Kawasaki Racing Bikes Finland
Racing pyörät => ZZR 1400/ZZR 1200/ZZR 1100/ZZR 600 => Modaukset => Aiheen aloitti: SamiN - 06.02.12 - klo:21:04
-
Siitä se lähtee purkaantumaan. 36tkm huolto ja muuta pikkukivaa. cool
Tosta tulisi makee rottapyörä ilman katteita idea3
Mitäs teillä muilla on suunnitteilla talven ajaksi?
-
Mitäs sulla on nyt sit on tuloillaan, shifteriä ainakin mut miten se kaasupolitiikan puoli, tuliko hommattua... hesse_whistling itellä tais tulla maltillinen talvi laittamisen suhteen mut vielähän tässä on aikaa jos oikein innostuu... :mrgreen:
-
Ei mitään ihmeellistä. Commander, shifteri, RaceDAC, vaihtovalo, Hi-Flow... Kaasuista en tiedä vielä, kattoo keväämmällä miten budjettia ja aikaa.
(E: perus huolloista oli tarkoitus raapustella tässä topikissa, modeille oli jo ketju.)
-
EBC:n sintteripalat hommasin myös ja pyöränlaakerisarjan eteen pölysuojineen tilasin Wemotosta. Läppärunkojen synkkaukseen ostin mittarin, voi senkin tehdä sitten itse.
Tulppien vaihto ahdistaa jo etukäteen. :mrgreen:
Vähän on vielä ahtaampi paikka kuin ZX-12R (jos mahdollista) :mrgreen:
-
EBC:n sintteripalat hommasin myös ja pyöränlaakerisarjan eteen pölysuojineen tilasin Wemotosta. Läppärunkojen synkkaukseen ostin mittarin, voi senkin tehdä sitten itse.
Tulppien vaihto ahdistaa jo etukäteen. :mrgreen:
Vähän on vielä ahtaampi paikka kuin ZX-12R (jos mahdollista) :mrgreen:
Ihanan ahdasta... hesse_biggrin tulpat eräänkin kerran viime kesänä vaihtaneena niin siihenkö oppii sen tekniikan niin sehän on helppoa ku heinänteko!! hali_peukku
-
Tekemällä sitä kai oppii :) Onneksi on tämä viikko talvilomaa.
Harmi vaan että talli on 30km päässä, joten asennuskaljat voi ottaa vasta kotona beerchug
-
Helpostihan ne tulpat vaihtui. Tilaa olikin yllättävän paljon kun johtisarjoja ja vaijereita purki edestä pois.
Reunimmaiset tulpat oli aika karstaisia. Mistä lie johtuu?
Liitteenä kuvissa ykkösen karstainen ja kakkosen normaali.
Puolia takaisin laittaessa kannattaa laittaa kevyesti vaseliinia tiivistepintaan.
Tankki jäi tänään irroittamatta kun en keksinyt millä sen saisi ensin tyhjennettyä. Vinkkejä?
En oikein muuta keksinyt, kuin että jos hakisi parin euron lappopumpun ja letkua Biltemasta?
-
En oikein muuta keksinyt, kuin että jos hakisi parin euron lappopumpun ja letkua Biltemasta?
...tai Motonetista. Tuolla konstillahan se onnistui helposti!
Letkua kannattaa ohjata sormella koska täyttöaukon reuna on niin terävä että irrottaa lastua letkusta varsikin ulos vetäessä!
Commader ja vaihtovalo tuli asenneltua ja kytkettyä, vedeltyä muutamia piuhoja penkin alle ja käytyä huolto-ohjelman kohteet läpi about kaikki.
Toisioläpät sai myös lähteä. Vaikutus ei niillä ole -08:ssa niin iso kuin vanhemmissa, kun ovat aina auki yli 6krpm(muistaakseni noin), mutta sen alle pitäisi kaasuun vastaavuus parantua.
Läppien irrotuksessa täytyy ehdottomasti käyttää kuumennettua meisselin kärkeä jolla saa ruuvilukitteen sulamaan. Ei onnistu muuten. Yksi kanta oli silti pakko kokeilla ilman lämmittämistä ja muljata se. hedari
-
Hyvin riisutulta näyttää, jokos shifteri seuraavana vuorossa?
-
La laittoivat Mummylta mailia että saivat shifterin takaisin ja lähettävät oikean tilalle heti kun se on saapunut heille. Mulla siis oli se hässäkkä väärän sensorin kanssa.
tldr; Ei
-
Tämä päivä menikin melkein kokonaan vedellessä loggerille piuhoja ja etsiessä niille kytkentäpaikkoja repair manualista, kun loppuja osia ei ole vielä tullut. Sähköviat on niin vittumaisia, että halusin tehdä homman kunnolla joten liitokset on kaikki tinattu ja sukitettu ja vedetty alkup. johtosarjojen rinnalla. Kriittisimpiin paikkoihin tuplasukitus. Syötöt omilla vesitiiveillä sulakkeilla. Molemmille puolille vedin samalla varajohdot myöhempää tarvetta varten.
Alkuperäiseen johtosarjaan en koskenut vaan kaikki kaikki signaalit otin joko Commanderin johtosarjasta tai anturijohdosta (pl. vaihtovalolle otin johdon suoraan puolasta).
Untitled.wmv (http://www.youtube.com/watch?v=anGU9DkBDT8#ws)
-
mistäs ostit LC-1:.sen .saakos tolla rpm mukaan ton afr:n ?
Tuolta: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300384590378&ssPageName=ADME:L:OU:US:1123#ht_6385wt_1396 (http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300384590378&ssPageName=ADME:L:OU:US:1123#ht_6385wt_1396)
Ilman postikuluja ja TNT kantoi paketin kotiin seuraavana päivänä.
RPM/TPS/AFR/vaihdetieto tulee mulla RaceDACiin ja sillä logattu data sitten pitää yhdistää jollain muulla softalla.
-
Nyt ei huvita taas mikään.
Luulin pääseväni laittamaan pyörää kasaan tänään, mutta sen sijaan se on ny entistä enemmän osina hedari
- Boschin lambda ei sovi käyrästöön ilman hitsaria.
- En saanut etupyörän laakereitkaan vaihdettua. Tekeeköhän Bilteman ulosvetäjällä mitään? Kalliiksi tulee tämäkin "tein itse ja säästin" kun joka hommaan pitää ostaa erikoistyökalut :mrgreen:
- Uutta shifteriä en ole saanut vieläkään... tosin nyt tätä kirjoittaessa pomsahti sähköposti mummylta että saivat lineaarisen hankittua mulle nyt vihdosta viimein... yli kuukauden se kesti. Nyt sitten pari viikkoa postin odottelua. Alkuperäisen tilauksen tein hmmm 22. joulukuuta 32.gif
Jos jollakin on antaa vinkkiä pakokäyrän hitsaukseen, niin antaa tulla five
edit punaisella on merkitty katin paikka, eli siihen ei voi anturia asentaa (ajattelin alkuun laittavani oman muhvin tolle laajakaistalle)
-
Älä turhaan kiukuttele. hali_peukku
Parasta on kuitenkin yrittää ja tehdä ite.
Ulkoistettuna ei tuo(kaan) homma maistuis miltään, eikä tois mitään naatintoa, etkä hehkuttelis täällä...
respekt_smile
-
hesse_biggrin
Älä turhaan kiukuttele. hali_peukku
Parasta on kuitenkin yrittää ja tehdä ite.
Ulkoistettuna ei tuo(kaan) homma maistuis miltään, eikä tois mitään naatintoa, etkä hehkuttelis täällä...
respekt_smile
Olet ihan oikeassa hesse_kalja
Harmi vaan kun ei ole omaa tallia jossa voisi askarrella
-
Nyt ei huvita taas mikään.
Luulin pääseväni laittamaan pyörää kasaan tänään, mutta sen sijaan se on ny entistä enemmän osina hedari
- Boschin lambda ei sovi käyrästöön ilman hitsaria.
