Kawasaki Racing Bikes Finland

Racing pyörät => ZX-12R/ZX-9R => Yleistä pyöristä => Aiheen aloitti: zeta1 - 09.03.13 - klo:12:52

Otsikko: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 09.03.13 - klo:12:52
Vein pyöräni viikko sitten lauantaina öljynvaihtoon tuonne pääkaupunkiseududulle kun tekevät siellä kuulema paljon paremmin ja nyt kyselen tässä että onko tämä aivan normaalia kyseisessä toimenpiteessä kun en koskaan ole itse uskaltanut kyseiseen hommaan ryhtyä? Kaveri lähetti kuvan kuinka homma etenee.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: Morbus - 09.03.13 - klo:13:18
Kaverilla oli ihan sama juttu kun kahvanlämmittimiä liikkeessä asensivat, itseäni sekin vähän mietitytti että näinköhän tää kuuluu mennä mut en tälläsenä amatöörinä sit viitsiny asiaan puuttua..  hesse_biggrin
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zimppa70 - 09.03.13 - klo:17:18
Pitäähän se kone saaha kunnolla  tyhjäx vanhoista öljyistä... hali_peukku
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zx12r - 09.03.13 - klo:18:21
hyvältä näyttää ja halvalta  hali_peukku pistäkkö delvacit kans hesse_biggrin
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: jarska - 10.03.13 - klo:09:20
Ei näytä oikeen perusteelliselta öljyn vaihdolta, pitäskö sun seuraavalla kerralla harkita jotain toista pajaa. :P
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 10.03.13 - klo:19:56
Ei näytä oikeen perusteelliselta öljyn vaihdolta, pitäskö sun seuraavalla kerralla harkita jotain toista pajaa. :P
Mulla on täysi luotto kyseisiin tekijöihin, mut ne tekee vaan hommat piirun verran tarkemmin. hesse_biggrin
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: Jani_H - 11.03.13 - klo:21:54
Hyvä, että ovat huollossa tarkkoja, siellähän on ihan liikaa ollut esim kiertokankia... Mitähän muuta ylimääräistä sieltä vielä löytyy? Kyl nyt vähän risuja kawasakin tuotantoon, että tuollainen virhe tulee esiin. Selvä maanantaikappale, selkeästi vielä sakehöyryissä tehty
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: PowerKing - 12.03.13 - klo:19:41
Ihme huoltoja kyllä. Mä tekisin vaan kirkasvalohoitoa tommoseen, ja hirvee lasku perään!
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 24.04.13 - klo:19:51
Sitten joskus kun ne öljyt on vaihdettu tars alkaa tuollaista sovittamaan, jonka Pate toi tänään. Ei ole alun perin 12r:ään kuuluva mutta mittojen mukaan niin lähellä mennään että toimii jopa paremmin. :mrgreen:
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: vegelius - 26.04.13 - klo:19:54
Tuleeks tästä nyt sellanen yyberisolohko?  hali_peukku
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 26.04.13 - klo:20:13
Tuleeks tästä nyt sellanen yyberisolohko?  hali_peukku
Ei kun pudotetaan vähän ruttuja ja annetaan lisää ilmaa. Siellä sun naapurissa se nyt asustelee kunnes valmistuu.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: PowerKing - 27.04.13 - klo:22:45
En tiedä mikä virhe öljynputsarin vaihdossa oli käynyt, mutta tänään jouduin kuskaamaan irtomoottorin espoosta sipooseen että saisi sinne öljyt laitettua. Runkohan täällä onkin jo makoillut jonkun aikaa. On tää kyllä ihme hommaa...
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 06.05.13 - klo:18:30
Tänään Ameriikan postimies toi mulle tehokkaamman kipinän ja merkkikohtaiset johdot mopoon. Tuossa on muuten kanssa tuo "launch controller" vartin lähtöjä varten säädettävissä 2000rpm-11900rpm välille. Pakko oli hommata kun laittoi niin kovan tavoitteen. Jokohan alkais riittämään nuo investoinnit tälle kesälle ja ehkä seuraavallekin. Kunhan saatais ne öljytkin vaihdettua.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 25.05.13 - klo:23:57
Alkaa olemaan äijä täpinöissä, olen nähnyt kuvan jossa on jo putkistokin paikoillaan. Luulisi siis öljytkin pian löytävän reitin moottorin uumeniin.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: Jani_H - 26.05.13 - klo:00:33
Kuvan...  :D Joku internetkopsu?
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zx12r - 26.05.13 - klo:11:56
ootko muuten ajanut millään mopolla tänä kesänä ,voi noi uudet öljyt tuntua aika tehokkailta talven jälkeen  22yikes
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 26.05.13 - klo:12:10
ootko muuten ajanut millään mopolla tänä kesänä ,voi noi uudet öljyt tuntua aika tehokkailta talven jälkeen  22yikes
Joo oli mulla tuolla miitissä liisattuna kaverin 14satanen zzr ja kilsoja alla vajaa 100. Olen hommannut sellaiset voimannostajien liinat joilla sidon itseni kahvoihin.  hesse_biggrin
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: PowerKing - 31.05.13 - klo:15:47
Nyt on öljyt vaihdettu ja tuntu starttia pyöritellessä öljyvalokin sammuvan. Käyntiinlähdöstä en mee takuuseen ku ei oo pensaa :)
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 31.05.13 - klo:16:19
Nyt on öljyt vaihdettu ja tuntu starttia pyöritellessä öljyvalokin sammuvan. Käyntiinlähdöstä en mee takuuseen ku ei oo pensaa :)
Meinasin jossain vaiheessa muistuttaa että muistakaa ne öljyt sitten ainakin kun tuli kaikennäköistä muutakin lisättyä.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: Goofy S - 01.06.13 - klo:00:05
ootko muuten ajanut millään mopolla tänä kesänä ,voi noi uudet öljyt tuntua aika tehokkailta talven jälkeen  22yikes
Joo oli mulla tuolla miitissä liisattuna kaverin 14satanen zzr ja kilsoja alla vajaa 100. Olen hommannut sellaiset voimannostajien liinat joilla sidon itseni kahvoihin.  hesse_biggrin

