Kawasaki Racing Bikes Finland

Racing pyörät => ZZR 1400/ZZR 1200/ZZR 1100/ZZR 600 => Modaukset => Aiheen aloitti: SamiN - 20.10.11 - klo:22:37

Otsikko: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 20.10.11 - klo:22:37
pieni bugi on kun madaltaa niin näyttäs vaativan enemmän hp kun normi vai menikö jotain ohi ?

madallus pitää laittaa - merkkisenä, kuten vastatuuli ;)
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 20.10.11 - klo:22:37
se madallus laskee 'oikein' kun laittaa miinus merkin eteen.

ja tosiaan jos sieltä jotain virheitä löytyy tai on mielessä et miten muuten parantaa niin kertokaa vaan :)

joku vois mitata kyllä omasta zzr:stään paljonko se alue on joka madaltaessa piiloon menee. siellä on nyt sama arvo kun zx12:lla, eli 16cm x madallaksen arvo.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: zx12r - 20.10.11 - klo:22:43
näinhän se näköjään olikin   withstupid aika vähäinen hyöty näyttäs olevan madalluksesta ,onkohan kelään kokemusta pelkän madalluksen vaikutuksesta huippuihin ?
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 20.10.11 - klo:23:56
joku vois mitata kyllä omasta zzr:stään paljonko se alue on joka madaltaessa piiloon menee. siellä on nyt sama arvo kun zx12:lla, eli 16cm x madallaksen arvo.

mulla on pyörä tuossa pihassa vielä, mitä pitäisi mitata?
vai tehdäänkö vaikeamman kautta... voisin laskea eri osien (peilit, renkaat...) pinta-alat prosentteina (1:1 vaikea tehdä kun ei ole kunnon blueprinttejä eikä mittoja)
töissä tulee tehtyä cadillä aivan totaalisen toisenlaisia juttuja, mutta vois tuo onnistua.
huitaistu malli liitteenä.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 21.10.11 - klo:20:02
Niin siis kun tuo madaltamisen hyöty perustuu siihen yksinkertaistetusti* että tuulta halkova pinta-ala pienenee. Niin se jokaisella madalletulla sentillä katoava pinta-ala pitäs selvittää. Raapustelen vaikka periaatekuvan niin selvii paremmin, vähän vaikee selvittää näin sanallisesti.

Cadillakin sitä voidaan selvittää.

(*Samallahan tuo madallus muuttaa sitä kokonais cv:tä, mutta sen määrittäminen lie vähään niin ja näin...)
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 21.10.11 - klo:22:29
Niin siis kun tuo madaltamisen hyöty perustuu siihen yksinkertaistetusti* että tuulta halkova pinta-ala pienenee. Niin se jokaisella madalletulla sentillä katoava pinta-ala pitäs selvittää. Raapustelen vaikka periaatekuvan niin selvii paremmin, vähän vaikee selvittää näin sanallisesti.

Cadillakin sitä voidaan selvittää.

(*Samallahan tuo madallus muuttaa sitä kokonais cv:tä, mutta sen määrittäminen lie vähään niin ja näin...)

Jees, ymmärrän kyllä periaatteen. zx14 madalluksessa p-a:n muutos taitaa olla aika pientä?? väänsin nyt tuon mielestäni oikeaan mittakaavaan ja koitan jatkaa tuosta.
pohjalla olevan kuvan geometria näyttäisi olevan kohdallaan verrattuna noihin pariin mittaan mitä nopsaan rullamitalla otin. ainakin tuosta voisi laskea pinta-alojen suhteita?
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 21.10.11 - klo:23:08
Jees, ymmärrän kyllä periaatteen. zx14 madalluksessa p-a:n muutos taitaa olla aika pientä?? väänsin nyt tuon mielestäni oikeaan mittakaavaan ja koitan jatkaa tuosta.
pohjalla olevan kuvan geometria näyttäisi olevan kohdallaan verrattuna noihin pariin mittaan mitä nopsaan rullamitalla otin. ainakin tuosta voisi laskea pinta-alojen suhteita?