- En saanut etupyörän laakereitkaan vaihdettua. Tekeeköhän Bilteman ulosvetäjällä mitään? Kalliiksi tulee tämäkin "tein itse ja säästin" kun joka hommaan pitää ostaa erikoistyökalut :mrgreen:
- Uutta shifteriä en ole saanut vieläkään... tosin nyt tätä kirjoittaessa pomsahti sähköposti mummylta että saivat lineaarisen hankittua mulle nyt vihdosta viimein... yli kuukauden se kesti. Nyt sitten pari viikkoa postin odottelua. Alkuperäisen tilauksen tein hmmm 22. joulukuuta 32.gif
Jos jollakin on antaa vinkkiä pakokäyrän hitsaukseen, niin antaa tulla five
edit punaisella on merkitty katin paikka, eli siihen ei voi anturia asentaa (ajattelin alkuun laittavani oman muhvin tolle laajakaistalle)
Vaihda tuo alkuperäinen putki vaikka youshimuran kokoputkeen, niin ei ole katalysaattorit tiellä vastustamassa ;)
-
Niinhän se tarttis vaihtaa, mutta tää kesä nyt vielä täytyy mennä slipareilla, ensi talvena sitten... Muutenkin tykkään enempi maltillisista äänistä, katti kuitenkin vaimentaa aika paljon. Ohan sieltä nyt kolmesta jo pois kaksi hesse_blum
Ex. 1100:ssa oli yuoshin kokoputki ja se piti kyllä helvetillistä pörinää :mrgreen:
Orgista sainkin vinkkiä jo tuohon lambdan asennukseen. Siihen löytyy kulmaliitossovite.
Biltemasta hain laakerin ulosvetosarjan, pitää huomenna kattoa tekeekö sillä mitään.
Niin ja se shifterikin on nyt viimein matkalla.
-
Talvihuolto on menossa omassa Zetorissakin. Pyörä on osissa tallissa. Venttiilien tarkastus homma käynnissä. Näyttäs olevan vähän säätö hommia edessä. Mistä ootte ostaneet noita säätö paloja? Niitä varmaan kuitenkin tarvii jos ei saa vaihdeltua keskenään.
-
Stormilla varmaan on, ite hain vanhaan kawaan paloja Yamaha Centeriltä. Laita jotain tarinaa tai kuvia miten paha homma se on tehdä. Tulee itellekkin eteen reilu 5tkm päästä.
Edit: oliko alle ohjearvojen? Kuulemma ei yleensä ensimmäisissä tarkastuksessa ole säätötarvetta vielä unknw
-
Näytti noi etupyörän holkit jo aika kuluneilta! Laitoin kuitenkin kasaan noilla... Vaihdan sitten seuraavassa renkaanvaihdossa vaikka pölysuojineen. Mistähän noita voisi tilata?
[smg id=428]
Orkkispalat, ajettu 37tkm hesse_blum
[smg id=429]
Venttiilikopan tiiviste tihkuu... mutta ei kai ole vika vaan ominaisuus? hesse_biggrin
[smg id=430]
Kulmasovitteella Boschin lambda näyttäisi just sopivan
[smg id=431]
Ja lopuksi Biltema-laatua hali_bravo
[smg id=432]
-
Aikas paljon joutuu pyörää purkaan että pääsee tarkastaan venttiilit... Tänään pitäs yrittää ottaa nokka-akselit pois että pääsis säätö paloihin kiinni.
Pako puolellahan pitäs olla 0.22-0.27 niin mulla oli 0,15-0,20. Imu puolella pitäs olla 0,15-0,20 mulla oli 0,10-15. Mittarissa on just 42tkm.
Kyllähän sitä aina purkaa mutta että sais vielä kasaan ashamed
-
No niin, vaihteeksi tuli purkamisen sijaan kasailtua hesse_biggrin
Lamda sopii adapterin kanssa hyvin ja on paikallaan. Tosin sen joutuu vielä ruuvaamaan irti kalibroinnin takia. Controlleri mahtui kytkinkopan päälle ja johdot vedin tankin alta penkin alle.
Shifterikin tuli nyt viimein. Paketissa on mukana kaikki tarpeellinen asennukseen, mm. poranterät, kierretappi ja väännin.
Tämä mun projekti vaan edistyy niin hitaasti kun ei ehdi montaa tuntia viikossa askarrella, että saa nähdä tuleeko ajokelit ennen kuin pyörä on kasassa. unknw
-
Loistavaa näppäryyttä Sami - toiset ne osaa ja tekee, toiset jauhaa vaan p#skaa ja ovat seppiä olevinaan blink respekt_smile
-
No en ny tuosta osaamisesta tiedä, mutta aina pitää yrittää... ja kantapään kautta sitä joskus jotain oppiikin hesse_blum
-
Näytti noi etupyörän holkit jo aika kuluneilta! Laitoin kuitenkin kasaan noilla... Vaihdan sitten seuraavassa renkaanvaihdossa vaikka pölysuojineen. Mistähän noita voisi tilata?
[smg id=428]
Tuolta tuli vastaan, jos nyt tuon pyörän mallin osasin kaivella :)
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop/shop.php?cmd=showdiagram&id=22954 (http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop/shop.php?cmd=showdiagram&id=22954)
-
Kiitos! Täytyypä tilailla tuolta.
-
mitähän *ittua nyt sain "korjattua" hali_mad14
en viitty käytellä tuon enempää, vaan lähin himaan. sen verran alko ahistaan. olisko pc:lle pitäny tehä jotain kalibrointeja? ei kai se silti noin pitäisi käyttäytyä!?
PCV problem (http://www.youtube.com/watch?v=C49xRJdXuxU#ws)
-
Tyhmä kysymys, mutta latasitko sinne powercommanderin sivulta kartan tuon pyörän putkiston ja ilmanputsarin mukaan?
Ja ilmeisesti toimii ok, ilman tuota commanderia?
-
Tyhmä kysymys, mutta latasitko sinne powercommanderin sivulta kartan tuon pyörän putkiston ja ilmanputsarin mukaan?
Ja ilmeisesti toimii ok, ilman tuota commanderia?
latasin, ja kokeilin paria eri karttaa. joku tuossa mättää kun pc:llä kierrokset ja kaasun asento hyppii ihan hulluna. ecu ei anna mitään virhekoodia ja bensaa pukkaa miehekkäästi putken päästä.
en kokeillut ilman komentajaa vielä, täytyy ilman sitä toki kokeilla.
-
Kokeile ilman sitä commanderia tosiaan ja suosittelen kyllä säätöä ihan dynossa ennen valmiskarttoja! Lieköhän tuo kävi edes kaikilla pytyillä...?
-
Kokeile ilman sitä commanderia tosiaan ja suosittelen kyllä säätöä ihan dynossa ennen valmiskarttoja! Lieköhän tuo kävi edes kaikilla pytyillä...?
no ei tod käy kaikilla :) ja toki vien säädettäväksi, mut katsokaa ny tota PCV dataa? Tasaisella pintakaasulla arvot hyppii hulluna (esim rmp näyttää 1000-14000, sama kaasulla 0-30% heittelee koko ajan)
pyörä ei käy tyhjäkäyntiä edes ilman kaasua. ei voi johtua kartasta.
-
Kuuluuko sarjaan "mopon viritys katsotaan onnistuneeksi jos tehot laskee alle 10%" hesse_biggrin vitsi vitsi jne...
-
Kuuluuko sarjaan "mopon viritys katsotaan onnistuneeksi jos tehot laskee alle 10%" hesse_biggrin vitsi vitsi jne...
no mitä mä just sanoin siitä kantapään kautta oppimisesta? hesse_biggrin
-
suosittelen kyllä säätöä ihan dynossa ennen valmiskarttoja!
näihin 08-> EU malleihin löytyy muuten tosi nihkeesti valmiita karttoja :( Slipareille ja kokoputkille löytyy muutama... samoin 1-2 karttaa ilman lambdaa, mutta ei yhtään karttaa noilla yhdistelmillä ilman toisioläppiä.
Toki noista US mapeista saa vähän ideaa perussäätöön (flies-out), mut ei vakiopyörää saa niin sekaisin pelkillä slipareilla tai ilmanputsarilla, ettei se käy ollenkaan edes tyhjäkäyntiä.
-
Kuuluuko sarjaan "mopon viritys katsotaan onnistuneeksi jos tehot laskee alle 10%" hesse_biggrin vitsi vitsi jne...
no mitä mä just sanoin siitä kantapään kautta oppimisesta? hesse_biggrin
Jäljet johtavat sylttytehtaalle. hesse_blum
Toivotaan et saat pian kuntoon, tuohan kiinnostaa jo et mikäs siellä tökkii...
-
suosittelen kyllä säätöä ihan dynossa ennen valmiskarttoja!
näihin 08-> EU malleihin löytyy muuten tosi nihkeesti valmiita karttoja :( Slipareille ja kokoputkille löytyy muutama... samoin 1-2 karttaa ilman lambdaa, mutta ei yhtään karttaa noilla yhdistelmillä ilman toisioläppiä.
