.12.15 - klo:00:11
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Vs: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« Vastaus #10 : 24.02.12 - klo:00:23 »
Toisaalta en myöskään tajua, että miten sitten kokonaan ilman eliminaattoreita, niin pyörä toimisi kuin unelma? Luulisi, että se olisi silloin sekaisin kuin seinäkello. Täytyy selvittää, että voisiko asia olla sittenkin niin, että säädöt on tehty ilman noita eliminaattoreita ja ongelmat johtuisi siitä.

Tosiaan, en siis ole vielä ajanut pyörällä metriäkään :) Mutta tuollaiset parin kympin uudet eliminaattorit voisivat olla kokeilun arvoisia.

ilman antureita ECU on jollain "fail safe" kartalla jatkuvasti, jolloin PC voidaan säätää koko alueelle. anturin kanssa ecu alkaa säätää (closed loop) vain tietyillä kierroksilla/kaasun asennolla.

tarviit siis tuollaisen parin satkun optimizerin, etkä parin kympin eliminaattoria?

Poissa MsG

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 33
  • Viestieni tykkäämiset: 3
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.04.14 - klo:01:33
  • ZX-10R -08
  • Kuvat
Vs: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« Vastaus #11 : 24.02.12 - klo:11:17 »
Tosiaan siis ongelman ratkaisu on niinkin yksinkertainen, kuin uuden lambda-anturin hommaaminen rikkinäisen tilalle.

Ilmeisesti näin on toiminut hyvin ilman vikavaloja ja putkeen on tehty paikat antureille.

Joten: Myykää mulle joku kaasukahvan puoleinen lambda-anturi ?

Poissa PetsuZX

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 94
  • Viestieni tykkäämiset: 2
  • Paikkakunta: Karleby
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.04.13 - klo:12:44
  • Kuvat
Vs: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« Vastaus #12 : 24.02.12 - klo:12:04 »
Samaa ongelmaa myös tuossa omassa 10r:ssä, siinä kiini PC V. Eli ainut toimiva ratkaisu minun pyörässä ettei rytää tasakaasulla, oli lambdat kokonaan pois. Eliminaattorin kanssakaan ei toiminut kunnolla.

Nyt valo vilkuttaa, mutta Bikefoilta Kimmo sanoi, että ei haittaa kun vain seuraa että ei ala öljyvaloa vilkuttaa. Tähän asti on päästy tuolla FI valon vilkutuksella, eikä sitä paljoa enää edes ajossa huomaa.
Mutta jos sinne jotakin muutosta tulee, siihen nähden millä setupilla se on säädetty, niin mielestäni joutu uudestaan ajamaan säädöt, kuten tuolla aikaisemmin taidettiin mainita
 offtopic Ja ehjät lamdat on kaapissa, mutta ei myynnissä.

E: Kimmolta Bikefoxilta voisit kysäistä, se on näiden Kawojen kanssa myös tapellut :)


Poissa MsG

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 33
  • Viestieni tykkäämiset: 3
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.04.14 - klo:01:33
  • ZX-10R -08
  • Kuvat
Vs: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« Vastaus #13 : 24.02.12 - klo:12:46 »
Samaa ongelmaa myös tuossa omassa 10r:ssä, siinä kiini PC V. Eli ainut toimiva ratkaisu minun pyörässä ettei rytää tasakaasulla, oli lambdat kokonaan pois. Eliminaattorin kanssakaan ei toiminut kunnolla.

Nyt valo vilkuttaa, mutta Bikefoilta Kimmo sanoi, että ei haittaa kun vain seuraa että ei ala öljyvaloa vilkuttaa. Tähän asti on päästy tuolla FI valon vilkutuksella, eikä sitä paljoa enää edes ajossa huomaa.
Mutta jos sinne jotakin muutosta tulee, siihen nähden millä setupilla se on säädetty, niin mielestäni joutu uudestaan ajamaan säädöt, kuten tuolla aikaisemmin taidettiin mainita
 offtopic Ja ehjät lamdat on kaapissa, mutta ei myynnissä.

E: Kimmolta Bikefoxilta voisit kysäistä, se on näiden Kawojen kanssa myös tapellut :)


Yhden tutun (Sami Vittaniemi) kanssa tuota selviteltiin ja ilmeisesti tuon loop-area ongelman saa ratkaistua siten, että orkkis lambat kiinni putkeen ja O2 Oxygen OPTIMIZER kiinni antureiden ja pyörän piuhojen väliin. Palikka maksaa joku 150-200 €.

p.s. on lambdalla hintaa, 240 €   32.gif

Poissa PetsuZX

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 94
  • Viestieni tykkäämiset: 2
  • Paikkakunta: Karleby
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.04.13 - klo:12:44
  • Kuvat
Vs: ZX-10R -08 (FI-valo & käyntihäiriö ongelma)
« Vastaus #14 : 24.02.12 - klo:20:55 »
Samaa ongelmaa myös tuossa omassa 10r:ssä, siinä kiini PC V. Eli ainut toimiva ratkaisu minun pyörässä ettei rytää tasakaasulla, oli lambdat kokonaan pois. Eliminaattorin kanssakaan ei toiminut kunnolla.

Nyt valo vilkuttaa, mutta Bikefoilta Kimmo sanoi, että ei haittaa kun vain seuraa että ei ala öljyvaloa vilkuttaa. Tähän asti on päästy tuolla FI valon vilkutuksella, eikä sitä paljoa enää edes ajossa huomaa.
Mutta jos sinne jotakin muutosta tulee, siihen nähden millä setupilla se on säädetty, niin mielestäni joutu uudestaan ajamaan säädöt, kuten tuolla aikaisemmin taidettiin mainita
 offtopic Ja ehjät lamdat on kaapissa, mutta ei myynnissä.

E: Kimmolta Bikefoxilta voisit kysäistä, se on näiden Kawojen kanssa myös tapellut :)
p.s. on lambdalla hintaa, 240 €   32.gif

Katsoitko ebaystä tai http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop/index.php, vai oliko tuo Sumekon hinta?


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Z750 -07 outo ongelma

Aloittaja roadthunder

2 Vastauksia
3885 Lukukerrat
Uusin viesti 28.11.11 - klo:21:29
GSR600
xx
ZX10R - FI valo

Aloittaja Muumi

4 Vastauksia
4058 Lukukerrat
Uusin viesti 18.01.12 - klo:00:14
Hymbe
xx
FI-valo syttyy ajaessa

Aloittaja lucifer

1 Vastauksia
2146 Lukukerrat
Uusin viesti 12.05.11 - klo:11:02
PetsuZX
xx
ZX-10R -04 Käyntihäiriö

Aloittaja OPA

4 Vastauksia
3028 Lukukerrat
Uusin viesti 17.05.12 - klo:01:56
OPA
 

TinyPortal © 2005-2018