Ja porukalla ilmattiin jarrut ennen yleiseen liikenteeseen lähtöä.
Ei me hutiloimalla, ei, ei...  hesse_blum
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zimppa70 - 19.06.13 - klo:17:35
Hyvät on öljyt Zetan pyörässä nyt kun rullaki pyörii suht joutusaan... hesse_bow hesse_bow hesse_bow hesse_bow
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: PowerKing - 19.06.13 - klo:21:20
Kyllä on saatana öljynvaihto tökkiny joka osa-aluella, mutta voiton puolella ollaan jo. Oikeat sähköviat joita ei vakiommassa ole välttämättä edes huomannut, ja sytkän säädettävyyden puute on aiheuttanut huomattavasti alkoholisoitumista sekä vähäistenkin karvojen ennenaikaista lähtöä, mutta onneksi ahtopaine korvaa ennakon puutteen.
Sytkän ku joku laittaa tosta vielä joskus kohdilleen ni alkaa numerot oleen jo todella hyvät, mutta kyllä tää vissiin näilläkin öljyillä jo kulkee suht lujaa, ainaki kumi sauhuaa jos ei muuta  hesse_biggrin

Lisäyksenä vielä, että jos tolla vartille on aikomus niin kannattaa harkita jonkunlaista ahtopaineen ohjausta, nyt se saattaa vaatia aika tarkkaa rannetta   hesse_whistling
Nii, ja Halliinki kerkee kunhan jaksaa vähän kotona väkertää....
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: PowerKing - 20.06.13 - klo:19:00
Kyllä on happamat öljyt ku ei meinaa toimia kunnolla lainkaan...