Toki noista US mapeista saa vähän ideaa perussäätöön (flies-out), mut ei vakiopyörää saa niin sekaisin pelkillä slipareilla tai ilmanputsarilla, ettei se käy ollenkaan edes tyhjäkäyntiä.
En ole hirmu tarkasti seurannu tuota sinun projektia, mutta minkä vuosimallin pyörä sulla on ja mitä kaikkea olet siihen nyt vaihtanut ennen ongelmien alkamista?
-
-08 malli ja vika poistui kun otin RaceDACin irti. Ehkä olin kytkenyt jotain väärin.
-
-08 malli ja vika poistui kun otin RaceDACin irti. Ehkä olin kytkenyt jotain väärin.
Hyvä homma, että vika löytyi.
-
No niin talvihuolto tehty. Pyörä kasassa. Ei muuta kun odotellaan että lumet sulais. Eilen kyllä joku tuli Valkeakosken kaupugilla Z:lla vastaan. On se touhua hali_peukku
-
Näin se vaan on et mitä enemmän noita eri "purkkeja" näissä vehkeissä alkaa olemaan niin harvoin niiden kanssa selviää ilman ongelmia laittaessa tai päivittäessä niitä keskenään... knuppel2 Mut hyvä et "syyllinen" löytyi...
-
Vedin maadoitukset kaikki uusiksi niin nyt toimii jo lähes kaikki, pientä säätöä vielä nopeusanturin ja kaasun asennon kanssa tarttee vielä tehdä jotta näkyisivät oikein.
RPM, vaihdetieto ja toinen alue laajakaistasta toimii jo hienosti. Lisäsin samalla jarrutiedon takavalolta.
Vaihtovalo oli testiksi alueella 4000-5000 rpm
http://youtu.be/yCsECKc30kk (http://youtu.be/yCsECKc30kk)
Ruiskurunkojen synkkays jäi pelkäksi mittaukseksi... Vaatii erikoistyökalun että pääsee pilot ruuveja käänteleen. En tiedä vaatisiko tuo yksi kurkku säätöä, vai meneekö toleranssiin?
http://youtu.be/-iOiXMlnhcU (http://youtu.be/-iOiXMlnhcU)
-
Hitaasti mutta kankeasti edistyy tämäkin projekti, mutta edistyy kumminkin. rolleyes
Nyt on kaikki muuten tehty paitsi nopeusanturin skaala on väärin (näyttää 10x vähemmän).
Lambdan molemmat kanavat toimii nyt hienosti, samoin kaasun asento (pientä hienosäätöä vielä).
Etujarrut tarvii ilmausta, koska kahva on ihan tunnoton ja menee pohjaan. Ei auttanut "nippuside-ilmauskaan" Pääsylinteri ilmeisesti haukkasi ilmaa palojen vaihdon yhteydessä kun mäntiä herkistellessä en muistanut ottaa jn-säiliötä auki ja tarkistaa nesteen pintaa. withstupid hesse_fool
Joten ainakaan toistaiseksi markan suutari ei ole tehnyt kympin vahinkoa. hesse_blum
Maanantaina vähän vahaa pintaa ja katteet kiinni (hope so)
testi.mp4 (http://www.youtube.com/watch?v=hU8dhbEMJ3A#ws)
-
Aivan loistava on video respekt_smile
Kohdassa 1:19 kuuluu KLOKS eli ei minunkaan tarvii olla huolissani hali_peukku
Eka kertaa kun laitoin ykkösen pesään niin luulin että ny se meni jo rikki hali_bravo
-
Aivan loistava on video respekt_smile
Kohdassa 1:19 kuuluu KLOKS eli ei minunkaan tarvii olla huolissani hali_peukku
Eka kertaa kun laitoin ykkösen pesään niin luulin että ny se meni jo rikki hali_bravo
Mulla on ollut 3 kawaa putkeen (tai no ei mulla muita merkkejä ole ollutkaan :mrgreen: ) ja kaikissa sama ominaisuus. En ny viitti sanoa millä nuo rusahtelut saa korjattua, koska se on kielletty sana icon_rooki
-
Upeita nää Samin tekniikkapornoviteot, kattelee kyllä mielellään! tongue2 bowdown
-
Aivan loistava on video respekt_smile
Kohdassa 1:19 kuuluu KLOKS eli ei minunkaan tarvii olla huolissani hali_peukku
Eka kertaa kun laitoin ykkösen pesään niin luulin että ny se meni jo rikki hali_bravo
Mulla on ollut 3 kawaa putkeen (tai no ei mulla muita merkkejä ole ollutkaan :mrgreen: ) ja kaikissa sama ominaisuus. En ny viitti sanoa millä nuo rusahtelut saa korjattua, koska se on kielletty sana icon_rooki
Joo samalla tavalla se kolahti munkin aikaisemmassa kawassa tosin ei ehkä ihan noin kowitte ;)
Ja onhan siinä tietysti sekin että on vielä niin uutuuden karhea että eiköhän tuo tuossa käytössä pikkasen pehmene...
-
Aivan loistava on video respekt_smile
Kohdassa 1:19 kuuluu KLOKS eli ei minunkaan tarvii olla huolissani hali_peukku
Eka kertaa kun laitoin ykkösen pesään niin luulin että ny se meni jo rikki hali_bravo
Meikäläisellä oli ihan sama juttu viime kesänä kun ostin Kawan ja laitoin ekaa kertaa vaihteen silmään...kaveri oli vieressä (honda kuski) ja sekin lähes pelästy et mitä helv... hesse_biggrin
-
Tein aikani kuluksi, kun maanantaina vasta pääsen taas talleille, parit ZX-14 mittarit DashWareen. Vmatin mieliksi myös Ärrään. cool
RaceDAC and DashWare Metric ZX-14 2009 (http://www.youtube.com/watch?v=GArZOibbP4g#ws)
RaceDAC and DashWare (http://www.youtube.com/watch?v=yk-I4IiCSOk#ws)
RaceDAC and DashWare Metric (http://www.youtube.com/watch?v=2mhrypJfqHE#ws)
RaceDAC and DashWare with shift light (http://www.youtube.com/watch?v=0ByddGDZrT4#ws)
-
Kiitos Sami - oot kyllä tosiaan aika PRO noiden videoidenkin kanssa ;)
Taitaa olla mopo pukkien varassa kun ei uskalla vedättää punarajalle, vai?
-
Taitaa olla mopo pukkien varassa kun ei uskalla vedättää punarajalle, vai?
Pukeilla joo. Enkä oo viittiny hirveesti huudattaa turhaan etten saa häätöä broidin tallista. icon_rooki
Aika jäi nyt vähän kesken tältä keväältä viritellä noita enempää. Olisin laittanut vapaisiin kanaviin vielä patopaineen (ram air pressure), lämpötilat ja jotain muutakin...
Piuhojen ja kalibrointien kanssa kun menee helposti useampi tunti per kanava.
Gepsistähän tohon tulee sitten lisäksi todellinen nopeus ja G-käppyrät ym.
-
Päivitystä vaihteeksi.
- Etujarrut tuli ilmailtua, ei ollut kuin pääsylinterissä pieni kupla.
- Johdottelin Commanderille nopeustiedon ja tein kalibroinnin. Shifterin katkot laitoin ny alkuun 75-65-65-65-65.
- Nopeustiedon sain kalibroitua myös RaceDACille. Näyttää mittarivirheen verran vähemmän.
- Oikean puolen alakatteen kanssa on vielä pientä painimista, lambda ottaa kiinni, joten täytyy tuoda katetta ulospäin sentin verran.
RaceDAC and DashWare ZX-14 (http://www.youtube.com/watch?v=alF7DXUYH58#ws)
-
Mistähän löytys zetorin huolto-ohjelma?
-
Mistähän löytys zetorin huolto-ohjelma?
http://www.kawarb.fi/smf/tpmod/?dl=cat1 (http://www.kawarb.fi/smf/tpmod/?dl=cat1)
-
Mistähän löytys zetorin huolto-ohjelma?
http://www.kawarb.fi/smf/tpmod/?dl=cat1 (http://www.kawarb.fi/smf/tpmod/?dl=cat1)
No olimpa taas huolimaton. tänks bowdown 34500km mittarissa,joten 36tkm huolto piakkoin tehtävä.
