Kawasaki Racing Bikes Finland

*

Uusimmat viestit

Kawatori

K&N UUSI XZ10R Ilmansuodatin


Hinta: 65.00 EUR
Päiväys: 12/04/2019
Kommentit (0)
Vanteet Kawasaki ZXR


Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 15/09/2018
Kommentit (0)
nahkainen ajotakki


Hinta: 200.00 EUR
Päiväys: 24/02/2018
Kommentit (0)
Ostetaan shad sportrack Z1000

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 17/07/2017
Kommentit (0)
Kawasaki zx-12r

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 13/06/2016
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: ZZR1400 välityksistä ym. modeista (nopeusajoihin, stripille...)  (Luettu 64979 kertaa)

0 Jäsenet ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:21:40
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Meinasin ensin laittaa tämän yleiselle mutta laitan sittenkin tänne merkkiosioon koska muutama muukin kysymys on tulossa...

---

Gearing Commander:
Miten "tontilla olevia" arvoja tuolla pitäisi saada laskettua?
Oon tuon kawan ratastamista miettiny mutta en saa oikeaan elämään täsmääviä lukuja nykyisillä vakioväleilläkään.

Esim vakioväleillä ja 190/55 renkaalla tuo antaa 5. vaihteella 11000rpm 309.8 km/h mutta tutkalla mitattuna 284.
Vastaava virhe 6. vaihteella 10100 antaa 316.9 kun taas tutkaan 292.
3. vaihteella 11500 GC antaa 241.8 kun GPS:llä mitattuna 222
Rengas oli uusi ja kehämittakin pitäis olla ihan oikein.
Heitto on mun mielestä aika iso että tuolla tekisi mitään muuta kuin kattelisi vähän sinnepäin olevia lukemia??

Tiedän että puhutaan luistosta mutta ei kai se noin suurta ole? Ja olenko ymmärtänyt väärin/oikein että luisto ei itseasiassa ole luistoa vaan tulee renkaan muodonmuutoksesta?

ZX-14.comissa väittävät tosin että KHI:n insinöörit ovat ohjelmoineet kierroslukumittarin näyttämään todellista enemmän (enny muista oliko 2 vai 6 sataa).

Lähinnä olin miettinyt -1 taakse

Poissa slip

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 162
  • Viestieni tykkäämiset: 38
  • Paikalla:03.06.18 - klo:01:02
  • ZX12 -05
  • Kuvat
Mun kokemuksen mukaan orggis kierroslukumittarit heittää normaalisti lähempänä 1000rpm siellä mittarin yläpäässä, että sillä ainakin selvittää aika paljon noita eroja (eli uskon ennemmin tuota 600rpm kuin 200rpm). Esim 12R Kawa kiertää mittarin mukaan n.12trpm, mutta kun laitat esim vaihtovalon kierroksille 11400 (ottaa todellisen kierrosluvun puolalta), ei vaihtovalo ehdi edes räpsähtää ennenkö kone lyö rajoittimeen. Koitas laskee GC uudestaan ottamalla se arvioitu virhe mukaan. Ainakin 12R:n tulokset GC laskee oikein.

Tuo sutiminen ja luisto on mielestäni kumpaakin yhdistettynä, renkaan linttaan painumista sekä sutimista. Noilla tehokkaammilla vehkeillä se on tietääkseni ollut luokkaa 2-3% (jos ei mitään huomattavaa sutimista siis ole ollut).

Tarkistitko mittaamalla tuon kehämitan? Itsellä kehä on ollut mitattuna aina isompi kuin laskettuna.