Mutta vakavasti ottaen, nyt pitää alkaa jo spekuloimaan ääneen, mikä vittu voi olla vialla kun ei saada laitetta säädettyä kohdilleen.
Eli turbopyörä, E85, 1150 suuttimet, ARC2, PC3usb. Alkuun koitettiin kakstonnisilla suuttimilla mutta säädettävyyden karkeus pakotti vaihtamaan ne pienempiin.
Pitkään oli ongelmia kun latauksessa oli puutetta, niiden korjaannuttua saatiin laite pelittämään dynossa ihan ok. Tehoa tuli renkaalta ahtopaineen noston myötä 325 hp/1,4 bar Vittaniemen dynossa, ja jokaisella kaasunasennolla toimi, sekä lambda oli hyvin kohdillaan. Sytkää toi ois kaivannut lisää, mutta sen puutteessa tosiaan nostettiin sitten painetta hieman koska viinalla sekin on kohtuu turvallista, jotainhan se alkoholi vaatii bensaa enemmän, joko ennakkoa, puristusta tai boostia, tai niiden kombinaatioita. Tehoa tulis selkeesti lisää ennakon nostolla.
Nyt kuitenkin pyörä tuli dynossa hyväksi, ja antaa riittävästi tehoa kuskin sisäänajamiseksi, mutta katuajotestissä vaan röpeltää ihan saatanasti just kun pitäis alkaa ahtamaan. Alkaahan se ahtamaan jos vaan suoraa riittää, mutta ei kuulosta hirveen kivalta eikä sitä tommosena hieman vajaakäyttöisenä voi edes antaa asiakkaalle vaikka kentällä sillä pystyiskin ajamaan.
Ekaks tuli mieleen noi 12R:n ekalla kolmella vaihteella olevat ennakon vähennykset, koska mopo on koko ajan kärsinyt ennakon puutteesta ja ne kuristukset vielä korostais sitä. Mutta tänään koitin tehdä homemade TRE modin ja nyt pitäis pyörän luulla että on aina vitosella jos on 1-3 pykälä silmässä. Luullakseni modi meni oikein, mutta pitää ottaa pyörä vielä himaan ja tutkia tarkemmin, tuolla espoossa vierailla työkaluilla se sähkötyö ja miettiminen on aina hankalampaa kuin kotioloissa.
Commanderiin saa ton accelerator pump mapin asennettua, sillä pystyis varmaan säätämään ruiskutuksen silloin kun kaasua nopeasti käännetään suhteessa loadiin, dynossahan kaasunasento on vedon ajan aina vakio, joten MAHDOLLISESTI sillä saataisiin tilanne korjattua.
Nyt kuunnellaan mieluusti ideoita, mikä vittu tässä oikein mättää?????
Alkaa aika ja inspiraatio olemaan lopussa. Toi on vielä silleen hieman haastava että noita lisäpurkkeja ja liittimiä oli jo rojektin alussa ns. riittävästi, enkä tunne läheskään kaikkien kytkentää/funktiota, joten aika raakalla kädellä noita joutuu karsimaan...
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 21.06.13 - klo:00:34
Kyllä on happamat öljyt ku ei meinaa toimia kunnolla lainkaan...

Mutta vakavasti ottaen, nyt pitää alkaa jo spekuloimaan ääneen, mikä vittu voi olla vialla kun ei saada laitetta säädettyä kohdilleen.
Eli turbopyörä, E85, 1150 suuttimet, ARC2, PC3usb. Alkuun koitettiin kakstonnisilla suuttimilla mutta säädettävyyden karkeus pakotti vaihtamaan ne pienempiin.
Pitkään oli ongelmia kun latauksessa oli puutetta, niiden korjaannuttua saatiin laite pelittämään dynossa ihan ok. Tehoa tuli renkaalta ahtopaineen noston myötä 325 hp/1,4 bar Vittaniemen dynossa, ja jokaisella kaasunasennolla toimi, sekä lambda oli hyvin kohdillaan. Sytkää toi ois kaivannut lisää, mutta sen puutteessa tosiaan nostettiin sitten painetta hieman koska viinalla sekin on kohtuu turvallista, jotainhan se alkoholi vaatii bensaa enemmän, joko ennakkoa, puristusta tai boostia, tai niiden kombinaatioita. Tehoa tulis selkeesti lisää ennakon nostolla.
Nyt kuitenkin pyörä tuli dynossa hyväksi, ja antaa riittävästi tehoa kuskin sisäänajamiseksi, mutta katuajotestissä vaan röpeltää ihan saatanasti just kun pitäis alkaa ahtamaan. Alkaahan se ahtamaan jos vaan suoraa riittää, mutta ei kuulosta hirveen kivalta eikä sitä tommosena hieman vajaakäyttöisenä voi edes antaa asiakkaalle vaikka kentällä sillä pystyiskin ajamaan.
Ekaks tuli mieleen noi 12R:n ekalla kolmella vaihteella olevat ennakon vähennykset, koska mopo on koko ajan kärsinyt ennakon puutteesta ja ne kuristukset vielä korostais sitä. Mutta tänään koitin tehdä homemade TRE modin ja nyt pitäis pyörän luulla että on aina vitosella jos on 1-3 pykälä silmässä. Luullakseni modi meni oikein, mutta pitää ottaa pyörä vielä himaan ja tutkia tarkemmin, tuolla espoossa vierailla työkaluilla se sähkötyö ja miettiminen on aina hankalampaa kuin kotioloissa.
Commanderiin saa ton accelerator pump mapin asennettua, sillä pystyis varmaan säätämään ruiskutuksen silloin kun kaasua nopeasti käännetään suhteessa loadiin, dynossahan kaasunasento on vedon ajan aina vakio, joten MAHDOLLISESTI sillä saataisiin tilanne korjattua.
Nyt kuunnellaan mieluusti ideoita, mikä vittu tässä oikein mättää?????
Alkaa aika ja inspiraatio olemaan lopussa. Toi on vielä silleen hieman haastava että noita lisäpurkkeja ja liittimiä oli jo rojektin alussa ns. riittävästi, enkä tunne läheskään kaikkien kytkentää/funktiota, joten aika raakalla kädellä noita joutuu karsimaan...