Liikeeseen täytynee viedä kun on muutenkin "täydellinen"huoltokirja.
-
Liikeeseen täytynee viedä kun on muutenkin "täydellinen"huoltokirja.
Itse en anna mitään painoarvoa nykyään noille "huoltoliikkeiden leimoille". Teen kaikki mieluummin itse jos pystyn ja dokumentoin tehdyt toimenpiteet mahd.hyvin kuittien kera.
-
Alkaa varmaan olla kevään viimeisiä päivityksiä tähän topikkiin, ainakin toivottavasti.
Tankkitarran kanssa kävi vähän kuten arvelin, en malttanut olla polttamatta maalipintaa kun ei muu auttanut. cool
Tossa tuota on jo vähän hiottu lopullisen tuhon varmistamiseksi.
(http://dl.dropbox.com/u/23414417/KawaH/CRW_6819.jpg)
Päätin kuitenkin että jätän maalailut ensi talveen, olinhan luvannut laittaa support tarran! :mrgreen:
(http://dl.dropbox.com/u/23414417/KawaH/CRW_6825.jpg)
(http://dl.dropbox.com/u/23414417/KawaH/CRW_6849.jpg)
Bensatankin lukko on pitänyt purkaa monta kertaa, joten otin sen vielä työn alle.
Suurimmat hapettumat poistin jo viime syksynä kun en meinannut saada korkkia auki.
(http://dl.dropbox.com/u/23414417/KawaH/CRW_6830.jpg)
Itse lukkopesää en edes ajatellut purkavani, mutta painoin crc:tä läpi ja avaimella herkistelin.
Olen aina vihannut pieniä jousia.
(http://dl.dropbox.com/u/23414417/KawaH/CRW_6834.jpg)
(http://dl.dropbox.com/u/23414417/KawaH/CRW_6835.jpg)
Harjoituksen vuoksi purin korkin vielä toiseen kertaan että sain kaikki osat takaisin oikein päin :mrgreen:
(http://dl.dropbox.com/u/23414417/KawaH/CRW_6837.jpg)
(http://dl.dropbox.com/u/23414417/KawaH/CRW_6838.jpg)
Koko remontista jäi yllättävän vähän ylimääräisiä osia mun tekemäksi hesse_biggrin
Näille kahdelle ruuville en keksinyt paikkaa.
(http://dl.dropbox.com/u/23414417/KawaH/CRW_6840.jpg)
hesse_kalja
(http://dl.dropbox.com/u/23414417/KawaH/CRW_6853.jpg)
-
Täähän on ihan klisee - ainut mitä ite "osasin" oli irroittaa tarrat tankista mutta tää kawa_guru purki koko mopon ja kasas takaisin kaikkine herkkuineen, mutta poltti tankista maalit tarrojen irroituksessa viimemetreillä blink blink blink
And Sami you know me hesse_biggrin
-
Täähän on ihan klisee - ainut mitä ite "osasin" oli irroittaa tarrat tankista mutta tää kawa_guru purki koko mopon ja kasas takaisin kaikkine herkkuineen, mutta poltti tankista maalit tarrojen irroituksessa viimemetreillä blink blink blink
And Sami you know me hesse_biggrin
Huvittavinta tuossa on se, että_tiesin_näin käyvän icon_rooki
Broidi varoitteli jo viimeksi puhaltamasta liian kuumaa.
No, tuohan on vain muovilärpäke rungon päällä, ei haittaa menoa. Täytyy fiksata ens talvena, ellei tule uutta support tarraa beerchug
Nuo kaksi ruuvia jäi kuitenkin hämäämään, että mistä ne on hesse_biggrin Muuten pyörä on nyt kasassa.
-
Liikeeseen täytynee viedä kun on muutenkin "täydellinen"huoltokirja.
Itse en anna mitään painoarvoa nykyään noille "huoltoliikkeiden leimoille". Teen kaikki mieluummin itse jos pystyn ja dokumentoin tehdyt toimenpiteet mahd.hyvin kuittien kera.
Tuo on kyllä oikeinhyvä vaihtoehto hali_peukku Perushuollot onnistuu kyllä itellä,mutta isommat rempat jätän suosiolla ammattilaisille.
Kävin tänään kyselemässä tuota 36tkm huoltoa ja noin 320€ työn hinta + osat(tulpat,suodatin,nesteet)
6h oli arvio huollon kestosta
-
Täähän on ihan klisee - ainut mitä ite "osasin" oli irroittaa tarrat tankista mutta tää kawa_guru purki koko mopon ja kasas takaisin kaikkine herkkuineen, mutta poltti tankista maalit tarrojen irroituksessa viimemetreillä blink blink blink
And Sami you know me hesse_biggrin
Huvittavinta tuossa on se, että_tiesin_näin käyvän icon_rooki
Broidi varoitteli jo viimeksi puhaltamasta liian kuumaa.
No, tuohan on vain muovilärpäke rungon päällä, ei haittaa menoa. Täytyy fiksata ens talvena, ellei tule uutta support tarraa beerchug
Nuo kaksi ruuvia jäi kuitenkin hämäämään, että mistä ne on hesse_biggrin Muuten pyörä on nyt kasassa.
Ai perhana miten kävi, eikö sua yhtään varotettu, siis eikö yhtään. reps
Nojuu, tekevälle sattuu ja tonhan saa helposti jollain ammattitaitosella automaalarilla kuntoon.
-
Tekevälle sattuu ja eihän se ole remontti eikä mikään ellei ylimääräisiä osia jää... hesse_biggrin
-
Niin, onhan tämä ihan opettavainen rojekti ollut, ja mielenkiintoinen. En ole koskaan arastellut purkaa mitään ihmisen tekemää :mrgreen:
Nykyään on hyvät service manuaalit, netit ja vertaistuet foorumeilla hali_bravo
Joskus maksellaan oppirahoja ja omalle työlle ei parene laskea hintaa. Nuorempana autoja tuli ropailtua paljon, mut näihin 2-pyöräisiin on kynnys näin alkuun ollut vähän korkeammalla kun pieni unohdus voi johtaa hengen lähtöön. Kuvastaa ehkä asiaa, että broidi, joka on autopuolen ammattilainen, jelppi aikansa kuluksi sen verran että vaihtoi taakse palat, niin mun piti sekin homma double-checkata jälkeenpäin hesse_blushing
2007-> olen kaikki huollot tehnyt itse.
Jos 36tkm huoltoon on ohjeaika 6h niin mulla niitä meni varmaan 60+, mut suurin osa ajasta tais mennä dataloggerin ym turhan ihmettelyn kanssa.
-
Hain pyörän talleilta ja 2 km ehdin ajaa ennen kuin huomasin, että oikean puolen etuvilkku ei toimi, eikä shifteri toimi :mrgreen:
Upit ja takaisin ropeltaan...
Vilkunjohto kiinni, shifterin säätö manuskan mukaan ja takas baanalle.
testing 2x Gopro and external sound recorder (http://www.youtube.com/watch?v=zFy9Dns5bNI#ws)
Kotona huomasin että dataloggeri sammuu minuutin ajon jälkeen. Oon varmaan ottanut herätteen väärästä piuhasta... Töötin sulakkeelta olin ottavinani, mut siinä on vieressä Lambda heaterin sulake, että kai se sitte siihen meni.... hedari
Muuten kaikki tuntuu toimivan yhtä hyvin kuin ennen huoltoa.
edit: video vaihdettu
-
Löyty zetorin venttiili säätö/huolto ohje. http://www.zx14ninjaforum.com/messages.cfm?threadid=D659042A-D56B-84E2-1C5A7BC825184613 (http://www.zx14ninjaforum.com/messages.cfm?threadid=D659042A-D56B-84E2-1C5A7BC825184613)
Mielestäni melko hyvin ja tarkkaan selostettu ohje kuvineen
-
sain racedacin tänään vihdoosta viimein pelittään ihan ajossakin. data tarvii vielä pientä "smoothausta" mutta muuten kaikki toimii hienosti. hesse_drunk
AFR on valmiskartalla ehkä vähän rikkaalla. mutta sanottakoon se myös, että pyörä toimii _loistavasti_ pelkällä lambda eliminaattorilla! ainakaan tähän -08 yksilöön siis ei tarvitse lambda optimizeria nettihuhuista huolimatta.