Poissa 2jorma2

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 97
  • Viestieni tykkäämiset: 72
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.08.15 - klo:17:02
  • ZZR 1400 Turbo
  • Kuvat
Ei taida zetori kiertää kuin 10600-10800 todellista. Mulla on 18/39 ja 55:n rengas. Pc:iin saa Amerikasta tilaamalla koodin jolla saa kierrokset nousemaan 12500, mutta ei toiminut ainakaan mulla. Sami vaihtoi kellotaajuuden ja sen avulla kiertää nyt yli 12000. Kelistä riippuen sutiminen ym. , siis etu- ja takapyörän pyörimisnopeuksien ero voi olla luokkaa 20km/h. 18 piikkinen eteen, niin sillä mennään jo kovaa.
Kawasaki macht frei

Poissa GSR600

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 209
  • Viestieni tykkäämiset: 3
  • Paikkakunta: Huittinen
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.12.13 - klo:16:32
  • BMW R 1200 GS -09
  • Kuvat
Huippukierroksilla  kierroslukumittari näyttää yleensä hieman yläkanttiin.
Mallikohtaisia  erot tietenkin ovat.

Minun Kawassa  kierroslukumittarin näyttäessä 12500 rpm  on todellinen kierosluku 11700 rpm .
GT 125 -75
CR 125 -77
CB 750 -73
IT 250 -81
CB 750 F -82
FJ 1200 -86
GSX R 1100 W -97
GSR 600 -06
Z 750 -10
R 1200 GS -09

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:21:40
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Takarenkasta en mitannut vaan tsekkasin toisella nettilaskurilla tuon GC:n antaman mitan.

GC antaa 5.vaihteella sen 284 @ 10100rpm. Jos tuohon laskee päälle 2% luiston niin kierroksia olisi ~10250 kyseisellä nopeudella. 3% luistolla ~10400. Tuohon päälle ZX-14.comissa mainittu 600rpm heitto niin ollaankin just siinä mittarin näyttämässä 11000rpm  idea3

Ilmeisesti edes tuonne asti ei kannata päästää kierroksia jos tämä pitää paikkansa:
Vastaa lainaamalla
From what i understand there are two rev limiters that work together on a zx14 ... One is a soft limiter that comes on before the hard limiter kicks in ... The soft limiter you really can't feel it kick in , it's made to slow the motor a bit before you hit the hard limiter .. Roy has seen this happen on his data logger while running the standing mile .. Since i have found this info i did a little test with my bike ... I allway shift by the tach at 11.200 , the real RPM number would be around 10.600 because the factory Tach as we all know reads high ... So for a test i tried shifting at 11,000 on the Tach which would really be 10,400 or lower .. The bike picked up MPH in the 1/4 mile .. so again i moved the shift point down to just about 10,800 on the fatory tach or about 10,200 true reading .. The bike picked up more MPH again ...So as you can see that the bike is hitting a soft limiter long before you feel the hard limiter kick in ..

I feel that there is some ET and MPH to be found by raising the limiter by 400 or so RPMs .. I do know that the super sport ZX14s raise their limiters for extra power .. I have not tested this but i'm going to soon with a PVC rev extender ..
lähde

Tuon perusteella siis voisi kattoa vaihto kohdat sopiviksi kun saa sen lampun asennettua. Nyt on vaihdot menny vähän miten sattuu (monesti vasta rajoittajaan herää vaihtamaan) kun pitää silmät mielummin tiessä.

Takaisin ratas asiaan... Mietin asiaa vain teoriatasolla; vähän pidemmät välit vois vähentää keulimista joka mielestäni on varsin epämiellyttävää  rolleyes
Pienempi takaratas vs suurempi eturatas (1 hampaan muutos) vaikuttaa myös akseliväliin. Noiden vaihtoehtojen ero on ~8mm. Tuskin tuolla on edes mitään merkitystä?

Mitään maanopeusennätyksiä en ajatellut alkaa tehtailla mutta se 300 pitäisi saada rikki  hedari Siihen ei tietenkään tarvita mitään ratastuksia, vaan siihen voisi auttaa ylimääräisten osien riisuminen ja madaltaminen (joka onkin se seuraava kysymys, mutta palaan siihen kun on enemmän aikaa raapustella). Lisäksi vielä jos talvella askartelisi PC:n ja quick shiftin niin johan tuolla sitten olisi mukava kentällä käydä.