saattaa kuulostaa tyhmältä neuvolta, mutta tsekkaisin että KAIKKIEN "lisäpurkkien"  maadoitukset  ovat samaan paikkaan maadoitettu mihin akkukin. pelkästään se, että joku purkki on maadoitettu takahäkkiin, saattaa tehdä potentiaalieroja (ja tekee ainakin 14:ssa).
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: PowerKing - 21.06.13 - klo:09:45
Osa purkeista on maadoitettu taakse, mutta samasta maadoituspisteestä on vedetty akulle paksumpi maadoituskaapeli, eli potentiaalieroja ei pitäisi olla.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 21.06.13 - klo:20:33
onko se ongelma siinä kun about nolla kuormalta vääntää kahvaa?  voihan sitä testata penkissäkin ja kattoa miten afr käyttäytyy. jos se kakoo sen takia että menee rikkaalle niin tuo pc3:n ap map voisi tosiaan auttaa...?

oletteko kokeilleet ilman arc:ia? speksien mukaan se imee jopa 7A joka on aika paljon pienille kierroksille ja vakio sähköille. mittaa jännite katuajossa tai ota koko boxi pois.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 26.06.13 - klo:11:35
Lähti noutamaan pyörää kotiin reissultaan.  hali_peukku
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zimppa70 - 26.06.13 - klo:21:14
Juhlallinen luovutustilaisuus ja eka koeajo.... hali_peukku
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zx12r - 27.06.13 - klo:11:28
no mites koeajot,tarvikko liinoja hesse_biggrin
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 11.07.13 - klo:21:54
Tänään saapui huohotinsäiliö tuolta Engelmaneista, jos vaikka sijoittais sen jonnekin uuteen paikkaan.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: PowerKing - 11.07.13 - klo:22:12
Tänään saapui huohotinsäiliö tuolta Engelmaneista, jos vaikka sijoittais sen jonnekin uuteen paikkaan.
Tuohan näyttää vastaavalta kuin mitä aiemmin mopoon sovittelin. Toivottavasti nyt on eurooppalaatua eikä kiinanlaatua kuten mun kokeilema, johon nipat meni kerteille painamalla :)
Mutta eiköhän tolla öljysuihkuongelmat ratkea!
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 11.07.13 - klo:22:24
Tänään saapui huohotinsäiliö tuolta Engelmaneista, jos vaikka sijoittais sen jonnekin uuteen paikkaan.
Tuohan näyttää vastaavalta kuin mitä aiemmin mopoon sovittelin. Toivottavasti nyt on eurooppalaatua eikä kiinanlaatua kuten mun kokeilema, johon nipat meni kerteille painamalla :)
Mutta eiköhän tolla öljysuihkuongelmat ratkea!
Tuota laatua vähän pelkäsin kanssa kun hintaa posteineen oli jotain 30e luokkaa mutta seinämä vahvuus taitaa  olla luokkaa 4mm ja pohjapropussakin on oikein magneetti joka estää katkenneita männärenkaita joutumasta takaisin öljyn kiertoon.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 30.11.13 - klo:21:58
Herätelläänpäs tätäkin öljynvaihto juttua taas.
Eli ollaan tuossa syksyn aikana mietitty SamiN, minä ja powerking millä saatais tuo mun pyörä toimimaan kunnolla noiden sähköjen osalta. Muutenhan se esim suoritusarvojen ym. tulosten puolesta toimii ihan ok, mutta tuo moottorin ohjaus siis Dynojetin tuotteiden osalta ei täytä aivan tarvittavia ktriteereitä,eikä omaa ecua päästä säätämään joten jotain oli keksittävä. 
Monenlaisia vaihtoehtoja on ollut Moteccia, Vipeciä megaruuttaa,Linkecua ym. Mutta olemme päätyneet sellaiseen tuotteeseen kuin EcuMaster EMU jolla lähdetään moottorinohjausta rakentamaan. 
Sami asiasta innostuneena on luvannut jeesiä mua johdotuksien rakentelussa kun on alan miehiä ja itse komppaan häntä siinä sivussa ja opiskelen samalla asiaa. 
Maahantuoja on luvannut kouluttaa meidät kyseisen ecun saloihin ja säätää pyörän myös. Tein hänen kanssaan pienen diilin liittyen tähän projektiin. Ecun maahantuojana toimii muuten  Sporttiauto (http://sporttiauto.com/index.php?p=emu) joka on muuten ihan meidän paikkakunnalla.
Kyseistä ecua ei pyöräkäytössä ole vielä hirveesti ollut mutta jostain Busasta ilmeisesti löytyy. 
Laitteen spekseistä en jaksa alkaa kirjoittelemaan mutta Sami niistä varmaan mielellään lisää kertoo kun on ollut valmistajaan yhteyksissä muutamaan otteeseen. Kovasti päivittelevät laitteeseen uusia ominaisuuksia koko ajan ettei perässä meinaa pysyä ja ilmeisesti ottavat ehdotuksia mielellään vastaan.
Yritetään päivitellä tänne miten kyseinen projekti etenee, varsinaisesti asennus alkaa mahdollisesti vasta vuodenvaihteen jälkeen mutta nyt tutustutaan tuotteeseen ja sen softaan ym.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 30.11.13 - klo:22:24
Jostain syystä mulla ei tuo pikavastaus toimi, kuten ei näköjään terollakaan rivien vaihto. :)
Eniveis, eiköhän tuosta EMU:sta jotain tolkkua saada. 

