Kawasaki Racing Bikes Finland

*

Uusimmat viestit

Kawatori

K&N UUSI XZ10R Ilmansuodatin


Hinta: 65.00 EUR
Päiväys: 12/04/2019
Kommentit (0)
Vanteet Kawasaki ZXR


Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 15/09/2018
Kommentit (0)
nahkainen ajotakki


Hinta: 200.00 EUR
Päiväys: 24/02/2018
Kommentit (0)
Ostetaan shad sportrack Z1000

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 17/07/2017
Kommentit (0)
Kawasaki zx-12r

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 13/06/2016
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Zetorin jarrukahva täysin vastukseton, ei etujarrua lainkaan  (Luettu 2073 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TKa66

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 31
  • Viestieni tykkäämiset: 14
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.06.19 - klo:17:00
  • ZZR 1400 2012 (2007)
  • Kuvat
Tulipa tänään kaivettua Zetori (Gen2 vm 2012) tallista. Meinas mennä tallista peruutus pitkäksi kun etujarrun kahva painui pohjaan ilman minkäänlaista vastetta. Eli ei etujarrua lainkaan. Aiempina vuosina on ajoittain ollut ongelmaa tuon etujarrun "pehmeyden" kanssa (mistä postaus tällekin saitille).

Huollossa juttelin Metura-Motorsin kaverin kanssa ongelmasto jo toissa kesänä ja hän epäili korroosiota pääsylinterissä. On kuulemma ollut tyyppivika joissakin Kilo Kixereissä muutamia vuosia sitten. Ja Kawan kahva/pääsylinteri tulee kuulemma samalta toimittajalta.

Pitänee alkaa ihmetteleen. Jos joutuu ostaan uuden pääsylinterin niin taitaa kirpaista lompakossa. Onks kellään tiedossa mitään hyvää ulkomaista nettikauppaa Kawan jarruosille ?

TKa

Poissa zeta1

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Tammi 2011
  • Viestejä: 395
  • Viestieni tykkäämiset: 332
  • Paikkakunta: Yläne
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:10.09.19 - klo:18:28
  • ZX12R
  • Kuvat
Ilmaat jarrut vaan, se on tosiaan tyyppiominaisuus ei niinkään vika. ainakin vanhemmissa zetoreissa joka keväinen hommeli.

Poissa TKa66

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 31
  • Viestieni tykkäämiset: 14
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.06.19 - klo:17:00
  • ZZR 1400 2012 (2007)
  • Kuvat
Enpä taida uskoa että pelkkä ilmaaminen auttaa. Vika on jossain pääsylinterissä kun jarrupainetta ei synny lainkaan kahvaa puristaessa.
Pitää viikonloppuna tutkia tarkemmin ja alkaa ehkä lähestyä maahantuojaa. Kyse ei ole takuu asiasta vaan tuotevastuuasiasta.
Jarrun pääsylinterin ei pitäisi syöpyä tai kulua 5 kesän ajojen aikana (kilsoja säälittävät alle 30 K km) ja pyörää on säilytetty
talvet asianmukaisesti kuivassa ja lämpimässä autotallissa.

Katotaan miten Sumeko reagoi asiaan, Todennäköisesti vetoaa takuun rauenneen jo 2014 ja että heillä tai valmistajalla ei ole vastuuta
asiassa.

TKa


Poissa TKa66

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 31
  • Viestieni tykkäämiset: 14
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.06.19 - klo:17:00
  • ZZR 1400 2012 (2007)
  • Kuvat
No nyt Pyörä sumekolla. Avasivat jarrusylinterin ja totesivat että sylinterin pinnoite on paikoitellen irronnut. Eli samankaltainen vika kuin Nissinillä oli Suzukin
kanssa muuta vuosi takaperin. Kawan jarrut (Nissinin) tulevat tietenkin samasta tehtaasta kuin Suzukin. Eli olettaisin ongelman olevan sama.

Suzuki on tehnyt asiasta virallisen takaisinkutsukampanjan. Kawa taas ei.

Saas nähdä mitä tehdas vastaa takuu pyyntöön.

Takuu on virallisesti lopunut keväällä 2014 mutta olen ensimmäisen kerran reklamoinut asiasta 12 000 km huollossa syksyllä 2013. Tuollon hoitona nesteiden täydellinen
vaihto ja ilmaus. Ongelmat jatkuivat sitten kesällä 2014 etujarrun pehmeytenä, jota saatiin aina hetkittäin parannettua ilmaamalla.

Sumekolla asiaa hoidettu tähän asti ihan mallikkaasti. Iso plussa heille ;-)

Poissa TKa66

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 31
  • Viestieni tykkäämiset: 14
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.06.19 - klo:17:00
  • ZZR 1400 2012 (2007)
  • Kuvat
Hain tänään rae- ja räntäsateessa Zetorin Sumekolta.

Etujarrun pääsylinteristä oli pinnote lohjennut irti muutamasta kohdasta. Ilmeisesti tästä johtuen pääsylinteriin pääsi ilmaa, joka pehmensi jarrun ja lopulta talviseisonnan aikana hävitti koko jarrun (pääsylinteri ilmeisesti täysin "ilmattu" eli ei jarrunestettä lainkaan).

Asiassa pääsimme mielestäni ihan hyväksyttävään lopputulokseen Sumekon kanssa. Uusi jarrun pääsylinteri heidän piikkiin (tai tehtaan piikkiin) ja minulle 1 tunnin lasku työstä (eli n. 80 €).

Rae- ja räntäsateen liukastamalla tiellä + 1 asteen lämmössä en oikein viitsinyt alkaa testaamaan jarrua kunnolla. Tuntuma kahvassa oli normaali (eli hyvä). Sovittiin Sumekon huollon kanssa että
seurailen tilannetta ja jos vika palaa niin olen yhteydessä heihin.

Omalla kohdallani Sumeko on hoitanut kaikki eteen tulleet takuuasiat mallikkaasti (edellisen 2007 mallin Zetorin tankin ylivuotoputki katkesi tankin sisältä 3 viikkoa virallisen takuuajan päätyttyä. Uusi tankki tilalle takuuseen. 2002 vuoden 1200 ZZR:n ohjauslaakerin ylisuuri välys. Takaisinkutsun tiedoksisaanti venyi yli vuoden, muttei ollut Sumekon vaan jälleenmyyjän vika. Laakeripesä vaihdettin takuuna).

Zetori menee vaihtoon sitten kun uusi Zetorin malli vakionopeudensäätimellä julkaistaan (eli fly by wire kaasu)


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Zetorin tankinkorkin lukkopesä jämähtänyt

Aloittaja TKa66

1 Vastauksia
1542 Lukukerrat
Uusin viesti 12.04.16 - klo:22:13
TKa66
 

TinyPortal © 2005-2018