ZX-14 RaceDAC Test1 (http://www.youtube.com/watch?v=NcaqHMGzJnE#ws)
-
AFR on valmiskartalla ehkä vähän rikkaalla. mutta sanottakoon se myös, että pyörä toimii _loistavasti_ pelkällä lambda eliminaattorilla! ainakaan tähän -08 yksilöön siis ei tarvitse lambda optimizeria nettihuhuista huolimatta.
Korjaus: Ei todellakaan toimi matka-ajossa pelkällä eliminaattorilla. ECU alkaa selvästikkin koittaa säätää seosta Closed Loopilla vasta kun hetken on ajanut "matkakaasulla" tietyillä alakierroksilla. Eli pienessä kyläpyörityksessä sitä ei huomannut. 3-4k rpm 3-4. vaihteella tuntui pahimmalta... Pyörä alkoi nykimään ja rötäämään todella rajusti kun ECU haki vastetta kartan muutoksille.
Oikein mukava reissu oli eilen ajella matkaa reilu 200km, kun piti pitää kierrokset 5k koko ajan että pyörä pelasi hesse_biggrin
Mulla on onneksi tossa LC-1 widebandissa 2 kanavaa joista toisella voi emuloida kapeakaistaa. Eli kytken toisen kanavan vaan ECU:lle lambda tiedoksi.
Viritys siis onnistui hyvin - tehoja ei tullut lisää mutta kulutus kasvoi 3l satasella hali_bravo
-
Sain tänään LC-1:n kytkettyä ECUlle emuloimaan alkuperäistä anturia.
Laitoin pikaliittimet jotta vaihto LC-1 signaalin ja eliminaattorin välillä on helppo. Samalla laitoin map switchin commanderille.
En ehtinyt eri karttoja juurikaan testailla, mutta sen verran ehdin testailla matka-ajoa eliminatorin/emulaattorin kanssa jotta ero tuli selväksi.
Harmi etten saanut nyt pyörää pätkimään eliminaattorin kanssa, kuten viimeksi kävi.
LC-1 kytkettynä ECUlle AFR on nyt kuitenkin siellä missä se pitää matka-ajossa ollakkin, kuvittelisin ainakin cool
Liitteenä logit. Molemmat testit ajettu samalla tienpätkällä (luokkaa 10km) mahd. samalla tavalla. PCV:ssä nollakartta.
Edit: kaasun asennon erot selittyy menomatkan vastatuulella vs paluumatkan myötätuuli. Tämä huomioiden ero on vieläkin selkeämpi.
-
Huoltohommia. perussetti öljyt+suodatin,ilmanputsari,tulpat,jäähytin-nesteet ja jotain pientä putsailua.
Yllätyin ihan kuinka helppoa on tulppien vaihto!
PS.Varmaan alkuperäinen suodatin tossa kuvassa tuo vanha 32.gif
-
kovin on paskainen suodatin. mulla oli omassa K&N vähän saman näköinen... laitoin jonkun "Hi-Flow:n" tilalle. vaihdan mieluummin uuden joka talvi kuin alan peseen noita "vapareita".
-
kovin on paskainen suodatin. mulla oli omassa K&N vähän saman näköinen... laitoin jonkun "Hi-Flow:n" tilalle. vaihdan mieluummin uuden joka talvi kuin alan peseen noita "vapareita".
Toi vanha oli myös Hiflow ja samanlaisen laitoin tilalle. Oon samaa mieltä että ennemmin vaihtelee uuden.
Millaista jäähytin-nestettä ootte käyttäny ja millä seoksella?
Tulostelin tossa ykspäivä toimistolla zetorin service manualin kansioon. :mrgreen: Ammattikoneella meni semmonen 45min hesse_biggrin Ihan kivankokoinen nivaska, vaikka tulostin paperin molemmat puolet. Mukavampi rauhassa selailla paperiversioo kun läppäriä kannella ympäriinsä.
-
kovin on paskainen suodatin. mulla oli omassa K&N vähän saman näköinen... laitoin jonkun "Hi-Flow:n" tilalle. vaihdan mieluummin uuden joka talvi kuin alan peseen noita "vapareita".
Toi vanha oli myös Hiflow ja samanlaisen laitoin tilalle. Oon samaa mieltä että ennemmin vaihtelee uuden.
Millaista jäähytin-nestettä ootte käyttäny ja millä seoksella?
Tulostelin tossa ykspäivä toimistolla zetorin service manualin kansioon. :mrgreen: Ammattikoneella meni semmonen 45min hesse_biggrin Ihan kivankokoinen nivaska, vaikka tulostin paperin molemmat puolet. Mukavampi rauhassa selailla paperiversioo kun läppäriä kannella ympäriinsä.
sen verran vähintään tuossa tulostuksessa mullakin meni, 2-puoleisena :mrgreen:
J-nesteet ostin Stormilta, jotain valmiiksi sekoitettua...laiskana... http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/oljyt-ja-kemikaalit/muut-kemikaalit/motorex-jaahdytinneste-g48-1l/
-
joo mulla töistä lainattua hesse_whistling teboilin nestettä joten taidan laittaa sitä. Ei varmaan peruskäyttöön tarvii mitään erikoismehuja...Aatelin vaan kun tulee kaupungissa ajettua suht paljon, niin tuppaa lämmöt nousemaan aina...Mut mahtasko olla ees mitään hyötyä. Ennemmin laittas flektille erillisen kytkinmen
-
joo ei mitään erikoisia nesteitä tartte laittaa, lantraisin kuitenkin akkuveteen... joku 40/60?
-
Seuraavaksi varmaan keulan ja perän huolto. Peräpää on muuten kunnossa,mutta jäykkyyttä pitäs saada lisää
Mitäpä luulette onnistuuko tällä ohjeella keula rojekti?
http://www.youtube.com/watch?v=6Agrmb7gzro&list=FLX3UyVI5W6Wzzuy-6txU3IA&index=1&feature=plpp_video
Motonetissä olis keulastefan asennustyökalu 19,90€ Mutta kokoja on 47mm, 41mm ja 37mm mikä mahtaa olla sopiva? täytynee mitata jos ei joku tiiä.
Vaihdan ensin pelkät öljyt keulaan ja myöhemmin syksyllä stefat
-
Tänään lähti tilaukseen http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/tyokalut/moottorityokalut/syncpro-kaasuttimen-synkronointityokalu/
Täytynee tehdä kokohuolto itse 062802jumpie
-
tuon määkin ostin. säätämiseen tarvii sitten sen kulmameisselin.
säätöruuvit on ruiskurunkojen takapuolella.
-
tuon määkin ostin. säätämiseen tarvii sitten sen kulmameisselin.
säätöruuvit on ruiskurunkojen takapuolella.
Nyt pitää ihan kysyä miltä näyttää kulmameisseli? Ei nimittäin minun työkaluvalikoimasta sellaista löydy.
Edit.paitsi pikku räikkää tietysti ja siihen meisselin kärkiä jne, mut jos joku erikoispeli pitää olla ni sit...... ashamed
-
semmonen erikoistyökalu jossa meisselin kärki on varren päässä 90-asteen kulmassa.
-
semmonen erikoistyökalu jossa meisselin kärki on varren päässä 90-asteen kulmassa.
Nii eli onnistuuko pienellä räikällä jossa pieni kärki?
-
ei onnistu räikällä, tarvii olla joku tuollanen: https://www.google.fi/search?q=Pilot+Screw+Adjusting+Tool&hl=fi&safe=off&rlz=1C1CHMZ_fiFI360FI360&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OVP3T6TOAvTP4QT5vPCVBw&ved=0CEkQ_AUoAQ&biw=1920&bih=1085
-
Tämmöstä tälle iltaa. Pelkästään tuon yhden putken tyhjennys. Huomenna luultavasti uudet öljyt ja kasaus ja toinen pumppu käsittelyyn
Motonetistä tarttui matkaan motulin 5w keula öljyä. Täytyy vielä miettiä laitanko sitä vai haenko maanantaina castrolin 5w tai 10w
500ml oli tossa putkessa öljyä
-
Keula sai Motul 5w 475ml molempiin putkiin. Samalla ilmeni että etupyöränlaakerit menee vaihtoon.
Tuollanen paketti jarrupaloja tuli tilattua. Eteen ja taakse yht 45$ + kusti = 53€
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160654767618
-
Ja samapa se on laittaa takalaakerit myös varmuudenvuoksi uusiksi. Melkonen rohina kävi etupyöränlaakerista.Vaikka se ei muuten pitänyt ääntä.