Vaikuttaa kuitenkin erittäin hyvältä suhteessa hintaan ja laatuun.

kawasign
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 30.11.13 - klo:22:33
Tod. näk. joulu- tammikuun aikana saan jotain kommenttia tuosta aikaiseksi.
Helmikuussa valmis (tm) ?
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: jarska - 01.12.13 - klo:09:10
Käsitinkö oikeen että tuolla strutsilla vois korvata oman ECU:n?
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 01.12.13 - klo:10:08
Ei se ole strutsi vaan emu :) . Kyllä, oikein ymmärsit.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 01.01.14 - klo:18:00
Siinä olisi taas pikkasen kamaa jota tars mopottimeen nykertää, sulakkeitakin otin varmuudeksi kun Sami epäilee että niitä voidaan joutua vaihtamaan.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zimppa70 - 01.01.14 - klo:18:34
Ottakaas se sammutinki varalta siihen näkyville.... :D
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 03.01.14 - klo:00:14
Siinä olisi taas pikkasen kamaa jota tars mopottimeen nykertää, sulakkeitakin otin varmuudeksi kun Sami epäilee että niitä voidaan joutua vaihtamaan. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

SulakePESIÄ sun piti ostaa  hali_mad14 Sulakkeita mulla on muutenkin aina repullinen mukana  :D
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 03.01.14 - klo:01:05
Yksittäisiä vai sellaisia rasioita joissa on paikka monelle sulakkeelle? grin
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 03.01.14 - klo:01:45
Yksittäisiä vai sellaisia rasioita joissa on paikka monelle sulakkeelle? grin

yksittäisiä, mut on mulla niitäkin. laitan laskun sit perään  :P
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: PowerKing - 03.01.14 - klo:18:21
Nyt kun tulee uudet sähköt, laittakaa yksi sulakerasia missä riittävästi sulakkeita eri laitteille. Sieltä sitten vedot joka virtasyöpölle. Helpottaa vianetsintää tulevaisuudessa huomattavasti...
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 04.01.14 - klo:19:14
Taas on joku ahkeroinut Lempäälän suunnalla. hali_bravo Taitaa sopia noi johtotehtävät.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 18.01.14 - klo:20:38
ECU vaihtusi tänään EMUun  kawasign
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zimppa70 - 18.01.14 - klo:20:59
Näpärän näköinen johtohässäkkä.... :)
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 18.01.14 - klo:21:23
Näpärän näköinen johtohässäkkä.... :)

Itse asiassa kaikki piuhat paria lukuunottamatta on vedetty ja sukitettu jo about lopullisille paikoilleen. Suurin osa noista näkyvistä on ylimääräisiä häntiä kun kytkennät on vielä kaikki tekemättä antureille yms.  062802jumpie
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 05.02.14 - klo:21:16
Pientä päivitystä: Ollaan nyt 3krt. käyty kynäämässä pyörää ja ekat savut ollaan saatu ulos koneesta.
 