Joo selvästi pienemmältä se vaikutus näyttäis kun esim 12R:ssä, leveämpi kate alhaalta.

Tarkotitko niin että otat tosta pinta-alan normaali korkeudessa, sitten vaikka "madallat" sentin ja taas pinta-ala siitä muistiin, madallat 2cm jne?
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 21.10.11 - klo:23:44
laskin noi peittoon jäävät ja esiin tulevat pinta-alat.

5cm madallus vähentää siis mun erittäin ympäripyöreiden laskujen mukaan pinta-alaa 14 cm2

41+245 - 96+176

edit näppäilyvirhe, eka luku 50->41


vertailun vuoksi, peilille sain (edit2) 104 cm2
 
mutta ei mulla ole hajuakaan onko noi edes sinne päin  :mrgreen:

(edit3) pelkän renkaan p-a:n laskien 69cm2
näin se varmasti menee?

Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 22.10.11 - klo:00:04
vai onko tuossa sittenkään merkitystä kuin renkaalla  withstupid
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 22.10.11 - klo:01:08
No tuo vois kai pitää paikkansa tuo madalluksen osuus, aika vähän se kyllä on kun esim 12R:ssä katoo 5cm madalluksella noin 80cm2.

Mutta tuo peilien osuus kuulostaa kyllä niin pieneltä että voiko pitää paikkaansa? Eikö melkein tuon verran ole pinta-alaa jo pelkässä peilin varressa? 1cm*10cm (paksuus*pituus) = 10cm2 ? Laskurissa peilin kooksi laitettu 77cm2 joka sekin tais olla enemmänkin liian vähän kun paljon.

edit: Oli ainakin tunnin auki tää viestin kirjottaminen mulla, ehdit vähän muutella noita sillä välin :D

Eli nyt toi peilistä saatu tulos on ihan järkevä, sen voin melkein suosista päivittää tuonne laskuriin.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 22.10.11 - klo:01:20
No tuo vois kai pitää paikkansa tuo madalluksen osuus, aika vähän se kyllä on kun esim 12R:ssä katoo 5cm madalluksella noin 80cm2.

Mutta tuo peilien osuus kuulostaa kyllä niin pieneltä että voiko pitää paikkaansa? Eikö melkein tuon verran ole pinta-alaa jo pelkässä peilin varressa? 1cm*10cm (paksuus*pituus) = 10cm2 ? Laskurissa peilin kooksi laitettu 77cm2 joka sekin tais olla enemmänkin liian vähän kun paljon.

joo korjailin noita arvoja kun niissä oli pientä muunnos virhettä yksiköissä :) eli 104cm2 on peilin +varren  p-a tuossa mun mallissa (varsi ehkä turhan paksuksi maalattu, mutta ei tuosta muutenkaan saa kuin suuntaa antavia lukemia)
kaikki perustuu tuohon yhteen kuvaan ja kahteen oikeaan mutta epätarkasti mitattuun kiintopisteeseen. ajattelin etten käytä turhaan enempää aikaa jos tulokset ei ole ollenkaan järkeviä.

edit ja siis mun mielestä p-a ei pienene kuin renkaan osalta eli 69cm2. olenko oikeassa?
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 22.10.11 - klo:01:29
Siltä tuo kyllä alkaa vaikuttaa kun oikein tihrustaa et vain tuo renkaan leveys siinä vaikuttaa.

Pystykö kattoon noita mittoja joskus 12R:stä jos siihenkin saatais tarkennusta?
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 22.10.11 - klo:01:34
Siltä tuo kyllä alkaa vaikuttaa kun oikein tihrustaa et vain tuo renkaan leveys siinä vaikuttaa.

Pystykö kattoon noita mittoja joskus 12R:stä jos siihenkin saatais tarkennusta?

näkyvä osa renkaasta osa juu...

jees, pystyn. merkkaa tohon muutamia mittoja referenssiksi niin saan skaalattua
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 22.10.11 - klo:01:42
Käyn mittaileen huomenna kun pyörä tuolla tallilla nyt lukkojen takana.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 22.10.11 - klo:02:05
itseasiassa zx14 madallusta voisi yksinkertaistaa niin, että renkaan leveys*madallus=vähentyvä p-a
eli esim 5cm madallus olisi 120*50=600 mm2

todistaa myös että tuo mun malli on about tontilla (690mm2 käsivaralla epätarkasta kuvasta)
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 22.10.11 - klo:17:30
Nyt olis muutama mitta. Heittää varmaan jonkin verran.