Mukavaa puuhaa pitkästäaikaa rassailla tukka,kun ei meinaa töiltä oikeen talliin ehtiä,tosin alkaa myös lompakossa näkyä tuo jatkuva osien tilailu/osto 22yikes
Vielä pitäs hommailla:
Se kulmameisseli
ruiskun synkrokalu, tulossa
takajousen säätöavain
jarruplapaketti,tulossa
pyöränlaakerit,etsinnässä
rengas sarja menee piakkoin vaihtoon
Ja kaikkee tingentangelia tekismieli ebaystä tilata
-
Ja näin pyörä seisoo vähintään viikon tallissa. Oli takarenkaastakin mennyt toinen laakeri....Oli ehjä,mutta kova rohina kävi laakerista.
Rekisterikilven teline saa kyytiä piakkoin ja vaihtuu sirompaan jos semmonen jostain edullisesti löytyy
-
hyvä ne on vaihtaa ettei käy niin kuin mulle että hajosi tienpäällä :-[
-
Ja näin pyörä seisoo vähintään viikon tallissa. Oli takarenkaastakin mennyt toinen laakeri....Oli ehjä,mutta kova rohina kävi laakerista.
Rekisterikilven teline saa kyytiä piakkoin ja vaihtuu sirompaan jos semmonen jostain edullisesti löytyy
hyvältähän toi vielä näyttää ,kun vertaa tohon hedari (http://kuvaton.com/k/t/Ymk7.jpg)
-
Nyt iski se "tuunausbuumi". Ebaysta tilasin lyhyet kultaiset/mustilla säätimillä jarru ja kytkin kahvat sekä kultaiset painot kahvoihin. Haarukan jatkoja oon kans miettiny, mut ketju pitäs vaihtaa sekä pitempi jarruletku tilata, joten ne saa vielä odottaa... Mutta johonkin väliin täytyy teräspunosletkut tilailla.
Putkisto vaihtuu myös tässä joskus...Brock´s aliens head on harkinnassa
Kilpiteline tulee olemaan made by omavalmiste. En näe tarpeelliseksi maksaa noin 50€ peltiläpyskästä
Puigin plexi jos joltain löytyy zetoriin niin voi tarjota. Semmonen reisinki malli pitäs hommata
-
Jarrupalat tuli reilussa viikossa suoraan postilaatikkoon ja ovat jo pyörässä paikalllaan.
Miten otetaan irti eturattaan suoja siitä edestä pois.Näytti menevän kytkimen letkut sinne joten en koskenut siihen vielä...Pitäs paskat sieltä putsata.
Ps renkaat sai uudet laakerit ja 2mm leveemmät stefat/pölysuojat.Olis pitänyt alkuperäisosana muuten tilata...Ei nimittäin ainakaan kainuusta löytynyt jälleenmyyjiltä hyllystä.
Laakerit asennettuna ja vanhojen irroitus 75€ + stefat 12€. Pistän vielä laakerikoot tähän kuhan kuitin löydän,jos joku sillä tiedolla jotain tekee grin
L6205-2RS
Urakuulalaakeri 25x52x15 2kpl
L6005-2RS
Urakuulalaakeri 25x47x12 2kpl
L6006-2RSC3
Urakuulalaakeri 30x55x13 C3 1kpl
-
Miten otetaan irti eturattaan suoja siitä edestä pois.Näytti menevän kytkimen letkut sinne joten en koskenut siihen vielä...Pitäs paskat sieltä putsata.
Pultit auki, ei siinä sen kummenpaa. Putsaat samalla työsylinterin tapin.
-
Lissää remonttikuvia kuvia bitte
Ekassa kuvassa näkyvä kumimutteri oli tipahtanut sinne koteloon 22yikes
Onneksi löytyi, olis varmaan voinut tehdä isoja tuhoja jos ostain syystä olis hypännyt läppien päälle ja siitä jatkanut matkaa...
Kilpitelineen sain väkerrettyä.. Helvetinruma siitä tuli mutta ajaa asiansa..Pitää vielä maalailla joskus se.
Tulipa leikkuriakin tuunailtua bitte
-
Terve,
Kiitos laakeritiedoista.. ;)
Laitoikko ylös stefojen mittoja? Viel ei aiheellista vaihella mut sais etukäteen järkättyy kaikki osaset... ;)
-pete-
Jarrupalat tuli reilussa viikossa suoraan postilaatikkoon ja ovat jo pyörässä paikalllaan.
Miten otetaan irti eturattaan suoja siitä edestä pois.Näytti menevän kytkimen letkut sinne joten en koskenut siihen vielä...Pitäs paskat sieltä putsata.
Ps renkaat sai uudet laakerit ja 2mm leveemmät stefat/pölysuojat.Olis pitänyt alkuperäisosana muuten tilata...Ei nimittäin ainakaan kainuusta löytynyt jälleenmyyjiltä hyllystä.
Laakerit asennettuna ja vanhojen irroitus 75€ + stefat 12€. Pistän vielä laakerikoot tähän kuhan kuitin löydän,jos joku sillä tiedolla jotain tekee grin
L6205-2RS
Urakuulalaakeri 25x52x15 2kpl
L6005-2RS
Urakuulalaakeri 25x47x12 2kpl
L6006-2RSC3
Urakuulalaakeri 30x55x13 C3 1kpl
-
Terve,
Kiitos laakeritiedoista.. ;)
Laitoikko ylös stefojen mittoja? Viel ei aiheellista vaihella mut sais etukäteen järkättyy kaikki osaset... ;)
-pete-
Jarrupalat tuli reilussa viikossa suoraan postilaatikkoon ja ovat jo pyörässä paikalllaan.
Miten otetaan irti eturattaan suoja siitä edestä pois.Näytti menevän kytkimen letkut sinne joten en koskenut siihen vielä...Pitäs paskat sieltä putsata.
Ps renkaat sai uudet laakerit ja 2mm leveemmät stefat/pölysuojat.Olis pitänyt alkuperäisosana muuten tilata...Ei nimittäin ainakaan kainuusta löytynyt jälleenmyyjiltä hyllystä.
Laakerit asennettuna ja vanhojen irroitus 75€ + stefat 12€. Pistän vielä laakerikoot tähän kuhan kuitin löydän,jos joku sillä tiedolla jotain tekee grin
L6205-2RS
Urakuulalaakeri 25x52x15 2kpl
L6005-2RS
Urakuulalaakeri 25x47x12 2kpl
L6006-2RSC3
Urakuulalaakeri 30x55x13 C3 1kpl
En ole ihan satavarma löydänkö vielä kuitin josta näkyy stefojen koot,mutta kaikki stefat oli 2mm leveemmät kuin orkkikset.Säilytin alkuperäiset stefat joten otan niistä mitat ja pistän tänne.
-
Laitoikko ylös stefojen mittoja? Viel ei aiheellista vaihella mut sais etukäteen järkättyy kaikki osaset..
32x 52x 7 NBR Akselitiiviste 1kpl
32x 47 x 7 NBR Akselitiiviste 2kpl
40x 55 x 8 NBR Akselitiiviste 1kpl
Huom! Nämä siis 2mm leveämmät kuin vakiot.
Nämä ostin Etrasta (Etola yhtiöt) 11,50€(sis.Alv)
-
Tervehdys,
Kiitoksia näistä! Täytynee alkaa metsästelee näitäkin :) Duunista jo vahingos löyty muut lakrut paitti 6006...
-pete-
Laitoikko ylös stefojen mittoja? Viel ei aiheellista vaihella mut sais etukäteen järkättyy kaikki osaset..
32x 52x 7 NBR Akselitiiviste 1kpl
32x 47 x 7 NBR Akselitiiviste 2kpl
40x 55 x 8 NBR Akselitiiviste 1kpl
Huom! Nämä siis 2mm leveämmät kuin vakiot.
Nämä ostin Etrasta (Etola yhtiöt) 11,50€(sis.Alv)
-
Jos taas alkaisi päivitellä tätä topikkia...
Iso huolto olisi tarkoitus askarrella talven aikana venttiilinsäätöineen yms.
Huollon lisäksi pitäisi askarrella ainakin kaasut kiinni ja myös madallusta on suunnitelmissa.
Sähköpuolelle mahdollisesti loggeriin lisää tallennettavia parametrejä ja kaasujen myötä ajattelin rakennella jonkinlaisen varoitussysteemin jos AFR ei ole täyskaasulla targetissa.
