Kawasaki Racing Bikes Finland

Racing pyörät => GTR 1400/GTR 1000 => Yleistä pyöristä => Aiheen aloitti: Kartsa - 05.07.10 - klo:14:41

Otsikko: Polttoaineen säästö
Kirjoitti: Kartsa - 05.07.10 - klo:14:41
Onkos kenellekään sattunut silmään testiä 2010 gtr:stä, jossa olisi tutkittu tuota polttoaineen säästömodea?
Otsikko: Re: Polttoaineen säästö
Kirjoitti: KawGTR14 - 05.07.10 - klo:20:03
En ole kyseistä vertailua itse nähnyt, mutta kaveri kertoi nähneensä saksalaisessa lehdessä vertailun jossa oli useita erikokoisia ja -tyyppisiä pyöriä vertailtu polttoaineen kulutuksen suhteen. 2010-mallin GTR1400 oli kuulemma kuluttanut testatuista pyöristä selvästi vähiten hali_peukku
Omatkin kokemukset ovat saman suuntaisia. Edellisessä GTR:ssä en koskaan tarkkaan seurannut polttoaineen kulutusta joten mitään tarkkoja vertailuarvoja ei ole antaa, mutta mututuntumalta voisin väittää että 2010-malli vie Ecomodella vähemmän kuin 2008-2009 malli.  062802jumpie
Otsikko: Re: Polttoaineen säästö
Kirjoitti: Kartsa - 05.07.10 - klo:21:04
Mitäpä muita eroja olet löytänyt vanhaan verrattuna?
Otsikko: Re: Polttoaineen säästö
Kirjoitti: KawGTR14 - 05.07.10 - klo:22:50
Katteen uudet muodot vaikuttavat todella merkittävästi moottorin lämmön ohjauksessa ja 2010-mallin sivukatteet ovat hieman leveämmät kuin edeltäneessä mallissa, joten katteen antama suoja on mielestäni todella hyvä. Korkeampi katteen plexi oli minulle edelleen liian matala (käytän myös uudessa pyörässä Cee Baileysin plexiä) ja ehkä jopa huonompi kuin edellisen mallin matalampi plexi (maku asia tietysti ja minulla on mittaa n. 2m). Kahvan lämmittimet ovat loistavat portaattomalla säädöllä, ne olivat todella tarpeen Norjan reissulla kun lämpötila oli välillä vain +3-astetta. Aikaisempaa kokemusta minulla ei kahvan lämmittimistä ollutkaan. Luiston esto toimii mallikkaasti (sen tarpeellisuudes ta voi tietysti olla montaa mieltä?) ja yhdistelmäjarru on mielestäni hyvä. Varsinkin takajarrun merkitys on aivan eri tasolla kuin vanhassa mallissa. Alkuun yhdistelmäjarrut tuntuivat hieman oudolta mutta kun niihin tottui niin olen ollut niihin todella tyytyväinen.Moottori ja alustahan ovat käytännössä samat kuin ennenkin joten niissä ei ole muutosta. Ajomukavuuteen ja turvallisuuteenhan ne suurimmat muutokset on suunnattu. Loistava pyörä on nyt vielä hieman parempi! wave1
Otsikko: Re: Polttoaineen säästö
Kirjoitti: ttdriver - 06.07.10 - klo:13:14
Kappas vaan, onnea uudelle pyörälle KawGTR14  062802jumpie.
Otsikko: Re: Polttoaineen säästö
Kirjoitti: KawGTR14 - 07.07.10 - klo:21:55
Kiitos. Vaikka eihän se enään mikään uusi ole, onhan sillä ajeltu jo huhtikuun puolesta välistä alkaen :mrgreen:
Otsikko: Re: Polttoaineen säästö
Kirjoitti: ttdriver - 08.07.10 - klo:00:26
Et oo kuitenkaan sitä liiemmin mainostanut täällä?? Vai onko vaan mennyt mun silmien ohi??
Otsikko: Re: Polttoaineen säästö
Kirjoitti: KawGTR14 - 08.07.10 - klo:09:47
oops2 Eipä ole sitä isommin tullut mainostettua.
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020