-pleksin yläreunan korkeus 119cm (tämä mitta heittää ehkä eniten, vaikea mitata)
-pelien korkeus korkeimpaan kohtaan 114cm
-peilien kärkiväli leveimpään kohtaan 85cm
-vilkkujen keskilinjan korkeus 66cm
-ram-air tötterön alareunan korkeus 65cm

itseasiassa zx14 madallusta voisi yksinkertaistaa niin, että renkaan leveys*madallus=vähentyvä p-a
eli esim 5cm madallus olisi 120*50=600 mm2

todistaa myös että tuo mun malli on about tontilla (690mm2 käsivaralla epätarkasta kuvasta)
Laitoin tuon 120mm mukaan madalluksen.

Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 22.10.11 - klo:18:10
siis onko noi madallettuja mittoja, eli lisään 120mm?
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 22.10.11 - klo:19:14
Lainaus lisätty niin selkii mihin tuo 120mm liittyi...
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 22.10.11 - klo:19:26
Lainaus lisätty niin selkii mihin tuo 120mm liittyi...

 :mrgreen:


Paljonko sun pyörää on madallettu?

4-5cm? sen verran tuli tuossa eroa
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 22.10.11 - klo:20:01
Ei pitäs olla muuta 'madallusta' kun kolmioiden läpi pudotettu etupumppuja noin 15mm ja tuon pudotuksen otin huomioon tuossa noita lukuja kirjatessa.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 22.10.11 - klo:21:13
ok. noista kuvista on vähän huono saada mitään kovin tarkkaa aikaiseksi koska pelkästään jo kuvakulma vaikuttaa.

peileille (2x) sain 226 cm2 kun katoin että ne kiinnikeetkin tulee vähän yli.
vilkuille (2x) n. 60cm2

mun mielestä 12r:ssäkään ei paljon tule etupäästä renkaan lisäksi p-alaa lisää paitsi vähän pumppujen alapäästä jota en vielä ehtinyt laskea.

frontal areaksi sain 4716 cm2 ilman kahvoja, peilit ja vilkut kiinni. siihen sitten vielä kuski päälle.

pystytkö arvioimaan onko arvot miten lähellä oikeaa?
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 22.10.11 - klo:21:40
peilin pinta-ala on mun mielestä melkolailla oikein. laskin vielä noista sun mittaamista ulkomitoista
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 22.10.11 - klo:23:02
zx12 madalluksesta mun malli sanoo että 5cm jälkeen näkyy vaan rengasta?

120cm2 näyttäisi vähentävän, eli tuplat pelkästä renkaasta laskettavaan p-a nähden, jonka (5cm) jälkeen vaikutus pienee?

edit: kuvissa vain periaate.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 22.10.11 - klo:23:09
Musta tuo poikkipinta-ala pitäs olla jotain luokkaa 1000 cm2 enemmän.

Siinä sportbikewhatever-lehden testissä oli mitattu poikkipinta-ala A-mallin 12 Kawalle 5660cm2 (ja busassakin oli 5590cm2). Se saattais olla pienempi tässä B-mallissa, mutta ei kyllä noin paljoa.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 22.10.11 - klo:23:23
mikähän tuossa sitten on pielessä? oliko ne arvot kuskin kanssa vai pelkästä pyörästä?
siinä tapauksessahan sun laskurissakin on väärät arvot, jos kuski puuttuu?

edit: lisätty kuva jossa käyttämäni mitat
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 22.10.11 - klo:23:26
Ilman kuskia muistaakseni oli laskeneet pinta-alat. Täytyy kaivaa jostain se testi.

