Hain tänään rae- ja räntäsateessa Zetorin Sumekolta.
Etujarrun pääsylinteristä oli pinnote lohjennut irti muutamasta kohdasta. Ilmeisesti tästä johtuen pääsylinteriin pääsi ilmaa, joka pehmensi jarrun ja lopulta talviseisonnan aikana hävitti koko jarrun (pääsylinteri ilmeisesti täysin "ilmattu" eli ei jarrunestettä lainkaan).
Asiassa pääsimme mielestäni ihan hyväksyttävään lopputulokseen Sumekon kanssa. Uusi jarrun pääsylinteri heidän piikkiin (tai tehtaan piikkiin) ja minulle 1 tunnin lasku työstä (eli n. 80 €).
Rae- ja räntäsateen liukastamalla tiellä + 1 asteen lämmössä en oikein viitsinyt alkaa testaamaan jarrua kunnolla. Tuntuma kahvassa oli normaali (eli hyvä). Sovittiin Sumekon huollon kanssa että
seurailen tilannetta ja jos vika palaa niin olen yhteydessä heihin.
Omalla kohdallani Sumeko on hoitanut kaikki eteen tulleet takuuasiat mallikkaasti (edellisen 2007 mallin Zetorin tankin ylivuotoputki katkesi tankin sisältä 3 viikkoa virallisen takuuajan päätyttyä. Uusi tankki tilalle takuuseen. 2002 vuoden 1200 ZZR:n ohjauslaakerin ylisuuri välys. Takaisinkutsun tiedoksisaanti venyi yli vuoden, muttei ollut Sumekon vaan jälleenmyyjän vika. Laakeripesä vaihdettin takuuna).
Zetori menee vaihtoon sitten kun uusi Zetorin malli vakionopeudensäätimellä julkaistaan (eli fly by wire kaasu)