Kawasaki Racing Bikes Finland

*

Uusimmat viestit

Kawatori

K&N UUSI XZ10R Ilmansuodatin


Hinta: 65.00 EUR
Päiväys: 12/04/2019
Kommentit (0)
Vanteet Kawasaki ZXR


Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 15/09/2018
Kommentit (0)
nahkainen ajotakki


Hinta: 200.00 EUR
Päiväys: 24/02/2018
Kommentit (0)
Ostetaan shad sportrack Z1000

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 17/07/2017
Kommentit (0)
Kawasaki zx-12r

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 13/06/2016
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Z1000 2014 Hankittu  (Luettu 7804 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hhena

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2013
  • Viestejä: 5
  • Viestieni tykkäämiset: 5
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.07.14 - klo:00:40
  • Kawasaki Z1000 2014
  • Kuvat
Z1000 2014 Hankittu
« : 23.06.14 - klo:18:51 »
Moi kaikille,

Ajattelin hiukan jakaa teille muille kokemuksia uudesta Z1000 ensimmäisen 1000km ajalta.

Pakko sanoa, että pyörän vaihto Z800 2013 -> Z1000 2014 on merkittävä. Tehoa kymmeniä h - voimia enemmän väännöstä puhumattakaan. Z1000 on myös kevyempi ja matalempi, mikä sopii tälläiselle 168cm kaverille loistavasti. Pyörän hallittavuus esim kaarteissa on aivan omaa luokkaansa.

Kun lähdin vaihtamaan pyörään 1000cm sarjaan, koe ajoin montaa eri pyörää. Esim BMW S1000R, MV Agusta brutale 1090R yms. Pakko sanoa, että Z1000 on monella tapaa parempi kuin hänen kilpailijansa. Tietenkin, esim BMW:stä löytyy kaikenlaista ajohallinta järjestelmää yms, mutta hinta tulee silloin olemaan toinen. Tuohon 16000euroon, täytyy tokaista että kawasaki peittoaa kilpailijansa vahvasti. Ulkonäöstä ei ostopäätös voi jäädä kiinni, eikä myöskään moottorin tuottamasta voimasta. Ajovalot on ehdottomasti tätä nykypäivää ja valaisee LED-tekniikallaan erinomaisesti pimeää tietä.

Kawasakiin jos istuu vähääkään pitempi kaveri, voi tunne olla aivan toinen. Tanko voi olla liian lähellä kuljettajaa, reiden/polven kulma liian ylhäällä yms, mutta itselleni sopii kuin nyrkki silmään!!

Tänään vein pyörän ensihuoltoon ja kun sisäänajo suoritettu maltillisesti, voi pienen ''revityksen'' aloittaa ja sitten taas tulen jakamaan kokemuksiani pyörän parissa.

Kertokaahan omiannekin kokemuksia kyseisestä tai vanhemmasta pyörästä. Mitä esim tykkäätte ulkonäöstä verrattuna edellisiin malleihin?

Kuva taitaapi olla mennyt väärinpäin, yritän korjailla! :)

- Hena

Poissa zeta1

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Tammi 2011
  • Viestejä: 395
  • Viestieni tykkäämiset: 332
  • Paikkakunta: Yläne
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.06.19 - klo:07:51
  • ZX12R
  • Kuvat
Vs: Z1000 2014 Hankittu
« Vastaus #1 : 23.06.14 - klo:19:03 »
On kyllä häijyn näköinen laite. Itselläni kokemusta vain gen2 mallista ja tykkäsin kyllä pyörästä kovasti mutta uskon että tuo uusi on kyllä ihan eri levelillä. Onnea hienosta ostoksesta.