Voisko tuo kuvakulma vääristää noin paljon kun tuossahan se on pikkasen yläviistosta otettu? Mitä sait koko pinta-alaksi siihen omaan pyörääs?
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 22.10.11 - klo:23:33
en jaksanut sitä niin pitkälle mittailla, mutta voin kattoa mitä se antaa.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 22.10.11 - klo:23:37
4662 kun äkkiä ynnäilin
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 22.10.11 - klo:23:51
Jos pinta-ala olis toi 47XX cm2 niin 300 ylitys vaatis zzr 135hp ja zx12 140hp. 200mph pitäs mennä jo vakiopyörillä. Siksi melkein uskon tuohon 57XX cm2 kokoluokkaan. Mutta muutan kyllä mielipidettäni sulavasti tarpeen vaatiessa :D

P*rk*l* kun se testi hyppää silmille muuten joka paikassa mutta nyt kun sitä oikein etsii niin ei löydy mistään.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 23.10.11 - klo:00:07
no juu olet oikeassa, mutta ihmettelen vaan missä menee mun mittaukset pieleen?
toisaalta eihän tuolla konstilla voikkaan saada kovin tarkkaa tulosta millään ja tarkoitus olikin miettiä noita suhteita.
mielestäni sain kuitenkin esim peileistä tulokseksi ihan järkeviä pinta-aloja.

jos löytäisi jostain blueprintit (edestä) johonkin mallin minkä p-a on varmasti tiedossa niin vois tarkistaa onko tossa tavassa laskea edes mitään järkeä.
mainittakoot nyt vielä, etten ole ennen noita laskenut  icon_rooki

jos jotain, niin se kuitenkin jäi päälimmäisenä mieleen, että onko madaltamisesta mailille loppuviimeksi miten paljon hyötyä...
ehkä sen saman mitä peilit tekee?
 
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 23.10.11 - klo:00:14
jos viitsit, niin lasketko onko prosentuaalinen virhe sama molemmissa?
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 23.10.11 - klo:00:29
Nuo peilien tulokset on kyllä ihan järkeviä joo.

Mä uskon että nuo peilit vaikuttaa selvästi enemmän kun semmonen järkevä madallus.

Tarkotitko noiden saatujen pinta-alojen eroa siihen mitä lehdet ilmoittaa?

Virhe zx 16,6%
Virhe zzr 19,3%
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 23.10.11 - klo:00:40
Tossa se oli:

http://www.sportrider.com/tech/146_0106_aero/index.html

Täytyy lukee uudeleen kun jaksaa joskus.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 23.10.11 - klo:00:47

Tarkotitko noiden saatujen pinta-alojen eroa siihen mitä lehdet ilmoittaa?

Virhe zx 16,6%
Virhe zzr 19,3%

tarkoitin, ja ne näyttäsisi olevan samalla tontilla. zx14 referenssit mittasin kahdesta kohtaa (etuloksu ja ram-air) pyörän ollessa sivujalalla!  :mrgreen: kun ei silloin tullut edes mieleen laskea mitään tarkkoja pinta-aloja.
aihe on kyllä mielenkiintoinen ja mun mielestä toi tekemäsi LSC laskee aika hyvin...





Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 23.10.11 - klo:00:51
Tossa se oli:

http://www.sportrider.com/tech/146_0106_aero/index.html

Täytyy lukee uudeleen kun jaksaa joskus.

mä ainakin olin tuon postannut tänne jo aiemmin  cool

Tuli luettua vissiin vähän harkkoen, en huomannut ollenkaan juttua noista adaptereista.

Ummikko olen minäkin laskuissa, mutta aina voi yrittää hesse_biggrin Laskee tosiaan samalla cv:llä (0,603), ja se on kyllä pikkasen väärin.. Suht vaikea kuitenkin saada mitään paikkansa pitävää cv-arvoa esim madallukselle. Ton vois tietenkin muuttaa niin että madalluksen kohdassa käyttäis vaikka suoran levyn cv:tä, mutta sekin on väärin koska siellä takana on syyläri + kone jotka päästää kyllä ilmaa läpi paremmin kuin suora levy.