AFR näyttöjähän on joka lähtöön, mutta koska haluan pitää tarkkailtavan visuaalisen informaation minimissään niin pelkkä laihan/rikkaan varoitus riittää. Rikkaan varoitus ei ehkä niin kriittinen ole, mutta esim pullon loppumisesta siitä voisi saada jotain viitettä. Laiha seos tietenkin kriittinen.
Lambda controllerista ajattelin ottaa jänniteviestin ja ohjelmoida valot tuolla: http://www.robot-electronics.co.uk/htm/scr02tech.htm. Vaikka tuo on vähän eri tarkoitukseen, niin sillä voi rajat ohjelmoida kun laskee oikeita lambda-arvoja vastaavat jännitteet.
"In Analogue mode, all references to cm are actually the analogue values in the range 0-1023. The SRC02 uses a 10-bit A/D to convert the 0-5v input to a number in the range 0-1023.
To find the analogue value: av = (volts*1024)/5
To find the volts: volts = (av*5)/1024"
Mistähän mahtaisi löytyä kirkkaita vilkkuledejä? Bebekistä laitoin tilaukseen muutaman 5mm vilkkuledin kokeeksi, mutta jos jostain löytyisi tehokkaampia?
-
Mistähän mahtaisi löytyä kirkkaita vilkkuledejä? Bebekistä laitoin tilaukseen muutaman 5mm vilkkuledin kokeeksi, mutta jos jostain löytyisi tehokkaampia?
Noin yleisesti Elektroniikkakeskuksesta (http://www.vekoy.com/) löytyy kohtuullisen hyvin kaikkea elektroniikka kamaa. Hakusanaksia vain "led".
-
Noin yleisesti Elektroniikkakeskuksesta (http://www.vekoy.com/) löytyy kohtuullisen hyvin kaikkea elektroniikka kamaa. Hakusanaksia vain "led".
noin yleisesti kyllä googlailin ja selailin aika monta kauppaa ennen kuin mielestäni "tyhmiä" kyselin täällä cool
olisko mitään tarkempaa linkkiä noihin tehokkaisiin vilkkuledeihin? hesse_wink2
-
Tarttisin myös toistimen 0-5V signaalille. 0...5V jännite sisään ja 2 galvaanisesti toisistaan erotettua täsmälleen samansuuruista viestiä ulos.
Viestimuuntimet on tuttuja automaatiolaitteiden parissa työskennelläni, mutta tuonlaista en ole löytänyt mistään, menee liikaa elektroniikan puolelle. Käyttöjännite pitää olla 5 tai 12VDC.
-
Noin yleisesti Elektroniikkakeskuksesta (http://www.vekoy.com/) löytyy kohtuullisen hyvin kaikkea elektroniikka kamaa. Hakusanaksia vain "led".
noin yleisesti kyllä googlailin ja selailin aika monta kauppaa ennen kuin mielestäni "tyhmiä" kyselin täällä cool
olisko mitään tarkempaa linkkiä noihin tehokkaisiin vilkkuledeihin? hesse_wink2
no pikkasen vaatii siltäkin puolelta tarkempaa tehtävänantoa - ainakaan minä en hiffannut täydellisesti millasta pakettia on tarkoitus rakentaa :-\
onko sun tarkotuksena siis laittaa vain rykelmä kirkkaita ledejä kerralla palamaan jos menee laihalle? vai joku portaallisesti syttyvä systeemi? vai vaan yks ledi? mikä on riittävän kirkas ledi (jotain konkreettisia arvoja siis tai paljonko noiden sun ostamien ledien arvot esimerkiks oli)? haluatko rakentaa kaiken kokonaan erillisistä ledeistä vai onko esim periaatteelisesti joku tämän tyyppinen ratkaisu (http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11122) kelpo?
-
no pikkasen vaatii siltäkin puolelta tarkempaa tehtävänantoa - ainakaan minä en hiffannut täydellisesti millasta pakettia on tarkoitus rakentaa :-\
onko sun tarkotuksena siis laittaa vain rykelmä kirkkaita ledejä kerralla palamaan jos menee laihalle? vai joku portaallisesti syttyvä systeemi? vai vaan yks ledi? mikä on riittävän kirkas ledi (jotain konkreettisia arvoja siis tai paljonko noiden sun ostamien ledien arvot esimerkiks oli)? haluatko rakentaa kaiken kokonaan erillisistä ledeistä vai onko esim periaatteelisesti joku tämän tyyppinen ratkaisu (http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11122) kelpo?
joo sori, ei ollut tarkoitus kettuilla :mrgreen:
Ideana oli rakentaa simppeli systeemi joka varoittaa jos seos ei ole targetissa, valmiista osista ilman piirilevyjen rakentelua.
Varoitusvaloiksi 1-2 kirkasta vilkkulediä per puoli esim. jotenkin noin (kts kuva)
Laittamasi linkki ei toimi, mutta en tarvi siis mitään clusteria. Mitään sen tarkempia speksejä en osaa antaa, Bebekin ledissäkään ei lue kuin "Superkirkas punainen vilkkuva LED" http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.php?&tuote_id=11505
Tuohon jälkimmäiseen kysymykseeni löysin piirin, mutta noita ei voi tilata kuin 10kpl erissä sad2 http://www.wayjun.net/index.php?main_page=product_info&cPath=7&products_id=27
-
There, if Fixed it!
Nyt ei puutu kuin pullot enää drinking62
-
tossa on ny noi bebekin ledit, kyllä nekin suht kirkkaita on edestä joten varmaan pärjään niillä. harmi kun ne vilkkuu eri tahtiin... no, on tässä aikaa jatkojalostella tuota vielä beerchug
si-pu laiha ja pelkkä pu rikas
http://www.youtube.com/watch?v=GWI0SHyQimI
-
Siinä kaverit odottais saapumista, vieläkö huomiset treffit on voimassa? Voisin olla kohteessa 12-13 aikoihin.
-
Siinä kaverit odottais saapumista, vieläkö huomiset treffit on voimassa? Voisin olla kohteessa 12-13 aikoihin.
joo ehdottomasti on, teretulemast! varmaan toi 13 sopii paremmin kuin 12 hesse_drunk
soittele kun olet lähempänä.
-
Siinä kaverit odottais saapumista, vieläkö huomiset treffit on voimassa? Voisin olla kohteessa 12-13 aikoihin.
joo ehdottomasti on, teretulemast! varmaan toi 13 sopii paremmin kuin 12 hesse_drunk
soittele kun olet lähempänä.
Tällähän on ruvettu virittelemään zetoria kesää varten.... jeejee
-
Tällähän on ruvettu virittelemään zetoria kesää varten.... jeejee
Katotaan ny mitä siitä tulee, vai rukkaset :)
-
Tällähän on ruvettu virittelemään zetoria kesää varten.... jeejee
Katotaan ny mitä siitä tulee, vai rukkaset :)
kuinka helppo tolla innovatella on saada säätöihin,onkos mitään mahdollisuutta saada rpm ja afr logattua tolla paketilla ilman racedac:iä vai mikä se tiedon keruu systeemi olikaan sulla ,eikös sulla ollut innovaten mtx ?
-
kuinka helppo tolla innovatella on saada säätöihin,onkos mitään mahdollisuutta saada rpm ja afr logattua tolla paketilla ilman racedac:iä vai mikä se tiedon keruu systeemi olikaan sulla ,eikös sulla ollut innovaten mtx ?
Mulla on Innovaten LC-1. MTX:n (kuten LC-1:nkin) voi kytkeä kyllä läppäriin loggaamaan AFR:ta, mutta on se vähän hankalaa, paremmin toimii autopuolella hesse_blum
Tarviit siis jonkun dataloggerin. Innovatella on esim omat loggerinsa. Voin myös tuota RaceDacia suositella koska se toimii suoraan RaceChronon kanssa.
Mitään säätöjä en ole datan perusteella tehnyt. Täytyy käyttää penkissä ensin jotta saa referenssiä.
-
Ajattelin jos jätän alkuperäisen pakosarjan ja laitan siihen tuommosen dual exthaust o pipen?
Olis aika budjettiratkaisu.
Home :: Performance :: O Pipe (Dual Exhaust) (http://kalecoauto.com/index.php?main_page=product_info&cPath=11&products_id=41)
-
Tuossa sulle putkisto, vaikka vaimentajassa on pientä ruttua niin kyllä joku siitä tuon lähetys kulujen verran pulittaa, ainakin pitäis olla laadukas. http://www.ebay.com/itm/06-11-KAWASAKI-ZX14R-MUZZY-4-INTO-1-FULL-EXHAUST-SYSTEM-ZX-14-R-4-1-2007-2008-/290815188280?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&fits=Make%3AKawasaki&hash=item43b5ef9d38&vxp=mtr
Oliko tuo o pipe jokin pakokaasujen kierrätys systeemi...