Poissa Morbus

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Maalis 2012
  • Viestejä: 185
  • Viestieni tykkäämiset: 65
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:22.10.16 - klo:22:07
  • Kawasaki ZZR 1400
  • Kuvat
Vs: Z1000 2014 Hankittu
« Vastaus #2 : 23.06.14 - klo:21:39 »
Juu onpa kyllä hienon näköinen peli..otappa vielä muutama kuva hieman eri kulmista että näkeepi koko pyörän kokonaisuudessaan.. :D
Suzuki GSX-750F (99) -> Kawasaki ZZR 1400 (07)

Poissa Jim Goose

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2014
  • Viestejä: 10
  • Viestieni tykkäämiset: 8
  • Paikkakunta: Nurmijärvi
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:25.10.15 - klo:16:04
  • 5 Kawasakia
  • Kuvat
Vs: Z1000 2014 Hankittu
« Vastaus #3 : 25.06.14 - klo:21:24 »
Mullakin tuli juuri eka 1000 km täyteen tuossa omassa Special Edition versiossa. Tein ite ekan öljynvaihdon, aika mustat oli vanhat liemet, eli työnsä oli tehnyt hyvin.
Tuosta pyörästä vaan tykkää joka päivä enemmän ja enemmän.

Modannut olen jo jonkun verran.

Viimeksi vaihdoin eturattaan pykälää isommaksi 15 piikkisestä 16 piikkiseksi. Tuolla muutoksella putosi kiekat 500 rpm vanhoihin välityksiin verrattuna, hieman rauhallisempi ajettava.
Oscon ketjunvoitelu pumpun laitoin takajarrusäiliön taakse. Suuttimen laitoin eturattaan taakse tiputtamaan öljyä alapuolen ketjulle. Pysyy ketju öljyttynä ja helppo operoida ajossakin, eikä paljon sotke.

MRA Racing Screen läpimustana laitettu nokalle. Kiinnikkeitä 30 mm lyhennettynä kiinnikkeet olivat oikean mittaiset, eikä osu tankkiin kummallekkaan puolelle.

Etuloksua jatkoin hieman pidemmäksi vihreällä crossi-Kawan loksun pätkällä. Pulttasin jarruletkun kiinnikkeen ylempien pop-niittien tilalle 4 mm kuusioruuvella ja kupumutterilla. Eipä syyläri paskaannu eturenkaan roiskeista.

Bellyban sai vihreän LED-nauhan sisäpuolelle, mosa hohtaa pimeellä vihreänä.

Takaa otin alkuperäisen kilpi ja vilkkutelineen pois ja tein rosterista sirommat tilalle.

Poissa Morbus

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Maalis 2012
  • Viestejä: 185
  • Viestieni tykkäämiset: 65
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:22.10.16 - klo:22:07
  • Kawasaki ZZR 1400
  • Kuvat
Vs: Z1000 2014 Hankittu
« Vastaus #4 : 26.06.14 - klo:20:38 »
Hei Goose!

Laitas kuvia eikä pelkkiä selostuksia.. ;)

Poissa hhena

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2013
  • Viestejä: 5
  • Viestieni tykkäämiset: 5
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.07.14 - klo:00:40
  • Kawasaki Z1000 2014
  • Kuvat
Vs: Z1000 2014 Hankittu
« Vastaus #5 : 29.06.14 - klo:01:21 »
Mullakin tuli juuri eka 1000 km täyteen tuossa omassa Special Edition versiossa. Tein ite ekan öljynvaihdon, aika mustat oli vanhat liemet, eli työnsä oli tehnyt hyvin.
Tuosta pyörästä vaan tykkää joka päivä enemmän ja enemmän.

Modannut olen jo jonkun verran.

Viimeksi vaihdoin eturattaan pykälää isommaksi 15 piikkisestä 16 piikkiseksi. Tuolla muutoksella putosi kiekat 500 rpm vanhoihin välityksiin verrattuna, hieman rauhallisempi ajettava.
Oscon ketjunvoitelu pumpun laitoin takajarrusäiliön taakse. Suuttimen laitoin eturattaan taakse tiputtamaan öljyä alapuolen ketjulle. Pysyy ketju öljyttynä ja helppo operoida ajossakin, eikä paljon sotke.

MRA Racing Screen läpimustana laitettu nokalle. Kiinnikkeitä 30 mm lyhennettynä kiinnikkeet olivat oikean mittaiset, eikä osu tankkiin kummallekkaan puolelle.