Täältä (http://www.saunalahti.fi/~dvinci/osa2.html) ja täältä (http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient) voi katsella suuntaa noille cv-kertoimille.

Tälläset taas olen joskus löytänyt kaikentietävästä netistä:
cv ala cv*ala
ZX12R  0,603  0,566m2  0,341
ZZR1400  0,563  0,578m2  0,325
Busa  0,561  0,559m2  0,313

Että nyt oikein kun miettii niin madallusten ja peilien vaikutussuhde saattais kääntyäkin toisinpäin.. koska peileissä varmaan on pienempi kerroin kun tuo 0,603 ja syylärissä varmaan ?! isompi.
pinnan muoto cv 
kartio 30 astetta (=peilit)  0,34 
levy (=syyläri/kone)  0,8-1,0 




Tuolta löytyy hyvät kuvat noiden kahden etuprofiilien eroista. Huomaa 14:n ilmanohjaimet renkaan sivuilla. http://kawasakiworld.com/zx-12r/41576-zx12r-vs-zx14.html
Toinen juttu jonka bongasin: http://www.sportrider.com/tech/146_0106_aero/index.html

Madaltaminen siis vaikuttaa ilmanvastukseen siltä osin mitä a) eturenkaasta jää "piiloon" b) lokasuojan yläreuna peittää syylaria enemmän. ?
Googlailin aikani mutta en päässyt selville miten jonkun kappaleen Cv voidaan laskea? Noissa kaavoissa pitäisi aina tietää joko joko Cv tai Fd   unknw

Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 23.10.11 - klo:00:55
Joo näköjään, hyvä muisti :D
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 05.11.11 - klo:23:59
alan mielestäni päästä vähän jyvälle asiasta...  katotaan jos saisin ens viikon aikana simuloitua jotain dataa. ;)
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 06.11.11 - klo:00:36
Olen pelkkänä korvana (tai silmänä).
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 06.11.11 - klo:15:26
Tässä myös vähän lisää pohdittavaa ;)

Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 07.11.11 - klo:21:08
pari ongelmaa on vielä. ensimmäiseksi en saa laskettua frontal areaa 3d mallista ja toiseksi olen todella surkea mallintamaan  hesse_wall
joten hain netistä pari valmista 3d-mallia ja skaalailin testiä varten about oikeaan kokoon, lisäsin "kuskin" pyörän päälle ja ajoin virtuaaliseen tuulitunneliin.

Cd vaikuttais järkevältä (0,49) mutta drag forcesta en osaa sanoa ja ei pysty tarkistaa ilman pinta-alaa...

eli 120 km/h tuolla mallilla Fd 314N ? ? ? vai onko mulla mennyt mittakaavassa jotain sekaisin kun jouduin eri ohjelmien välillä pyöritteleen.

http://www.youtube.com/watch?v=0ivE25-B3Yo

Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 07.11.11 - klo:22:00
Tässä myös vähän lisää pohdittavaa ;)



yllättävää kyllä, sain samankaltaisia tuloksia tolla hondan mallilla. ilman kuskia Cd oli 0,52.
n. 20min kestää simuloida 2-3sec irl dataa jossa ajassa Cd-käppyrä asettuu vakaaksi
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 08.11.11 - klo:09:13
Tarksitelin vanhalla excelillä, joten nää voi heittää jonkun piirun nää tulokset, mutta antaa suuntaa varmasti.

ZZR1400 esim 120km/h tekee noin 205N ja 150km/h tekis sitten suunnilleen noin 320N.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 08.11.11 - klo:10:54
ok, no sittehän toi laskee senkin ihan oikein.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 12.11.11 - klo:22:21
olis mielenkiintoista kokeilla miten erilaiset modaukset vaikuttaa aerodynamiikkaan. saa nähdä saanko tota zx-14 mallia koskaan valmiiksi...
jos ei tarkkohin mittoihin saa tehtyä, ei kannata tehdä ollenkaan.

ai mitenniin liikaa aikaa...  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 20.11.11 - klo:21:56
Missäs kierrosluvussa se zzr:n 6. vaihteen nopeusrajoitin iskikään? Rattaat oli orkkiksena 17/41 ja takarengas 190/50-17 vai 190/55-17 ?

edit. Muut löytyi jo paitsi kierrosrajotin.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 21.11.11 - klo:00:08
Missäs kierrosluvussa se zzr:n 6. vaihteen nopeusrajoitin iskikään? Rattaat oli orkkiksena 17/41 ja takarengas 190/50-17 vai 190/55-17 ?

edit. Muut löytyi jo paitsi kierrosrajotin.