Poissa 2jorma2

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 97
  • Viestieni tykkäämiset: 72
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.08.15 - klo:17:02
  • ZZR 1400 Turbo
  • Kuvat
Shifterin hyöty on helppo perustella kun ajattelee, että mennään jo kolmosella yli  50m/s. Jos vaihto kestää ilman shifteriä sekunninkin kauemmin, niin se on jo vähintään 150m kiihdytysmatkasta pois. Tämä tietysti korostuu vauhdin kasvaessa. Sen lisäksi voi laittaa vaihtokohdan tarkemmin kun ei vauhti hidastu eikä kierrokset kerkeä laskemaan (niin paljoa).
Svingin jatkot on hyvä ratkaisu keulimiseen. Helppo laittaa ja ottaa pois.  Itellä pidennys noin 140mm.
Olen yrittänyt suosia jos mahdollista isoja rattaita. Parempi sekä ketjuille, että rattaille.
Pikku muutoksilla ja shifterillä menee varmasti 300 rikki.

Muzzylta saa koiranluut, joissa on säätö kolmeen eri korkeuteen. Etupäästä taasen voi laskea putkia etukolmioiden läpi. Ne on kyllä kartiot, mutta tulee ihan riittävästi.

Poissa zx12r

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 163
  • Viestieni tykkäämiset: 50
  • Paikalla:06.11.15 - klo:20:30
  • Kuvat
12r.ssä löytyy välillä noita välivapaita tolla dynojetin shifterillä sen takia en hallissa käyttänyt ollenkaan 17/45 väleillä gc antoi huippuja 313 ja oikea nopeus oli sen 304  kawasign

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:21:40
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Shifterin hyöty on helppo perustella kun ajattelee, että mennään jo kolmosella yli  50m/s. Jos vaihto kestää ilman shifteriä sekunninkin kauemmin, niin se on jo vähintään 150m kiihdytysmatkasta pois. Tämä tietysti korostuu vauhdin kasvaessa. Sen lisäksi voi laittaa vaihtokohdan tarkemmin kun ei vauhti hidastu eikä kierrokset kerkeä laskemaan (niin paljoa).
Svingin jatkot on hyvä ratkaisu keulimiseen. Helppo laittaa ja ottaa pois.  Itellä pidennys noin 140mm.
Olen yrittänyt suosia jos mahdollista isoja rattaita. Parempi sekä ketjuille, että rattaille.
Pikku muutoksilla ja shifterillä menee varmasti 300 rikki.

Muzzylta saa koiranluut, joissa on säätö kolmeen eri korkeuteen. Etupäästä taasen voi laskea putkia etukolmioiden läpi. Ne on kyllä kartiot, mutta tulee ihan riittävästi.

Kattelin noita Brocksin koiranluita: Fully Adjustable nuo olis vielä kohtuu hintaiset versus nämä.
Voisko etupään pudotusta ajatella pelkällä liinalla Lowering Strap, Front End vai käytetäänkö tuota yleensä pumppujen pudottamisen lisäksi (strapped and slammed)? Tuohan tarvii tietty jarrusatuloihin vielä erilliset kiinikkeet. Pumppujen pudottaminen käsittääkseni on melko simppeliä tehdä puoli kerrallaan mutta miten helposti nosto onnistuu?

Ajatuksena kun oli pitää pyörä ihan jokapäiväisessä käytössä ja saada se tarvittaessa helposti ja nopeasti muutettua kentälle ilman isompaa tallissa pakertamista (varsinkin kun ei omaa sellaista ole), tyyliin ajamalla paikalle. Radallakin tulee käytyä jonkun verran niin kovin pysyviä modeja ei viittis laittaa. Mailin lisäksi on alkanut kiinnostaa kokeilla myös varttia  :mrgreen: mutta edetään nyt kuitenkin vain pienin askelin. Vastahan kävin tänä kesänä ensikertaa tutustumassa kuvioihin.