Etuloksua jatkoin hieman pidemmäksi vihreällä crossi-Kawan loksun pätkällä. Pulttasin jarruletkun kiinnikkeen ylempien pop-niittien tilalle 4 mm kuusioruuvella ja kupumutterilla. Eipä syyläri paskaannu eturenkaan roiskeista.

Bellyban sai vihreän LED-nauhan sisäpuolelle, mosa hohtaa pimeellä vihreänä.

Takaa otin alkuperäisen kilpi ja vilkkutelineen pois ja tein rosterista sirommat tilalle.

Toi Spessu-edari ois ollu kyllä helmi. Kauheesti olet kyllä kerennyt touhuamaan. Veditkö ihan sisään-ajon ohjekirjan mukaan, eli 0-800 kierrokset alle 4000rpm ja 800-1600 alle 6000rpm? Kuulostaa todella naurettavalta tuo 4000rpm. Itellä R&G:n kilpiteline takana, sopii todella nätisti.  Ootko mitään vikoja vielä havainnu?

Itellä rupes juuri temppuilemaan Pitkätvalot, esim. Vilkuttaa ajossa ajoittain pitkiä ja välillä jää päälle, tämän jälkeen vaatii pyörän uudelleen käynnistämisen. Katkasin purettu ja putsattu katotaan meneekö sillä.

Toinen ongelma on että tankissa oleva listat/koriste muovi hangannut maalipinnan paskaksi resonoinnintakia tankista. Oikealla puolella reippaasti isompi väli kun taas vasemmallepuolella aivan kiinni tankissa. Ja on muuten häiritsevä tuo iso hankauma mattamustassa pyörässä. Katsoo mitä SGN Group sanoo kun menen näyttämään huomenna. (en haluaisi olla niuho, mutta niinkuin sanoin erittäin häiritsevät on jäljet)

Pistähän kuvia pyörästäs! Yritän itse keretä myös laittamaan jakoon heti vaan kun saan pyörän putsattua.

Poissa hhena

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2013
  • Viestejä: 5
  • Viestieni tykkäämiset: 5
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.07.14 - klo:00:40
  • Kawasaki Z1000 2014
  • Kuvat
Vs: Z1000 2014 Hankittu
« Vastaus #6 : 29.06.14 - klo:01:22 »
Juu onpa kyllä hienon näköinen peli..otappa vielä muutama kuva hieman eri kulmista että näkeepi koko pyörän kokonaisuudessaan.. :D


Laitetaan tulemaan heti kun tässä arjenkiireessä kerkiää! :D

Poissa Jim Goose

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2014
  • Viestejä: 10
  • Viestieni tykkäämiset: 8
  • Paikkakunta: Nurmijärvi
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:25.10.15 - klo:16:04
  • 5 Kawasakia
  • Kuvat
Vs: Z1000 2014 Hankittu
« Vastaus #7 : 29.06.14 - klo:13:52 »
Vähän käsi olen noiden kuvien kanssa. Hylsysarja pysyy paremmin kädessä, kuin tietokone. Täytyy laittaa joku kaveri pistään fotoja tänne.

Hommasin Kawan talliin tammikuussa tehtaan paketissa, sai itse kasata, tosin vain peilit, ohjaustangon päädyt ja akku olivat irti, mutta olipa korkaamaton peli kawasign

Sisäänajon (vieläkin menossa) ajelin suurinpiirtein kierrosrajoja noudattaen, motarille ei noilla ollut paljon asiaa. Pieniä ylityksiä liikennetilanteesta johtuen on pari kertaa "lipsahtanut"

Ihan hyvin on toiminut. Takalamppu on kumman löysä perälippaan, hölskyy kun sitä naputtaa.

Eturatas oli aika tiukka vaihtaa, kun ketjut olivat niin venymättömät. Akseli ihan eteen, jarrun reaktiotanko irroitettuna sain juuri 16 piikkisen (16 piikkisen originaalin varaosano: 13144-1320 jos joku haluaa omaansa tilata, CMS:llä rapiat 32e ) menemään ketjun kanssa takaisin akselille. Pulttipyssyä sitten suosiolla takajarrua painaen avatessa siihen mutteriin. Kiinni momenttiavaimella ja prikkapellin taitto takaisin kulman päälle.
Lankarullat hommasin Sumekolta, helpottaa huoltoja.
Tallissa pidän aina eturengas telakassa, Motonetin malli on aika tukeva, mutta vaatii Kawan vihreän maalin punaisiin osiin. Vihreä sopii hyvin sen mustiin osiin Kawan kilpaväreinä.https://www.motonet.fi/fi/tuote/807510/Kuljetusteline-traileriinpakettiautoon-MP
Tuossa telakassa on helppo laittaa takapukki paikalleen.