9800?
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 23.11.11 - klo:21:43
Nyt ois päivitettynä uudessa osoitteessa: http://www.sslipp.com/lsc.html (http://www.sslipp.com/lsc.html)

Lisätty:
+zzr orggis välitykset, kierrokset, rengaskoko, paino (service manuaalin mukaan)
+etumerkki vaikuttaa enää vain tuulen suunnassa
+luistoprosentti
+tallentaa arvot kun muuttelee vaikka zx12 ja zzr välillä

Puuttuu:
-selaimen kekseihin viimeksi käytetyt arvot, eli kun avaa tuon vaikka seuraavan kerran se muistais millä arvoilla on viimeksi laskettu


Parannuksia saa ehdottaa ja virheistä kertoa :)
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 23.11.11 - klo:23:12
9800 siis iskee nopeusrajoitin vakioväleillä. hard limit on jossain 10400-10600??
väittävät zx-14.comissa että muutama satku ennen hard limittiä ecussa tulee soft limit (myöhästää sytkää??) jotta rajoitin ei iske niin kovaa (venttilit voi "seota" jos vaikka vaihde hyppää täyskaasulla  pois päältä, ketjut katkeaa tms).

mutta ihan hyvin tota 9800 voi käyttää oletusarvona.

hieno juttu että jaksat vääntää päivityksiä!
 bowdown

edit:
googlen dyno-käppyrätkin myötäilee tuota samaa. huipputeho osunnee vakiolla 9200-9600 penkistä ja pyörästä riippuen.
pyörän oma mittari heittää n. 7%, eli oma mittari näyttää 11500 kun limiter iskee.



Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 24.11.11 - klo:09:53
Juu samoin tuo zx12 kierrosarvo on se kutosvaihteen nopeusrajoittimen kanssa tuleva. Muilla vaihteilla zx12 kiertää jonnekin 11200-11400.

Tuo sof-limit tietääkseni katkasee yleensä bensan parilta sylinteriltä muutaman tahdin ajaksi (sytkän myöhästyskin saattaa olla siinä toki mukana). Sen tarkotus on tosiaan pehmentää rajoittimelle lyömistä. Pelkällä Hard-limitillä vaurioita tulee käsittääkseni sen kautta kun nokkaketju hyppää hampaalta tai vaikka säädettävät nokkapyörät siirtyy. Ensin kierrätetään täysillä ja sitten veto katkastaan yhtäkkiä, voima on ilmeisen suuri.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: SamiN - 19.06.12 - klo:22:37
Syötin LSC:n Hallin parametrit niin aika helkkarin hyvin tuo laskee kun ottaa huomioon että ajoin kuluneella takarenkaalla (kehä pienempi, eli LSC:n laskemasta pitää vähentää vähän jolloin päästään jo todelliseen gepsillä mitattuun 306). Kierrokset katoin loggerista. Tuulen heitin mutulla, mutta se oli tuulipussin mukaan kuitenkin heikko sekä suoraa takaa.

Luistoa koitin laskeskella eturattaan nopeusanturin erosta verrattuna GPS lukemaan. En tiedä miten hyvin pitää paikkansa, mutta ainakin on sinnepäin kun moottorijarru näkyy negatiivisena luistona.
Otsikko: Vs: Land Speed Calculator
Kirjoitti: slip - 21.03.15 - klo:17:16
Jos tolla laskurilla vielä joku jotain tekee niin se on nykyään sitten toisessa osotteessa:

http://ttfertek.fi/calc/lsc.html (http://ttfertek.fi/calc/lsc.html)
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020