mulla kanssa vähän ongelmaa laatikon kanssa 04 zx .6rr olen ajatellut että jos talvella yrittäis avata sen voisiko joku antaa pienen tiivistelmän mitä mahdollisia erikoistyökaluja /muuten suosiolla ammattilaisen hoidettavaksi jätettäviä työvaiheita siinä olisi . pyörä ratakäytössä ja kone syö öljyä aika iloisesti ja tuntuu myös tuuppaavan ilmanputsariin aika paljon onko se merkki koneen väljyydestä vai kenties jotain tukkoisuutta kierrossa .eli onko väljäkone +laatikkovika liian kallis korjata . ja pieni hinta-arvio pelkkien osien hinnasta kelpais myös
Koitan jotain neuvoa antaa tässä:
1. erikoistyökalut:
- momenttiavain
- "kytkinkellopihdit" ja/tai hyvä pulttipyssy
- venttiilinpuristaja
muuten pitäs pärjätä perustyökaluilla.
Eli pata irti ja palasiksi...
2. oireet viittaa että väljä se on, eli vähintään rengastettava, samalla kyllä voi mennä männätki vaihtoon (riippuu kunnosta)
- männänrenkaat ja hoonaus
- samalla kattoisin mm. venavälykset ja läppäisin ne, liukulaakerit alakerrasta (veivit ja kampura), sekä veiveihin uudet pultit
yo. hinta noin n.600€ (jollei mäntiä uusi)
3. vaihdeaski on aina kallis... luultavasti uusittavia ainakin
- siirtohaarukat (3kpl, n. 100€/kpl)
tarkastettava sitten hyvin ao.
- rattaat on n.100-200€/kpl (kytkentähampaat yleensä pyöristyneet)
- lukkorenkaat akseleille
- laakerit n.150-250€ yht.
- siirtorumpu n.150€
+ muita uusittavia mm. kytkinkellon mutteri, tiivisteet
tässä nyt alkuun mitä mieleen tuli.
t.px
PS. mun pannuun tulee aski ja hilut ihan uusiksi ja se kustantaa n2k€... vähän naurattaa