Toinen kerta kun oltiin niin päivän aikana tapahtui seuraavaa:
kytkettiin ecuun pääsääntöisesti kaikki tarvittavat anturit,puolat,suuttimet,stepperit ym. jota tarvitaan että voidaan kokeilla pyörää käymään joten ei muuta kuin tankki paikalle ja starttaamaan.
Ensin tietty kokeiltiin että kaikki pelaa ja toimii kun nykyinen ecu sen mahdollistaa siis suoraa läppäriltä. Sieltä se Sami vähän aikaa jotain roplas ja lefti lähti pyörimään sitten testattiin steppereitä ja tieto kulki sinnekin tosin niiden liikkeistä ei oikein oltu selvillä mutta naputusta tuli joka tapauksessa  :) .
Sitten kokeilemaan, pyörä starttaa niin kuin pitääkin mutta jotain puuttuu, ähh bensapumppu ei pyöri ja todettiin että pumppu tarttee eculta ohjauksen ja se päivä loppui siihen.

Tiistaina oltiin se kolmas kerta jolloin tapahtui seuraavaa:
Ensin vedettiin bensapumpulle se puuttuva ohjaus. kytkettiin imuilman anturin piuhat kun ei viimeksi ollut mukana ja myöhemmin todetiin ettei ecu tunnistanut kyseistä anturia joten vaihtoon meni.
Stepperin johdotukset purettiin ja käännettin ne toisin päin jolloin saatiin ne liikkumaan mutta on edelleen siellä selvitettävissä asioissa  8) .
Sitten avattiin motin kyljestä kansi jonka alta löydettiin triggeri ja olimme hetken kuin puulla päähän lyöty  c045  kun triggeri olikin ihan eri kuin manuskassa mutta ajattelimme että Powerking on varmaan vaihtanut sinne jonkun toisen ja paremman kun ongelmien kanssa painis silloin aikoinaan. Siis manuskassa oli 8-hampainen ja pyörässä oli 24-1 hampainen. Seuraavana päivänä selvisi että triggeri on pyörän oma alkaen -04 mallista.
Sitten piti alkaa ajoituslampulla tutkimaan jotain? :-\  mutta emme saaneet lamppuun valoa kun tulppiinkaan ei tullut kipinää vaikka kaiken piti olla viimeisen päälle.
Pyörittelimme konetta, tutkimme johtoja, mittailimme kytkentöjä ja tutkimme kuvia varmaan 2h kunnes Sami muutti ohjelmasta yhtä täplän paikkaa ja homma oli kunnossa ja kipinä tuli, siinä kohtaa Samikin sanoi jo että ei pitäis luottaa kuin itseensä  reps .
Sitten tankki paikoilleen.  Virrat päälle ja pumppuun oli tullut eloa ja paineet nousivat, vähän muuteltiin pumpun käyntiaikaa virtojen kytkennän jälkeen ja alettiin satrttailemaan.
Aika pian alkoi jo ensimmäisiä elonmerkkejä kuulumaan ja yksi oikein kunnollinenkin vielä muutama muutos karttoihin ja näin ekat savut oli saatu ylos koneesta. Pyörä lähti muutamia kertoja käyntiin mutta ei jäänyt käymään siinä linkki ekoihin startteihin.mopo pornoo. (http://www.youtube.com/watch?v=E1i-Xbn3u3E) Projekti jatkuu taas tuonnempana...

Tänään Saapui vielä yksi osa tiedonkeruuta eli näyttö joka tulee syrjäyttämään pyörän oman mittariston eli tulee tilalle. Siihen tulee kaikki mahdollinen tieto eculta ja lisäksi siinä on vielä gps joka kertoo tarkat nopeus ym. tiedot suoraan näytölle. Niin sanottua hifistely pornoa.
   