Itsellä en ole huomannut muuta kuin oma laittamani kate oli pienen hankauman tehnyt lamppukatteeseen.

Laitoin vielä Garminin skootteritelineestä modattuna vasempaan peiliin (missä on se M4 kierre suojasukalle) kiinnikkeen ja virran ulosoton nakersin joutokäynnin säätöruuvin lähellä olevaan muovikanteen kiinni, joka on 2 ruuvilla kiinni.

Tuossa sun mattamustassa on ainakin helppo korjaa maaliviat kilikalipullosta korkkiin maalia ja sitten pienoispensselillä kohteeseen. Itellä olisi isompi homma näiden kimallemaalien kanssa.

Mitä listaa tarkoitit tankissa ? Mulla näytti olevan kaikissa sama väli molemmin puolin kaikissa listoissa.
Sen tankin keskellä päällimmäisen käytin irti kun mietin johdotusreittejä, edestä ja takaa kuusioruuveilla ja kuskin munien kohdalta tarrakiinnikkeillä kiinni.

Poissa hhena

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Loka 2013
  • Viestejä: 5
  • Viestieni tykkäämiset: 5
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.07.14 - klo:00:40
  • Kawasaki Z1000 2014
  • Kuvat
Vs: Z1000 2014 Hankittu
« Vastaus #8 : 29.06.14 - klo:18:29 »
Vähän käsi olen noiden kuvien kanssa. Hylsysarja pysyy paremmin kädessä, kuin tietokone. Täytyy laittaa joku kaveri pistään fotoja tänne.

Hommasin Kawan talliin tammikuussa tehtaan paketissa, sai itse kasata, tosin vain peilit, ohjaustangon päädyt ja akku olivat irti, mutta olipa korkaamaton peli kawasign

Sisäänajon (vieläkin menossa) ajelin suurinpiirtein kierrosrajoja noudattaen, motarille ei noilla ollut paljon asiaa. Pieniä ylityksiä liikennetilanteesta johtuen on pari kertaa "lipsahtanut"

Ihan hyvin on toiminut. Takalamppu on kumman löysä perälippaan, hölskyy kun sitä naputtaa.

Eturatas oli aika tiukka vaihtaa, kun ketjut olivat niin venymättömät. Akseli ihan eteen, jarrun reaktiotanko irroitettuna sain juuri 16 piikkisen (16 piikkisen originaalin varaosano: 13144-1320 jos joku haluaa omaansa tilata, CMS:llä rapiat 32e ) menemään ketjun kanssa takaisin akselille. Pulttipyssyä sitten suosiolla takajarrua painaen avatessa siihen mutteriin. Kiinni momenttiavaimella ja prikkapellin taitto takaisin kulman päälle.
Lankarullat hommasin Sumekolta, helpottaa huoltoja.
Tallissa pidän aina eturengas telakassa, Motonetin malli on aika tukeva, mutta vaatii Kawan vihreän maalin punaisiin osiin. Vihreä sopii hyvin sen mustiin osiin Kawan kilpaväreinä.https://www.motonet.fi/fi/tuote/807510/Kuljetusteline-traileriinpakettiautoon-MP
Tuossa telakassa on helppo laittaa takapukki paikalleen.

Itsellä en ole huomannut muuta kuin oma laittamani kate oli pienen hankauman tehnyt lamppukatteeseen.

Laitoin vielä Garminin skootteritelineestä modattuna vasempaan peiliin (missä on se M4 kierre suojasukalle) kiinnikkeen ja virran ulosoton nakersin joutokäynnin säätöruuvin lähellä olevaan muovikanteen kiinni, joka on 2 ruuvilla kiinni.