Shifterin hyödyt tuli itsellekkin mieleen kun kattelin hallin käppyröitä Ruskea ja sininen on kytkimellä ja vihreä ilman (vihreästä katkesi signaali 1km jälkeen). Lappeenrannassa meni ilman kytkintä jo vähän paremmin paitti yksi vaihto meni aika pitkään rajoittajalla.

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:21:40
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
12r.ssä löytyy välillä noita välivapaita tolla dynojetin shifterillä sen takia en hallissa käyttänyt ollenkaan 17/45 väleillä gc antoi huippuja 313 ja oikea nopeus oli sen 304  kawasign

Mä olen niitä löytänyt ihan ilman shifteriäkin  icon_rooki

Poissa slip

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 162
  • Viestieni tykkäämiset: 38
  • Paikalla:03.06.18 - klo:01:02
  • ZX12 -05
  • Kuvat
Hmm.. Jotain juttuja tuli mieleen.

Eka toi soft vs hard limiter. Periaatteessa se toimii jotensakin siten, että alakierrosrajaan tullessa (soft esim. 11200rpm) ecu pätkäisee muutaman kierroksen (esim 3 kierrosta) ajaksi 1:stä tai 2:sta sylinteristä kipinän tai bensan (Busissa muistaakseni katkesi bensa ja kahdesta sylinteristä?! selitetty orgin puolella ainakin Miksi päätin luopua Power Commanderista... -ketjussa) ja ylemmälle rajalla (hard esim. 11400rpm) tullessa katkee vasta meno kokonaan. Soft limiterin tarkotus on ymmärtääkseni säästää nokkaketjun hyppimiseltä kun rajoittimelle mennessä ensin hidastetaan konetta vähän, eikä katkaista menoa 'täydestä rähinästä' kerralla. Ilokaasulaitteissa tuo soft limiter poistetaan mahdollisuuksien mukaan käytöstä, koska bensan katkominen silloin saattaa olla turmiollista.

Itselle tuli kuitenkin mieleen se että tuo kerrottu varttimailin nopeuden nousu ei välttämättä johdu itsessään tuosta limiteristä, vaan se saattaa johtua ihan siitä että tehokäyrä on paremmalla alueella kun vaihdot on pikkasen alempana. Esim toi oma laite kun penkitettiin vakioputkella, niin se pysyi paremmalla tehoalueella kun vaihtoi selvästi ennen rajoitinta. GC:lla saa katsottua hyvin ne vaihtokohtien kierrosluvun tippumisetkin ja verrata dynolapun käyrään jos sellainen vaan löytyy.

Madallusten ja peilin poistojen vaikutuksia voit kokeilla vaikka täällä. Tuo mun laskuri on kyllä tehty 12R:lle, mutta antaa hyvin suuntaa vaikutuksista ja jos innostaa niin on helppo muuttaa nuo ilmanvastuskertoimet, pinta-alat, välitykset yms. ZZR:lle sopivaksi jos vähän tajuaa edes jostain ohjelmoinnista. Jos tajuaa enemmän ohjelmoinnista niin ei tarvi kertoa että tuo laskurin toteutus on mitä on  hesse_biggrin

Jos tarvitsee muutella pyörää ylös ja alas, kuten itse teen koko ajan, niin vaivattominta on just taakse nuo ruuvattavat koiranluut ja sitten liinat keulaan. Niiden kolmiasentoisten luiden kanssa käy vähän siten että ei niitä jaksa monesti kesässä alkaa vaihdella kun vaatii pahimmassa tapauksessa pakoputkien irrotuksen. Madalla se pyörä (esim 50mm) niin keuliminen ei ole enää ollenkaan ongelma. Keulimista estää myös esijännityksen ja menovaimennuksen löysääminen.

Vakio pyörässä muuttaisin takaratasta, tai oikeammin se on ainut vaihtoehto koska tuon eturattaan muuttaminen yhdellä piikillä vaikuttaa liian paljon, teho vaan yksinkertaisesti loppuu.

edit. korjasin linkin...