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 05.02.14 - klo:21:38
Yllättävän kivuttomasti tuo projekti tosiaan on edennyt.
Periaatteessa pyörä on nyt täysin käyntikunnossa uudella moottorinohjauksella!

Ensisijaisesti tarkoitus oli rakentaa tuo siihen malliin että kaikki toimii, lopulliset säädöt saa sitten tehdä joku muu.

Todo -listalla on enää:
- Näytön liittäminen ECU:n väylään
- Tiedonkeruu liittyen em.
- Vesiruutan uudelleen johdotus
- IAT:n vaihto
- EGT:n kytkentä
- Launch control

Ja myöhemmin kun saadaan softapäivitykset niin:
- Shifteri
- Traction control



Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 05.02.14 - klo:21:44
Niin ja tietty ahtopaineen ohjaus joka sekin on vain solenoidin asennusta vaille.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 06.02.14 - klo:00:44
näyttö hommakin alkaa edistymään :)
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 08.02.14 - klo:23:03
Ja homma etenee taas vähäsen.kuuleeko maa? (http://www.youtube.com/watch?v=hESt8BXIfoo&feature=youtu.be)
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 08.02.14 - klo:23:21
Hienostihan se pärähti tulille. Tuosta on hyvä säätäjän jatkaa.

Nokan triggeiä ei tarvitse tossa B3 mallissa käyttää vaan ohjaus hoituu suoraan kampiakselin "24-1" pyörän kautta. Vanhemmissa on 8-hampainen "multitooth" jolloin ajoitus nokalta on pakollinen.

Näyttö saatiin myös lukemaan ECUa RS-232 väylän kautta.  kawasign
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 09.02.14 - klo:02:37
näyttäsi muuten nokan vr-anturi olevan kytketty väärin päin...  hesse_blum
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 10.02.14 - klo:22:08
Alkaa tuo EMUn luistonestokin olla jo vaiheessa versio "experimental" eli ensimmäinen versio saatiin kokeiltavaksi.
Tosin, tuo ei ole prioriteetillä tässä (Teron) projektissa ja sen säätäminen oikeesti toimivaksi onkin sitten täysin oma juttunsa.

Enemmän odotellaan noita parannettuja shifteri toimintoja.

Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 15.02.14 - klo:21:57
Tänään oli vuorossa mittariston rakentelua ja johdotusten siistimistä.


 kawasign

http://www.youtube.com/watch?v=Rt3olbVVRIY
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 15.02.14 - klo:23:45
Tässäpä näitä Teron nappuloita... TC:n säätökiekko pitää vielä tuohon asennella sekä pikanäppäin tiedonkeruulle.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 24.02.14 - klo:21:06
(http://img.tapatalk.com/d/14/02/25/gadytu2u.jpg) siinä vähän persiin alustaa vartille ja mailin ajoon.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla

Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zimppa70 - 24.02.14 - klo:22:02
Näinköhän mäkin pääsen kokeileen tuota omaani kun köyhä olen eikä omaan ole varaa nyt eikä koskaan....:)
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 24.02.14 - klo:22:14
Näinköhän mäkin pääsen kokeileen tuota omaani kun köyhä olen eikä omaan ole varaa nyt eikä koskaan....:)
Sen mitä tuo maksoi niin sulta varisee taskusta aina kun otat käden sieltä ulos.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zimppa70 - 24.02.14 - klo:22:31
Näinköhän mäkin pääsen kokeileen tuota omaani kun köyhä olen eikä omaan ole varaa nyt eikä koskaan....:)
Sen mitä tuo maksoi niin sulta varisee taskusta aina kun otat käden sieltä ulos.

Valtiolla töissä,  ei pelkoo moisesta....:)
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 06.03.14 - klo:21:11
Tänään oli etäpäivä, Sami oli kotonaan ja minä verstaalla. Kytkin oman läppärini kiinni ecuun ja mittaristoon ja Sami otti etänä läppärini käyttöön ja teki tarvittavia säätöjä mittariin ja ecuun. Käyttelin siinä pyörää ja Sami sääti karttoja ecun softan loggaus ohjelman kanssa siihen malliin että rullalla tehdään loput. Mittaristosta hää konfasi bensa mittarin näyttämään oikein ja joitain muitakin toimintoja käytiin läpi.