-
Tuossa sulle putkisto, vaikka vaimentajassa on pientä ruttua niin kyllä joku siitä tuon lähetys kulujen verran pulittaa, ainakin pitäis olla laadukas. http://www.ebay.com/itm/06-11-KAWASAKI-ZX14R-MUZZY-4-INTO-1-FULL-EXHAUST-SYSTEM-ZX-14-R-4-1-2007-2008-/290815188280?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&fits=Make%3AKawasaki&hash=item43b5ef9d38&vxp=mtr
Oliko tuo o pipe jokin pakokaasujen kierrätys systeemi...
200 lisää niin saa ebaystä uuden muzzyn systeemin (olen tehnyt kotiläksyni)
o pipe ja tuo bypass kit toisi varmaan kympin huippuja lisää: http://kalecoauto.com/index.php?main_page=product_info&cPath=11&products_id=40
:)
-
Tuo 200 halvempi muuten toimii ihan samalla tavalla kuin uusi,usko pois. grin
-
onko tosiaan niin ettei eturattaan lukkoprikkaa löydy kuin OEM:nä osanro 92200B
...ja joo, ajattelin tässäkin säästää sen 2 euroa hesse_biggrin
-
posti toi tuommoiset.
56.94$ ebaystä eikä jääneet edes tulliin. mielestäni ihan kohtuu hintaiset :)
-
Uudemmassa ei mahtunut noiden luiden kanssa ala-ilmanohjain paikoilleen. Olis joutunu modaamaan niin paljon, että ostin sirommat säädettävät, joiden kanssa se mahtuu. Maililla vaikuttaa paljon nopeuteen.
-
säädettävät itekkin ajattelin ostaa, mutta nyt täytyy vaan mennä säästö-osilla ja modailla sekä soveltaa cool
-
Kuinkas tämä talvi talvihuolto etenee kun ei päivityksiä tipu ollenkaan?
-
Kuinkas tämä talvi talvihuolto etenee kun ei päivityksiä tipu ollenkaan?
pyörä on tasan samassa asennossa kun viimeksi sitä kävit katsomassa :mrgreen:
onhan tässä nyt vielä aikaa... hesse_biggrin
-
Kyllä jos näin kevät etenee niin aikaa on rajattomasti hesse_biggrin
-
Laitetaanny pari kuvaa, vaikka ei toi projekti ole vielä juuri edistynytkään. Sovittelin spray baria tuonne imukoteloon, mutta oon vissiin tilannut väärät suuttimet kun en saanut niitä sopimaan paikoilleen, tai sitten olen vaan niin saatanan tyhmä etten osaa(sekin on mahdollista) :-\
Tilasin siis NX:n flare jettejä ja oletin että suuttimen sylinterin muotoinen pää menee tonne spray barin reikään ja kartio tiivistyy liittimen vastaavaan.
:o
E: Taitaa jakotukkikin olla asennettu väärin :mrgreen:
-
Enää puuttuu eturatas ja vähän sähkötöitä. Muuten alkaa pian olla... zx_black
-
ketjut kiinni ja vähän kasailua niin sit se olisi valmis 062802jumpie
http://www.youtube.com/watch?v=ZfNLgJjEmD8&feature=youtu.be
-
takajalkatapin tilalle piti askarrella uusi kiinnike putkelle jotta pullo mahtuu... ihan vitun ruma, mutta ompahan itse tehty, ja ajaa kaiketi asiansa silloin kun pullo on paikoillaan. hesse_drunk
-
takajalkatapin tilalle piti askarrella uusi kiinnike putkelle jotta pullo mahtuu... ihan vitun ruma, mutta ompahan itse tehty, ja ajaa kaiketi asiansa silloin kun pullo on paikoillaan. hesse_drunk
sehän on hieno,pullonpidike on kyllä tukevamman näköinen kun dynotunen sarjassa hali_peukku
-
takajalkatapin tilalle piti askarrella uusi kiinnike putkelle jotta pullo mahtuu... ihan vitun ruma, mutta ompahan itse tehty, ja ajaa kaiketi asiansa silloin kun pullo on paikoillaan. hesse_drunk
sehän on hieno,pullonpidike on kyllä tukevamman näköinen kun dynotunen sarjassa hali_peukku
jees muzzyn teline ja kilohintaa alumiinille ihan riittävästi rolleyes
onhan se toki ihan toimiva, eipä siinä mitään.
-
tilasin uuden nx:n stage 1 solenoidin tuolta: http://ampperformance.com/ mutta toimitusaika on vielä avoin...... mahtaisiko keneltäkään löytyä laadukasta ja toimivaa solenoidia lainaan jos tuo ei tule heinäkuun loppuun mennessä?
-
Harjoittelin teippaamista aikani kuluksi Bilteman kalvolla. Ihan ammattilaisen jälkeä ei tullut, mutta kohtuu hyvin onnistui kuitenkin.
Ulompien lamppujen muoto aiheutti vähän haastetta, mutta kuumailmapuhaltimella saa muotoiltua kohtuu hyvin zx_black
-
hesse_biggrin
Älä turhaan kiukuttele. hali_peukku
Parasta on kuitenkin yrittää ja tehdä ite.
Ulkoistettuna ei tuo(kaan) homma maistuis miltään, eikä tois mitään naatintoa, etkä hehkuttelis täällä...
respekt_smile
Olet ihan oikeassa hesse_kalja
Harmi vaan kun ei ole omaa tallia jossa voisi askarrella
Mulla on se että on kyllä oma talli, vieläpä talon kyljessä kiinni mutta tuo tietotaito ja sitä kautta uskaltaminen aika paljon huonompaa kuin Samilla...
Onneks nuo omaehtoisesti hankitut hommat on sen verran helpompia että uskaltaa alkaa itsekin väkertään.
-
uusi penkki, muuta "huoltoa" ei juurikaan talven aikana ole tullut tehtyä
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t31.0-8/885808_10152347578179356_4687327945768850930_o.jpg)
-
Itsekin mietin uutta, muotoiltua penkkiä pyörään (http://www.ebay.com/itm/Kawasaki-ZX14-ZZR-1400-06-13-Top-Sellerie-Comfort-Seat-Gel-Heat-Low-High-2875-/390730864080?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item5af95fd5d0&vxp=mtr) mutta on vaan aikas hintava....
Mikä muuten on toi säiliö tossa vaimentimen päällä?
-
Mikä muuten on toi säiliö tossa vaimentimen päällä?
toinen ilokaasupulloista
-
Tankki saamassa uutta muotoa kawasign
-
Tuollainen siitä tuli.
-
zx_black
-
Kyllä nyt pääsee katteen taakse piiloon,vaikka vähän isompikin "ajolihas". :D
-
Mielenkiintoinen myös nähdä mikä vaikutus tolla modilla on pyörä+kuski yhdistelmän aerodynamiikkaan -> nopeuteen kentällä. MuTu- veikkauksena matalamman istuma-position luulisi vähentävän myös turbulenssia pyörän peräsektorilla, joka on ongelmakohta lähes kaikissa vakiopyörissä kun sivuprofiilia miettii(takakate/seat cover aivan liian matala pl. Busa). Oma veikkaus että +5-10km/h mikäli aiemmin on jäänyt kypärä pyörän linjoja ylemmäksi.
-
Mielenkiintoinen myös nähdä mikä vaikutus tolla modilla on pyörä+kuski yhdistelmän aerodynamiikkaan -> nopeuteen kentällä. MuTu- veikkauksena matalamman istuma-position luulisi vähentävän myös turbulenssia pyörän peräsektorilla, joka on ongelmakohta lähes kaikissa vakiopyörissä kun sivuprofiilia miettii(takakate/seat cover aivan liian matala pl. Busa). Oma veikkaus että +5-10km/h mikäli aiemmin on jäänyt kypärä pyörän linjoja ylemmäksi.
Veikkaan 2-4 koska en edelleenkään pääse tarpeeksi alas noista modeista huolimatta, johtuen jäykästä ylärangasta ja niskasta. Notkealla kaverilla saattaisi vaikutus olla enemmän.
Kuva ei kerro koko totutta, toisella kypärällä pääsen vähän alemmas kun laittaa vielä tuen leukaosan alle.