Poissa zx12r

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 163
  • Viestieni tykkäämiset: 50
  • Paikalla:06.11.15 - klo:20:30
  • Kuvat
Hmm.. Jotain juttuja tuli mieleen.

Eka Jos tarvitsee muutella pyörää ylös ja alas, kuten itse teen koko ajan, niin vaivattominta on just taakse nuo ruuvattavat koiranluut ja sitten liinat keulaan. Niiden kolmiasentoisten luiden kanssa käy vähän siten että ei niitä jaksa monesti kesässä alkaa vaihdella kun vaatii pahimmassa tapauksessa pakoputkien irrotuksen. Madalla se pyörä (esim 50mm) niin keuliminen ei ole enää ollenkaan ongelma. Keulimista estää myös esijännityksen ja menovaimennuksen löysääminen.

Vakio pyörässä muuttaisin takaratasta, tai oikeammin se on ainut vaihtoehto koska tuon eturattaan muuttaminen yhdellä piikillä vaikuttaa liian paljon, teho vaan yksinkertaisesti loppuu.
ei sattuis oleen mittoja noista luiden reikäväleistä,en kyllä laita noita säädettäviä kun ei oikeen vakuuta noitten kierteitten kesto ja tiedä sitten mikä vaikutus on jos onnistuu säätään noita eri pituudelle  unknw

Poissa slip

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 162
  • Viestieni tykkäämiset: 38
  • Paikalla:03.06.18 - klo:01:02
  • ZX12 -05
  • Kuvat
On mulla mitat niistä kolmiasentoluista... Laitetaan tulemaan.

Edit. Vakiokorkeuden reikäväli 187mm, sit muut reikävälit 200,6mm ja 214,2mm. Pultit on 12mm, joten reiät on noissa 12,4mm.

Pahoittelut treadin sotkemisesta offtopic

Poissa zx12r

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 163
  • Viestieni tykkäämiset: 50
  • Paikalla:06.11.15 - klo:20:30
  • Kuvat
On mulla mitat niistä kolmiasentoluista... Laitetaan tulemaan.

Edit. Vakiokorkeuden reikäväli 187mm, sit muut reikävälit 200,6mm ja 214,2mm. Pultit on 12mm, joten reiät on noissa 12,4mm.

Pahoittelut treadin sotkemisesta offtopic

kiitos , toihan helpotti huomattavasti

Poissa SamiN

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Huhti 2011
  • Viestejä: 916
  • Viestieni tykkäämiset: 317
  • Paikkakunta: Lempäälä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:21:40
  • ZZR1400 N2O
  • Kuvat
Hmm.. Jotain juttuja tuli mieleen.
...

 Esim toi oma laite kun penkitettiin vakioputkella, niin se pysyi paremmalla tehoalueella kun vaihtoi selvästi ennen rajoitinta. GC:lla saa katsottua hyvin ne vaihtokohtien kierrosluvun tippumisetkin ja verrata dynolapun käyrään jos sellainen vaan löytyy.

Madallusten ja peilin poistojen vaikutuksia voit kokeilla vaikka täällä. Tuo mun laskuri on kyllä tehty 12R:lle, mutta antaa hyvin suuntaa vaikutuksista ja jos innostaa niin on helppo muuttaa nuo ilmanvastuskertoimet, pinta-alat, välitykset yms. ZZR:lle sopivaksi jos vähän tajuaa edes jostain ohjelmoinnista. Jos tajuaa enemmän ohjelmoinnista niin ei tarvi kertoa että tuo laskurin toteutus on mitä on  hesse_biggrin

Jos tarvitsee muutella pyörää ylös ja alas, kuten itse teen koko ajan, niin vaivattominta on just taakse nuo ruuvattavat koiranluut ja sitten liinat keulaan. Niiden kolmiasentoisten luiden kanssa käy vähän siten että ei niitä jaksa monesti kesässä alkaa vaihdella kun vaatii pahimmassa tapauksessa pakoputkien irrotuksen. Madalla se pyörä (esim 50mm) niin keuliminen ei ole enää ollenkaan ongelma. Keulimista estää myös esijännityksen ja menovaimennuksen löysääminen.