Tuossa sun mattamustassa on ainakin helppo korjaa maaliviat kilikalipullosta korkkiin maalia ja sitten pienoispensselillä kohteeseen. Itellä olisi isompi homma näiden kimallemaalien kanssa.

Mitä listaa tarkoitit tankissa ? Mulla näytti olevan kaikissa sama väli molemmin puolin kaikissa listoissa.
Sen tankin keskellä päällimmäisen käytin irti kun mietin johdotusreittejä, edestä ja takaa kuusioruuveilla ja kuskin munien kohdalta tarrakiinnikkeillä kiinni.


Tuo perävalo näyttää olevan ihan tarkoituksella, meinaan itsellä täysin sama, pieni klappi löytyy.
Tarkoitin katetta missä pitäisi olla kyseinen Kawasaki teksti-tarra. Totta tuokin, että itse ''spessussa'' on värit hiukan hankalempia korjata kuin esim mustassa !

Tuota rattaan muutosta täytyy kyllä itsekkin harkita, mutta taitaa modaukset jäädä ensitalveen.

Poissa Jim Goose

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2014
  • Viestejä: 10
  • Viestieni tykkäämiset: 8
  • Paikkakunta: Nurmijärvi
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:25.10.15 - klo:16:04
  • 5 Kawasakia
  • Kuvat
Vs: Z1000 2014 Hankittu
« Vastaus #9 : 30.06.14 - klo:19:47 »
Tuosta ajoasennosta vielä. Itellä pituutta 182 ja painoa enemmän kuin lääkärit suosittelee, äijäkokoa siis. Silti pyörä istuu käteen melko hyvin. Ainoa muutos jonka tekisin, olisi hieman korkeampi ohjaustanko vain muutaman sentin verran. Leveys on aika passeli.
Tankohan on tuossa Fatbar mallia. Kävin Motonetin valikoimasta Renthallin mustaa käpälöimässäkin. En arvannut ostaa vielä, pitää tutkia noiden sähköjen ja vaijereiden pituusvarat ensin. Renthallista joutuisi niistämään molemmista päistä pätkät pois, niin sitten saattaisi olla aika nappi.

Otitko tankinmerkit pois ? Ite ajattelin niistä hieman vaihtaa järjestystä. Kuumailmalla varmaan irtoavat herkimmin.

Poissa Pahus

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2011
  • Viestejä: 3
  • Viestieni tykkäämiset: 0
  • Paikalla:22.08.16 - klo:10:15
  • Kuvat
Vs: Z1000 2014 Hankittu
« Vastaus #10 : 22.08.16 - klo:10:10 »
Minäkin ostin tämmöisen. Tuntuu ihan älyttömän matalalta entisten jälkeen, muutenkin on niin pieni että tuntuu kuin istuisi lelumopon päälle. Mutta mukavan ketterä ja näppärä laite. Aiemmin mulla oli -08 muutama vuosi sitten, on tämä ihan eri laite kuitenkin.

Voisko joku mitata koiranluun pituuden tuosta? Hiukan mietityttää onkohan tää madallettu, kun mittanauhallakin näyttäisi satula olevan maahantuojan sivuilla mainittua matalampi. Jos lienee vakio, on ensimmäinen modaus perän nosto, samalla saa hiukan kallistusvaraa lisää. Alkoi jo Ahveniston-reissulla hävitä maalit putken suojasta...


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
cheesy
Z1000 vm.-10

Aloittaja alexz

1 Vastauksia
1948 Lukukerrat
Uusin viesti 12.09.16 - klo:23:02
alexz
xx
Z1000 -08

Aloittaja Pahus

0 Vastauksia
1856 Lukukerrat
Uusin viesti 25.07.11 - klo:22:45
Pahus
xx
z1000 07-09 tehoja?

Aloittaja untamokuikka

1 Vastauksia
1695 Lukukerrat
Uusin viesti 05.09.11 - klo:13:21
HerraPorkkana
clip
Z1000 kaatumaraudat

Aloittaja jarska

1 Vastauksia
1604 Lukukerrat
Uusin viesti 25.09.11 - klo:21:48
Goofy S
 

TinyPortal © 2005-2018