On se vaan aika äijä tuo Sami, kokeilkaa itse samaa, perkele.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zimppa70 - 06.03.14 - klo:21:25
Sami tunnusti just et se tyhjensi sun pankkitilinki siinä sivussa, rahaa sulla oli kuulemma kuin rosvopäälliköllä!! reps
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 06.03.14 - klo:21:34
Sami tunnusti just et se tyhjensi sun pankkitilinki siinä sivussa, rahaa sulla oli kuulemma kuin rosvopäälliköllä!! reps
Joo mut sieltä Samin tililtä ne löytyy.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 07.03.14 - klo:23:56

On se vaan aika äijä tuo Sami, kokeilkaa itse samaa, perkele.

kaikki onnistuu, kunhan ei tarvitse olla sosiaalinen  :)
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 08.03.14 - klo:00:06
Asiasta puulaatikkoon, EMU:n uusimmassa experimental versiosta löytyy nyt myös shifterille säädettävä katkoaika, kiinteä tosin vielä.
Advanced asetukset tulee jollain aikataululla (ovat high prioritylla)
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 08.03.14 - klo:09:49

On se vaan aika äijä tuo Sami, kokeilkaa itse samaa, perkele.

kaikki onnistuu, kunhan ei tarvitse olla sosiaalinen  :)
U
Ei sua silti sosialistiksi aleta kutsumaan jos pikkasen sosiaalisemmaksi muutut.  :P
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 08.03.14 - klo:16:46
Tässä listattuna EMU:n RS232 muuttujat jotka toimii RT Dash 2 Pro:n kanssa
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 09.03.14 - klo:20:57
Tänään taas Samin kanssa etäiltiin ja siinä samalla vaihdettiin jo ainakin 26. uusi firmware jossa taas joitain uudistuksia. Se pitää kyllä erikseen mainita että käynnistys vaikeudet etanolin kanssa on mennyttä, sillä tänäänkin pyörähti tulille kyllä niin helposti että. Jos verrataan edelliseen setuppiin kun kylmänä sai startata lähes akun kuivaksi, kiitos oman starttikartta ominaisuuden. Etanoli kun syttyy kylmässä huomattavasti huonommin kuin bensa joten sitä pitää kompensoida sitten lisäämällä määrää eli ensimmäiset 200 kierrosta suuttimet antavat jokaisella kipinällä kakkua kaikista jonka jälkeen vasta alkaa ruiskimaan sytytys järjestyksen mukaan ja vielä ennen starttiakin ruiskitaan kakkua.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 09.03.14 - klo:21:21
Ja myös kuumana tuo starttaa myös hyvin  kawasign

Tyhjäkäynnin säätö pelaa samoin semi-kohtuullisesti, hihasta ravistelluilla arvoilla, kun ennakon säädölle antoi tarpeeksi auktoriteettiä.
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 21.03.14 - klo:21:40
sähköt saatiin tänään lopullisesti pelittään, pienen pähkäilytuokion jälkeen. nyt voin hyvin mielin sanoa ecu swapin onnistuneen. loput on säätäjän käsissä  drinking62   hali_trink4

Edit: toki tuossa on vielä työtä mittariston ja tiedonkeruun suhteen, mut ecun puoli on nyt bueno  kawasign
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 28.03.14 - klo:22:34
huomenna uudet kujeet  juoppo4
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: SamiN - 10.05.14 - klo:22:33
 hali_rokrok

https://www.youtube.com/watch?v=OanTsrjQOwI
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 11.04.15 - klo:20:41
Pääsiäisen säätöhommia.  https://youtu.be/hQf8JskZwtM
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 25.10.15 - klo:19:24
Käytiin taas vähän rullilla kun kone poksahti tuossa kesällä. Viinan polttoa. (https://www.youtube.com/watch?v=X2HoAXVOv-k)
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 08.06.16 - klo:20:46
Oli taannoin pieniä ilmavuotoja ja ei oikein meinannut paineet nousta kuin otsalohkossa mutta viikonloppuna kävin testaamassa jokos alkais paineet pysyä siellä missä kuuluu. Tuli uudet penkki enkat ihan vahingossa. (http://i2.aijaa.com/t/00632/14187297.t.jpg) (http://aijaa.com/VpuEPq)
Otsikko: Vs: Vein pyöräni öljyn vaihtoon.
Kirjoitti: zeta1 - 28.09.16 - klo:10:40
Tässä uusin käppyrä kun kävin Kajaanissa penkkityskisoissa voittamassa ykköspystin, 485hv/346nm renkaaalta. http://aijaa.com/WJwAYA
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020