Vakio pyörässä muuttaisin takaratasta, tai oikeammin se on ainut vaihtoehto koska tuon eturattaan muuttaminen yhdellä piikillä vaikuttaa liian paljon, teho vaan yksinkertaisesti loppuu.

Täystyskin säädättää kun saa PC:n ensin kiinni (pieni budjetti joten talven aikana vähän kerrassaan). Edellistä Zetoria käytin Ruusilan Mikalla http://www.bikedoctor.fi ja täytyy sanoa että olin tyytyväinen palveluun sekä ammattitaitoon. Oliko niin, että PCV toimii -08:ssa ongelmitta? Muistelen lukeneeni jostain lamba ongelmista mutta ne taisi koskea Autotunea?

- Ruuvattavilla koiranluilla oli juuri tuo pointti, että saa helposti säädetyä irroittamata niitä. Täytyy vielä googlailla kokemuksia noista Brockseista. Vaikuttaako liinoilla kiristäminen miten paljon etupään toimintaan? Pitääkö esim. esijännitystä löysentää?


Tuo kalkulaattorihan on ihan jees! En olekkaan missään vastaavaan laskuriin ennen törmännyt... Jos tuolla yhtään vaikutusten suhteita voi katsoa, niin aika vähän? madaltamisella on nopeuteen merkitystä.  Yllätys sen sijaan oli paljonko tuo antaa peileille vaikutusta.

Poissa slip

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2010
  • Viestejä: 162
  • Viestieni tykkäämiset: 38
  • Paikalla:03.06.18 - klo:01:02
  • ZX12 -05
  • Kuvat
Liinojen kanssa ei tarvi, tai kannata, mitään muuta ruveta säätelemään kun lyödä ne kiinni ja kiristää pyörä matalaksi (tarvit mukaan muuten todennäköisesti myös adapterit kun on kyseessä radial satulat). Pidempää matkaa liinoilla ei minusta kannata ajaa, keulasta tulee pintakova ja jäykkä (kun jouset kerran vedetään pohjaan), ja sarvista tulee myös hiukka raskaammat käännellä, mut ei merkittävästi.

Saman huomion tein itekin kun eka kerran noiden peilien poiston ja madalluksen suhdetta vertailin. Noiden molempien vaikutushan perustuu siihen että tuulta halkova pinta-ala pienenee. Peilien poistossa katoo pinta-alaa just peilien verran (esim. laskurissa käytetty yhden peilin kokona 11cm x 7cm)  ja tuo madalluksen vaikutus tulee siitä minkä verran pinta-alaa 'katoaa' eturenkaan ja etulokasuojan taakse (laskurissa käytetty 16cm x syötetty madallus). ZZR:ssähän vilkkuja ei tainnut paljonkaan voida poistella kun ne on jo integroitu katteeseen.

esim. Jorma varmaan on paremmin kärryillä noista PC toimivuuksista ZZR:ssä kuin minä.


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Sliparia ZZR1400:seen

Aloittaja Morbus

5 Vastauksia
4292 Lukukerrat
Uusin viesti 17.09.12 - klo:10:32
kawamaukka
xx
Mattamusta ZZR1400

Aloittaja Morbus

6 Vastauksia
141761 Lukukerrat
Uusin viesti 23.08.12 - klo:00:53
Morbus
xx
zzr1400 ABS Teräspunonsletkut

Aloittaja kawamaukka

1 Vastauksia
1356 Lukukerrat
Uusin viesti 02.02.16 - klo:19:31
kawamaukka
xx
Quick shifteriä zzr1400:seen?

Aloittaja J.N

39 Vastauksia
30143 Lukukerrat
Uusin viesti 04.03.14 - klo:20:49
Kawari
 

TinyPortal © 2005-2018